Tässä finaalihuumassa tein uuden, lauletun version alla olevasta biisistä. On ollut mielessä jo pidempään, mutta tuon 5. finaalipelin jälkeen tähän sitten inspiroiduin. Ihan en eilen ehtinyt vielä pistämään eetteriin, kun piti lähtee Kuopioon katsomaan, että miten se kannu hoidetaan Manseen. Mutta nyt siis ehti, ja tässä tulos:
Tässä vielä biisin sanat:
Kirveet terävät
Heti heräävät
Pelon haistavat
Kultahampaat suussaan maistavat
Kiekko putoaa
Aika katoaa
Sitä aina tarpeeks on,
jotta Tappara taistelee taas voiton
Meidän seura
Meidän seura on Tappara!
On koti Tampere
Niin tuttu tantere
Yhtenäinen rintama
Ja maaliverkon perällä laukauksen kantama
Vieras myrkyn joi
Nyt Hakametsä soi
Tänään juhlitaan
Meille kelpaa uusi mestaruus vaan
Kuuntelin Opa Palolan Zambonilta vasemmalle biisiä ja ajattelin sanoittaa sen nykyisyyteen paremmin sopivaksi.
Mä muistan sen viime matsin Sen syötön ja sen huikeen tatsin Koutsi träppäs, fanit hyppäs Jätkät kahvas vaan Ja Ode lämmää siniviivalta Ode lämmää ja kansa laulaa
Mä tiedän sen Kemmun syötön En ole ens vuonna työtön Juntti löytyy takatolpalta Hyttikäytävältä, autokannelta Miksa Järvinen, Otto Rauhala syöttöketjuja Hakametsässä Se oli eilen
Mä muistan sen Jugin blokin Sen talven ja sen Rautakorven hokin Missä se Jugi nyt on Meillä on Karjalainen Meillä on Malisen Jakke Meillä on Heljanko Meillä on Kuuselan Krissee Niin me kaikki muistetaan Niin me kaikki muistetaan ja lauletaan
Mikähän mahtaa olla vinyylilevy (ilmeisesti singlen kokoluokkaa), jossa laulaa Tapparan pelaajia? Äitini oli sellaisen bongannut Tikkurilan maalaismarkkinoilla, jossa sitä kaupattiin 50 eurolla kun on kuulemma jonkinlainen keräilyharvinaisuus. Sen tarkempia tuntomerkkejä ei ole, mutta formaatista päätellen voisi luulla että mennään ehkä 70- tai 80-lukua.
Eihän tää ihan suoraan Tappara aiheinen kappale ole, mutta liitoksissa niin vahvasti että tänne voinee pistää? Siitä uutta versioo Live Is Lifestä. Itse en nyt sano mitään biisistä…