Tapparalle kannustusbiisi: Meidän koti

Tapparalle kannustusbiisi:

Olen tässä kuukaudenpäivät pitänyt youtubessa kannustusbiisiä joka kantaa nimeä “Meidän koti”. Biisi itsessään kerännyt jo kovasti mielenkiintoa ja mielipiteitä, joten ajattelinkin että jos täällä ei ole vielä kuultu kyseistä kappaletta niin ohessa siihen linkki, myös keskustelu biisistä tervetullutta.

Terveisin
Jamico

7 tykkäystä

Sinällään ihan piristävä poikkeus jössejärvenpäiden ja tapparastatärähtävien rinnalla, mutta samaan hengenvetoon todettakoon että itselleni nämä puhelaulut eivät ole koskaan uponneet (tosin nuorempana De La Soulin Ring Ring oli ihan OK).

Sinänsä typerää kommentoida, koska olet nähnyt paljon vaivaa ja käyttänyt luovuuttasi, mutta ei kyllä uppoa tämä tyylisuunta. Olen vaan täysin eri koulukunnan miehiä.

Mulle on hankala ymmärtää, että jotkut saavat tällaisesta musiikista ns. haippia, mutta kaikki tyylillään.

Tällainen musiikki taitaa olla nykyään vallalla tuolla kopeissakin sen rokin tilalla. Nuoremmat pelaajat taitaa kaikki olla näitä “chillaajia”.

1 tykkäys

Noh, noh - turha tässä on alkaa musiikkimausta tai tyylilajeista puhumaan. Sehän on vain hienoa, että joku on nähnyt paljon aikaa ja vaivaa Tappara-biisin tekemiseen!

:clap:

1 tykkäys

Mä oon kans old school rokkiukko, mut hyvä suomirap menee kyllä. Biisin alun räpäytys oli jotenkii monotonista, muuttu elävämmäks, eli paremmaks, loppua kohden. Tappara huudon vois kans miksata uusiks. Kokonaisuutena kuitenkin hyvä, jatkoon.

Mä tykkäsin :slight_smile: Mutta mulla onkin sitten tosi laaja maku musiikin suhteen.

Samaa mieltä tosin siitä että alkupään Tappara-huudot tarttis miksata uusiksi kun on jotenkin katkonainen ja puuroutuva. Muuten tosiaan hieno kipale :notes:

Kiitos jo tähän mennessä tulleista palautteista! :blush::+1: Niin kuin mikä tahansa biisi, niin jakaa mielipiteitä ja siinä ei ole mitään pahaa, joten kiitos, jokainen mielipide tärkeä :blush:

• J
1 tykkäys

Mieluummin ei.

1 tykkäys

Muuten ihan ok ja etenki varmaan uppoo nuorempaan kannattajakuntaan, mutta toi kaikki huutaa TAPPARA ei oikeen kuullostanut hyvältä. Oisko esim et ois mixattuna tohon tilalle hallista, kun iso joukko huutaa TAPPARA.

2 tykkäystä

Pystyisiköhän @axe jopa toimittamaan ko. samplen, tai kertomaan mistä sitä voisi kysellä. Sama kohta räsähti omaan korvaan, muuten mukavasti rullaavasta biisistä.

Ei ei ja vielä kerran ei. Yritystä löytyy mutta siihen se sitten jääkin… Miksi yrittää täälläkin kun biisi ei ole saanut suosiota (muistan sinut facesta) peukku aiheesta ja yrityksestä mutta ei. Ja tämä kyseinen TAPPARA huuto kuulostaa kuin joku olisi tahalleen huutamalla tullut pilaamaan biisin… Biisi tulee korvista ulos… Ei mitään henkilökohtaista.

Kamalalta kuulostaa kyllä se huuto. En edes pystynyt kuuntelemaan kokonaan, koska inhoan tätä musiikki suuntausta.

Edit. Siistitty

Mielipiteensä toki kullakin, mutta tokkopa kohteliaisuudesta on haittaa kenellekään.

4 tykkäystä

Hyvin sanottu. Olet oikeassa. Viestiä muokattu.

2 tykkäystä

Ei ihan meikäläisen " genreä ", mutta loppua kohti parani jo kummasti. Uudelleen miksauksesta alun suhteen olen kyllä ylläolevien kanssa vahvasti samaa mieltä.

Hmm, mielipiteeseen en ota kantaa ja musiikijuttu ei sinänsä minua kiinnosta, mutta mietin vaan, että miksei saisi yrittää täälläkin, jos vastaanotto on ollut facessa huono? Sanot lopussa, että ei mitään henkilökohtaista, mutta kuitenkin viittaat aiemmin nimenomaan henkilöön (miksi yrittää täällä, kun muuallakaan ei onnistunut)

Tämä kommentti ehkä kuvaa parhaiten suomalaista sielunmaisemaa (ei henkilökohtaista sinulle), mutta tämän takia on hyvin vaikea viedä ideoitaan ja ajatuksiaan Suomessa “pienissä” piirissä läpi, koska suomalaiselle jonkinlainen yleinen lannistaminen on tärkeämpää kuin oikean mielipiteen antaminen.

Tässäkin tapauksessa mielestäni riittäisi hyvin esimerkiksi ns. burger-malli eli ensin kerrotaan jotain hyvää, sitten laitetaan se core negatiivinen sinne väliin ja sitten taas kerrotaan jotain hyvää. Tällä tavalla viesti välittyy myös tekijälle, että mikä toimi ja mikä ei. Tämä myös voi jatkossa rohkaista tekijää tekemään musiikkia ja omia tuotoksiaan.

Liian usein Suomessa ylipäätään palaute on sellaista, että “älä yritä enää.” Se on maailman turhinta palautetta eikä vie tekijää yhtään eteenpäin ja ainoastaan lannistaa. Mikä tässä Suomessa on, että pienillä asioilla yritteliäät yksilöt pitää lannistaa? Eikö vaan riitä, että sanoo mielipiteensä eikä lähde puuttumaan epäolennaisiin asioihin kuten vaikka siihen, missä tekijä on aiemmin yrittänyt saada näkyvyyttä tuotannolleen.

Sama ongelma on myös lähtökohtaisesti syy, miksi suomalaiset tuotteet eivät kelpaa markkinoille, kun kukaan ei osaa täällä markkinoida, kun kulttuuriimme on viljelty niin syvälle epäonnistumisen pelko ja lannistaminen sekä nöyryyttäminen, että kukaan ei uskalla edes yrittää ellei ole varma, että kyseessä on succeé. Tässä kehitysideaa jokaiselle.

11 tykkäystä

Ei kyllä kanssa ominta genreä, mutta rullaava biitti ja sanomaa on, mutta katkeaa hieman “huuto” kohtiin ja vähän suoraviivaisuutta kaipaa. Yleisöchanttia tms mukaan korvamadoksi?

Hyvät sanat muuten tuossa toisessa biisissä - mansesta biisi pari vuotta ennen Mansesterin -Tampere II (feat Alatalo), joka hallissakin raikaa :slight_smile:

1 tykkäys

Kiitos jälleen uusista palautteista :blush::+1:

Minulle rap iskee. Mutta tämä biisi ei oikein lähde. Siis ei lähde. Se alkaa, se soi ja sitten joskus loppuu. Biitti on todella geneerinen ja huonolla tavalla junnaava luuppi. Ei kuulosta aiheeseen sopivalta. Kokonaisuus jää hieman monotoniseksi ja hommasta uupuu syvyys.

Jos ei nyt muuta pysty tekemään, niin ainakin uudelleenmiksausta tämä vaatii.

Sanotaan vielä, että urheiluräppi on todella, todella, todella vaikeaa saada toimimaan.

Tässä on toimiva urheiluräppi, mutta vertailu on epäreilu koska idea ja tausta on lainattu tunnetusta hittibiisistä:

2 tykkäystä