Tappara-aiheiset unet

Ensimmäisessä pelissä näyttäisi olevan vastassa vielä Ilves.

Mä muistan huonosti mitä unia tulee nähtyä,eikö niitä kumminkin kaikki nää mutta herättyään ei vaan muista. Sen mitä muistan,niin mun unissa on vaalea- ja tummaverikkö useasti.

Ettei mee ihan ohi,niin kauan kauan sitten rouva näki, että Ketterer pelas Tapparassa.

1 tykkäys

Näin viime yönä unta , Tappara hankki vahvistuksen. Pelaajakortissa luki Brandon Kohiyo tms, jenkkihyökkääjä, en kyseistä pelaajaa edes löytäny netistä. Pähkäiltiin unessa että toi on joku puoliksi Japanilainen, niinku oli Ray Sawada. No ans kattoo tuleeko joku. :roll_eyes:

6 tykkäystä

Toivottavasti ei Brandon nimisestä kylästä tullut ketään uniin, sillä sieltä olisi kotoisin muuan Brett Skinner…

Näin jos kävisi, niin voisi itse kukin kohista itsekseen :smiley:

5 tykkäystä

Näin unta, että Tappara pelasi USA:n maajoukkuetta vastaan Liigassa. Oli tyyliin marraskuinen keskiviikko ja hallissa oli väkeä ehkä 2500. Tunnelma aivan lopahtanut. Erkinjuntti haastoi keskialueella 1v1-tilanteessa jenkkipakkia. Iso pakinkörmy oli haara-asennossa valmiina peippaan Tappara-hyökkääjän. EJ neppasi kiekon pakin jalkojen välistä ja heittäytyi itsekin jalkojen välistä. Yleisö kohahti. Seuraavaksi Erkinjuntti heitti voltin ja muita erikoisia liikkeitä maalivahdin edessä. Lopulta kiekko päätyi maaliin melkoisen mailashow’n päätteeksi. Yleisö oli ymmällään. Tilanteesta tuli “missä olit, kun” -tyyppinen juttu. Postimerkkikamaa.

17 tykkäystä

Tepsissä pelaa jenkkipakki. Jenkkilaiturikin löytyy. EJ, tiät mitä tehdä!

2 tykkäystä

Näin unta että Tappara hommas vähän pelaajia kesken kauden.

Juho Olkinuora
Lennart Petrell
Jukka Peltola
+2 ulkomaalaista, mutta nimiä en kuollaksenikaan muista.

Ihmettelin kuinka tasaista on, kun eilinen tappio oli pudottanut Tapparan sijalle 11 sarjataulukossa.

(Neljäntenä ollaan kuitenkin oikeasti näköjään, nyt kun katsoin.)

4 tykkäystä

Tuli sitten juhlittua viime yönä kevään 2019 mestaruutta! :kannu: irtosi suoraan neljässä pelissä Kärppiä vastaan. :sweat_smile:

10 tykkäystä

Tuli nähtyä unta jossa oli joku kansanjuhla ihan hallissa ilmeisesti Hakametsässä, siel paljastettiin Ville Niemisen patsas, joka oli kaikenlisäksi musta, samanlainen ilme siinä kun Nemon irvistys oli peliaikoina. Heh oli humoristinen ilmestys ja kansalla oli hauskaa.

9 tykkäystä

Näin viime yönä karmean painajaisen. Jukka Peltola pelasi Kärpissä.

Tosin positiivinen asia oli, että Kärpät putosi siinä unessa puolivälierissä. En muista kenelle. Tappara se ei ollut. Peltolalla oli sellainen samanlainen pettynyt katse kasvoillaan mikä oli jonkun finaalitappion jälkeen Tapparassa.

4 tykkäystä

Viime yönä näin todella kummallisen unen, jossa valmentaja Jussi Tapola oli siirtynyt maalivahdiksi ja pelasi Tapparassa finaalin seiskapelin jatkoaikaa. :rofl::laughing::grin:
En sitten enää muista voittiko vai hävisikö Tappara sen jatkoajan… :thinking:

6 tykkäystä

Viime yön uni oli kyllä aivan ufo-maailmaa. Siinä oli alkeellista jääkiekkoa ilman jäätä, ja Savon murretta puhuva Jukka Jalonen. Asiaan:

Miten tämä liittyy Tapparaan? No tietenkin siten, että unessani Tuukka Mäntylä taklasi ihan täysissä pelikamoissa jossain kivijalkakoruliikkeessä itsensä kyseisen liikkeen koruvitriinin kylkeen. Vitriinin ikkuna hajosi ja korut, jotain sormuksia tms. putosi lattialle. Liikkeen omistaja oli tilanteesta kovinkin suivaantunut. Itse toimin pelkkänä katselijana.

Kyseisen koruliikkeen lähellä liikenneympyrässä, asfaltilla luisteli, myös täysissä pelikamoissa M.Järvinen ja Jasu. Jossain pääkopan syövereissä tms. joku hakkui molemmat aivan fleguiksi.

Kyseisen unen kruunasi tosiaan se, että Jukka Jalonen antoi jossain koppikäytävällä haastattelun Savon murteella. Yhtään ei jäänyt mieleen mitä sanoi, ainoastaan tuo hassu puhetapa.

Välillä mietin, että miten pääkoppa keksii tarjoilla tällaista laatuviihdettä öisin… :joy:

13 tykkäystä

Näin unta, että Jussi Tapola järjesti jonkun lappuäänestyksen tällä foorumilla. Miten se on mahdollista, en tiedä. Tietenkin hänet “valittiin” tai pikemminkin hänen valintaansa tuettiin. Tueksi riitti yksi lappu. Paperilappuun oli kirjoitettu kuulakärkikynällä “Tapola”. Kuljimme pitkän käytävän päähän. Ovella odotti Jukka Jalonen. Hänellä oli päällään sellainen “Leijonat 95” -college, joita nähtiin MM-kultajuhlissa. Hihat oli kääritty.

Astuimme huoneeseen, jonka tiesin olevan Jalosen työhuone. Eri pelaajien paitoja roikkui katosta ja seiniltä. Yhtään ikkunaa ei näkynyt ja kaikkialla oli romua. Tapola kysyi, miksei häntä oltu valittu valmentajaksi pari viikkoa aikaisemmin tehdyssä valinnassa. Tapola esitteli lappuäänestyksestä saatuja todisteita ja selitti, että kansa haluaa hänet valmentajaksi 100 %:n äänisaaliilla.

Jalonen oli odottanut Tapolaa paikalle. Huoneen perällä oli postin rullakoita rivissä. Jalosella oli jotain Tapolalle. Jalonen oli kertomansa mukaan tilannut CDON:ista paketin, jonka saapumiseen oli mennyt tulliepäselvyyksien takia 9 viikkoa. Tilauksen piti tulla jo ennen kuin valmentajavalintaa tehtiin. Paketti veisi Tapolan kaiken ajan ja energian, eikä valmentaminen onnistuisi, Jalonen selitti.

Lopulta Jalonen kaivoi rullakosta paketin ja ojensi sen Tapolalle. Se oli 40-osainen bluray-boksi molemmista maailmansodista, mutta Tapparan perspektiivistä. Yhdellä bluraylla oli joku sata tuntia materiaalia. Tapahtumat oli pilkottu todella pieniin ja yksityiskohtaisiin osiin, joten siinä todellakin oli syynättävää.

Tapola oli aivan innoissaan. Sitä iloa ei oikein pysty edes kuvailemaan. Ehkä puhutaan mestaruusjuhlinnan kaltaisesta retostelusta. Kävi niin, että herkistyin. Itkin vuolaasti, kuinka hieno lahja oli. Olin ajatellut ostaa saman lahjan Tapolalle, mutta se oli ollut liian kallis, joten jäin odottamaan alennuksia.

Seuraavaksi olinkin sen tyypin luona, joka oli keksinyt boksin ostaa. Kiitin häntä ja sanoin haluavani olla osa lahjaa, joten kaivoin taskustani rahaa. Minulla oli iso jono kahden euron kolikoita. Minun piti antaa 12 euroa, mutta jostain summaan aina eksyi euron tai 10 sentin kolikko. Annoin lopulta 13 euroa pitkän yrittämisen jälkeen. Rahat olivat myös taskunöyhdän peitossa.

Jossain kuitissa luki, että Jalonen olisi tilannut pelipaidan, joten ehkä tulliepäselvyydet tulivat siitä.

13 tykkäystä

Minä näin viime yönä unta, että mulla oli hevonen, jonka nimi oli Erkinjuntti. :smiley: Sillä sitten ratsastelin pitkin maita ja mantuja. Oli muuten hyvä ratsu. :smiley:

Jostain syystä olin tosi pettynyt, kun katsoin pronssiottelun kokoonpanon ja huomasin, ettei Juntti ole tänään mukana.

Mutta jos joskus vielä ostan itselleni varsan, taidan tietää mitä annan sille nimeksi…

8 tykkäystä

Näin unta, että Tappara hankki maalivahdin: kanadalainen, etunimi Brian, pelasi Kanadan paita päällä. Meta oli, että joku täällä sanoi nähneensä unta uudesta maalivahdista ennen julkaisua. Kun unessa kuulin joltain toiselta uudesta maalivahdista, sanoin että se oli vain unta ja fake news. Avasin kuitenkin palstan ja se oli aivan sekaisin: kukaan ei enää tiennyt mikä on unta ja mikä totta.

Jostain syystä @Donizimo’n avatar oli vahva unessa.

Suunnilleen samassa unessa Rautakorpi ajoi todella pyöreälinjaisella, pitkällä, vanhalla, valkoisella Mersulla, jossa tuulilasi oli ikään kuin kupoli eli vahvasti ulospäin kaartuva. Syy tähän oli, että Rautakorpi näkisi paremmin ajaa. Tuulilasi oli siis ikään kuin suurennuslasi.

15 tykkäystä

Kauden avaus Ilvestä vastaan. Heljanko maalissa. 1.22 pelattu ja Ilves johti jo 4-0 :smiley: Heljanko ei pelannut kyseisen episodin jälkeen enään Tapparassa. Valmennuskin Rautakorpea lukuunottamatta lähti koppiin :smiley:

1 tykkäys

Nyt muuten hoksasin, istun samassa paikassa kun unessa ja halli on muuten yhtä tyhjä… :smiley:

1 tykkäys

Näin tänä yönä kaksi Tappara-aiheista unta.

Uni 1
Kävelin yöllä ystäväni kanssa toimiston liepeillä kunnes ystäväni päätti kokeilla saisiko toimiston oven auki opiskelijakortilla. Hän näytti korttia lukijan edessä ja ovi aukesi! Toimisto ei ollut ihan samanlainen kuin valve-elämässä mutta eipä se haitannut menoa.

Siinä me tutkittiin paikkoja kunnes näin ystäväni työntyvän takimmaiseen huoneeseen. Muistin toisesta unesta, miten Lehto oli kertonut laittavansa siihen huoneeseen hälytyksen päälle. Yritin estää toveriani menemästä huoneeseen mutta olin myöhässä ja hälyt alkoivat soimaan.

Kiireesti ulos ja pohtimaan kauan menee, että kytät soittaa meille. Eipä tuota soittoa koskaan kuulunut.

Uni 2
Liiga oli juuri alkamaisillaan ja edessä oli kiihkeä paikallispeli. Menin vanhaan tapaan seisomakatsomoon mutta huomasinkin pian olevani vaihtopenkillä! Pelasin pari hyvää vaihtoa ja melkein onnistuin maalinkin iskemään.

Peliä oli muutama minuutti jäljellä ja Ilves joutui rikkomaan kahden minuutin arvoisesti. JR antoi palkinnon hyvästä pelistä ja päästi mut viivapommittajan paikalle. Olin aivan innoissani! Nyt olisi mun aika tehdä jotain suurta!

Aloitusvoitto ja hirveä mylly päälle. Sain pari ranaria maalille mutta verkkoon ne eivät uponneet, eikä ripareitakaan saatu lapioitua sisään. Kiekko vaihtoi omistajaa ja karusellimaisesti vaihdoimme paikkoja koko ajan.

Ajauduin maalin eteen, jonne Levtchi toimitti kiekon pienestä kulmasta. Seisoin maalivahdin alueella mutten koskettanut milläänlailla veskaria ja näin miten kiekko lipui maaliviivan päällä. Tökkäsin lavalla kiekkoa ja Hakametsä räjähti valtavaan huutomyrskyyn!! Adrealiiniryöppy oli valtava! Vaihtopenkki oli sekaisin, yleisö oli sekaisin, mä olin sekaisin!

Ei aikaakaan, kun huomasin pomppivani iloisena katsomossa matkalla seisomakatsomoon kiittämään joukkuetta. Kotio lähdin polkupyörälläni driftaamalla.

Eikös jokaisen pienen pojan unelma ole ratkoa paikallispeli? :grin:

17 tykkäystä

En ole ihan varma oliko tämä unta, mutta olen aika varma sisällön takia. Siis muistan pelkästään lukeneeni tällaisen twiitin, twiittaajana New York Rangers:

“Hi folks, here’s tomorrow’s lineup @Penguins:
Panarin-Zibanejad-Virta (if we could loan him for a couple of games @TapparaOfficial)
[loput ketjut]”

Virtahan on Rangersin varaus #207 vuodelta 2017. Muistaakseni palstalla oltiin ihan paniikissa, että NHL-peikko vie meiltä pelaajat ennen joulua.

4 tykkäystä