Eli seuraavaksi Ässiä vastaan B2B. Kauden toinen sellainen – ensimmäinen olikin erinomainen. Tästä ei välttämättä yhtä hehkeää kohtaamista saada, sillä Ässät on vajonnut karhun lailla horrokseen.
Tosin 60 minuutin otannalla vastaan asettuu ahnaasti luisteleva ja laukova hurlumhei, jota ei kiekonmenetykset kiinnostele #yyterikiekko. Outo esitys Kärppiä vastaan. Ässät esimerkiksi laukoi 72 kertaa, joista 40 meni maalia kohti. Neljä maaliin. Tai viisikin, mutta yksi vietiin paitsiona.
Ässät pelaa tällä viikolla ke, pe, la eli kääntyisikö lauantaina klo 19 paikkeilla rasituskertymä meille edulliseksi. Tosin Tapparan peli oli Kerhoa vastaan sellaista patsastelua, että nihkeily ei yllättäisi. Ässätkin sen verran valmennettu joukkue, että tuskin tässä kahta erillistä satunnaispeliä lähtevät pelaamaan.
Ottelutapahtumallisesti tämä on “kannattajien ottelu”. Teema näkyy eri tavoin ottelutapahtumassa. Asiasta voi lukea Tapparan sivuilta, josta löytyy myös linkki “Ässän” alennuslippuihin.
Ässät-viikonlopun jälkeen pelit jatkuvat pe 16.1. Tappara–HIFK ja la 17.1. TPS–Tappara.
Eilen oli Ässillä ihan kovan näköinen peli Kärppiä vastaan, veikkaan, että tulevat perjantaina sen höyryillä kovaa meitä vastaan. Ei lupaa hyvää, koska Tappara on tullut aika höntsällä joulutauolta, enkä usko, että kurssia saadaan taikaiskusta muutettua perjantaiksi. Räsäsen poissaolo näkyy lisäksi varsinkin Blichfeldin pelissä vaikka leveydestä on ihan hyvin vastattu huutoon.
Todellakin uskon, että siinä lauantai klo 19 korvilla tämä pari kääntyy meille kun viikko alkaa näkyä Ässien jaloissa. Pisteet lähtee molemmista vieraiden matkaan?
Vähän huono järjestely meidän kannalta, että eka pelataan Tampereella niin se menee vähän tutkan alta, Porissa on aina kova meininki näissä ja saavat kiimaisemman jälkimmäisen matsin kotiyleisön eteen, joten tuo etu Padalla.
Harvoin tulee käytyä katsomassa paikanpäällä kun matkaa pari tuntia suuntaansa. Tähän on nyt liput. Aina sitä toivoo kun lähtee että pelissä olis tunnetta ja tapahtumia. Läpsyttelyä on nähty paikanpäälle vaivautuneena ihan liian monta kertaa.
Liput tällä kertaa ihan fanikatsomon vierestä niin jospa se kompensoisi mahdollista tunteenpuutetta itse pelissä.
Sama matka täälläkin. Joulupukki toi minulle ja 6v ja 4v pojilleni sekä appivanhemmille liput illan matsiin. Anoppi kannustaa Tapparaa ja appiukko Ässiä . Edelliset pelit mitä olen ollut lasten kanssa Nokia Areenalla katsomassa oli viime tammikuun umpisurkea Jukurit peli sekä muistaakseni viime lokakuussa HPK matsi josta tuli myös kuokkaan . Toivottavasti nyt jäisi positiivista muistettava tällä kertaa
Tälle päivää nappasin junaliput hki-tre-hki ja liput peliin. Pääsee taas kotiseuduille viihtymään upeiden ihmisten kanssa sinioranssista jääkiekkotuotteesta
Tapparalta toivon ehjää peliä ja aina vaikean Ässien kaatoa. Kaikesta faniudesta huolimatta myös minulle pelipäivä on juhlapäivä, jos kerran livenä Arenalla.
En nyt väitä, että välttämättä olisit väärässä mutta mistä tämmöinen tunne? Ässät on ollut todella vaatimattomassa vireessä jo todella pitkään. Joo ei se Tapparakaan häävisti ole pelannut mutta pistekunto säilynyt kumminkin huomattavasti parempana kuin Ässillä.