Toivoisin yllätyksenä kolmatta rightin pakkia. Vähän ihmetyttää Platzerin rooli erikoistilanteissa, kun mielestäni KooKoossa ei pelannut alivoimaa ja oli ongelmissa puolustusalueella. Ilmeisesti kaavailtu jotain roolia ylivoimalla.
Alivoiman hyökkääjät ovat Moilanen, Rauhala, Peltola ja mister X? Onko se sitten Lajunen, joka ottaa Malisen minuutit jäähyntapossa.
Olen tyytyväinen sentteriosastoon, jos tulee Platzer ja lisäksi joku vielä kovempi sentteri. Olen pettynyt, jos tulee Platzer ja lisäksi joku heikompi sentteri.
Toi kelpais vallan hyvin mutta pidän todella epätodennöisenä, että kaikki Lajunen, Platzer sekä JMJ tulevat. Siinä on kolme 1/2 ketjun sentteriä plus meillä on vielä Virta tuohon rooliin. Aika kalliiks tulis noi hankinnat. Puhumattakaan, että näiden LISÄKSI vielä tulisi kovan kaliiberin laituri (Savinainen, Palola). Mielelläni olen väärässä mutta eiköhän toi jää Platzer(varma?) ja joku muu osastolle.
Aron taustan huomioiden olisi jopa erikoista ellei jotain “myyntivalttia” hommata. Kauden aikana kuitenkin höpisi ihan fiksuja maitokaupasta ja tuotteiden laadusta.
Niin ja eikös Aro puhunut, että tämä kausi mennään talous ennen menestystä. Olisiko sitten ensi kaudella toisinpäin? Kuka tietää, mutta ensi viikolla saadaan jotain vastauksia.
Tämäkin on jännä juttu, alkuun (viime kauden alkaessa) olin täpinöissäni juuri hyökkäyksen iskukyvystä, sekä tietysti Hrachovinasta maalilla. Ne kortit ei sitten pitäneetkään… Hyökkäyksestä tuli heikohko kun Spacek lähti, Smejkal ei onnistunutkaan ja Bertrand pelasi myös alakanttiin odotuksiin nähden. Tietysti koko joukkueen peli oli alavireistä. Siihen vielä Kuuselan loukkaantuminen niin eipä tuo hyökkäys pudotuspelien alkaessa kovin kummoiselta näyttänytkään.
Mutta jospa nyt laitetaan hyökkäys sellaiseen kuntoon, että näyttää hyvältä vielä loppukaudestakin. Eikä tarvitse pelkästään toivoa, että jospa kesken kauden löytyisi joku kova vahvistus.
Tuli mieleen hauska tarina Jani Lajusesta kun täällä puhuttiin Kauppahallin käytävillä kuiskitusta ”pelaajasta joka näyttää suuntaa”. Jostain kumman syystä Laju tuli noilla spekseillä heti mieleen (voittamisen malli, johtajuus, esimerkillisyys, urheilullisuus).
No asiaan. Satuin olemaan avustajana kun Lajunen oli joskus Ruudun Liiga-oikeuksien aikoina mukana TV-mainoksessa ja hänen kohtauksessaan pelaajan piti juosta Pyynikin portaita ylös iltahämärässä. Mainoksen ohjaaja laittoi Lajusen juoksemaan portaita ihan kunnolla, jotta kohtaukseen tuli autenttisuutta ja pelaaja vaikuttaisi oikeasti väsyneeltä. Ongelma oli vaan siinä että Lajunen ei millään väsynyt.
Ottoja otettiin portaissa vaikka kuinka paljon ja kun ohjaaja mietti että nyt alkaa homma olla todennäköisesti paketissa niin Laju tuumasi että ”no jos mä vedän vaikka vielä tuolta alhaalta asti ylös täysillä kertaalleen”.
Kuka voisi olla tuo myyntivaltti? Jos nyt puhutaan tavallisesta kuluttajasta, eikä jääkiekkoa aktiivisesti seuraavasta, niin kenen uuden tulokkaan mainosarvo on iso?
Väitän, että ensi kaudellakin ‘nimekkäimmät’ tapparalaiset tulevat olemaan Kuusela ja Peltola, ehkä myös Kemiläinen. Senttereistä niitä olisivat Kontiola ja Lehterä, mutta nämä vain esimerkkeinä. Morley ja Lajunen ovat pelimiehiä, mutta tuskin tekevät suureen massaan vaikutusta.
Ns. suureen massaan sen vaikutuksen lopulta tekee menestys. Kontiolalla, Lehterällä, ym. voidaan myydä yksittäisiä kausikortteja lisää, mutta menestyksellä myydään useita irtolippuja lisää. Ihan seurasta riippumatta.
Myyntivaltti on sellainen pelaaja, jonka mainoslakanan voi ripustaa Areenan seinään ja kaikki tunnistavat hänet. Vai millä joukkuetta meinataan markkinoida, treenijumeilla?
Timo Jutila, Teemu Selänne ja Patrik Laine. Varauksin Jesse Puljujärvi. Siinäpä nuo vaihtoehdot ovat. Täytyy muistaa realiteetit Liigassa, vaikka olosuhteet olisikin maailmanluokkaa.