Tappara - Kärpät 6.3.2018 (Ti)

Ja Heljanko maaliin, kiitos.

3 tykkäystä

Voi siitä jotain päätellä joskus, mutta ei suoraan missään nimessä kaikkea.

Pitäisi olla joukkueen kanssa tekemisissä arjessa jotta täydellinen totuus olisi siitä missä mennään.

9 tykkäystä

Itse asiassa, mä en olis niin vakuuttunu siitä itseluottamuspulasta. Mun mielestä se on vähän täällä palstalla kehitetty teoria. Kun kattelee vaihtopenkille poikain kehonkieltä, niin kyllä siellä aika hyvillä fiiliksillä ollaan, vaikkei kentällä kulkiskaan.

6 tykkäystä

On olemassa asioita, jotka on aika vaikea feikata. Yksi sellainen asia on feikata, että kaikki on hyvin ja mahtavasti menee silloin, kun mennään vaihtoon pää painuksissa ja päätä pudistellen. Pelaajien kehonkieli kyllä kertoo aika paljon nykytilanteesta. Esim. Kemiläistä ja Lehtosta kävi Porissa lähinnä sääliksi.

Kuuselan turhautumisen näki aina siihe asti, kun Henkka tuli jne.

Jos pelaajat vetelee tyhjänkin maalin kohdalla kiekot tyynesti ohi ja panttaa vetoaan viimeiseen asti ja sitten vetää epätoivoisesta kulmasta niin kyllä siinä vähän lyhyemmälläkin psykologian opiskelulla varmaan näkee, että nyt ei oo varmaan ihan paras fiilis ja just nyt ei oo kovin kiva pelata.

1 tykkäys

Tarpojat-Käppärä 1-5 ja lomalennot tilaukseen. Ei mulla muuta.

No okei, jos Tappara (lähinnä Haapala) onnistuisi tekemään parin maalin keulan niin voisi tulla tasuri.

Eikä Betonia kuluteta turhaan, parempi tulla poffeihin parin kuukauden pelaamattomuuden jälkeen.

Ymmärtääkseni kausi ei pääty tähän peliin oli tulos mitä tahansa. Ei mulla muuta.

7 tykkäystä

Juuei mut voihan ne jo tilata :sunglasses:

Kävin viime LA teatterissa katsomassa Molieren “Luulosairas”-näytelmää. Ja siitä intoutuneena jätetään Jypille kolmospaikka sarjassa, vältellään Tepsiä viimeiseen asti, siten ei muuta väliä kuin että IFK sarja alkaa Tampereella.

3 tykkäystä

Niin välierissä vältettäisiin silloin Tepsi jos top4 voittais puolivälierät. Mut kyllähän Kärpätkin tulee olemaan erittäin kova ja heillä hyvä ja tuore kokemus pof-sarjojen voittamisesta

Tarkennatko vielä, kenellä tämä hyvä ja tuore kokemus on? Vai Kärpillä seurana? Tosin sitä en keksi, miten seuran hyvä ja tuore kokemus vaikuttaa tänä päivänä kentälle.

Kyllä huomena taas nähdään ihan hyvä Tapppara. Ehkei loistokas, mutta lupauksia herättävä ja voittava. Niin nää vaan menee nykyään.

Mielestäni pof-kokemus ja voittamisen kulttuuri näkyvät Tapparalla ja Kärpillä parhaiten Liigan joukkueista

Ikävä kyllä Kärpät mätkii pelkällä voittamisen rutiinillaan meitä huomenna kuokkaan, olivat kuinka jumissa tahansa. Tasuriin voidaan säkällä päästä.

Onhan kyseessä 2000-luvun paras ja toiseksi paras seurajoukkue. Tuosta Kärppien nykyporukasta harvalla on tuota hyvää ja tuoretta kokemusta.

Voitot kuitenkin 2-1 Tapparalle aiemmista kohtaamisista. Että ihan kaikissa peleissä ei voittamisen rutiini ole Tapparaa vastaan riittänyt. :slight_smile:

6 tykkäystä

Menee kyllä offtopic kohta, joten siirrytään piakkoin voimasuhteisiin. Joka tapauksessa minä en usko Kärppien vieläkään juhlivan keväällä. Tilanne perustuu hyvin samanlaiseen lapsenuskoon kuin se, että joku osa minusta vielä uskoo Tapparan juhlivan keväällä.

Okei, on Kärppiä ennenkin kyseenalaistettu. Siltikin näen, että tuossa joukkueessa on jotain liian samanlaista kuin siinä Marjamäen viimeisessä, joka tipahti juurikin Tapparalle. Jotenkin tuntuu, että esim. Charles Bertrand ei pysty nostamaan tasoaan kovissa peleissä. Ruohomaa on täysin selkeä ykkössentteri Kärpille ja hänenkään parhaaseensa en usko playoffseissa.

Rutinoituneita, voittamaan tottuneita jätkiä löytyy nähdäkseni tälläkin hetkellä enemmän Tapparasta. Kärpät on johtajuuden suhteen aika paljon edelleen Lassen varassa ja Lasse ei ole enää nuori.

4 tykkäystä

Samaa mieltä kuin @peterra
Kyllä sen näkee pelistä onko flow päällä.
Nyt ei ole edes aavistuksen vertaa. Ilotonta puurtamista ilman mielikuvituksen häivää.

Ymmärrän pointtisi, mutta toisaalta luulen että monelle kannattajalle, mutta tässä tilanteessa erityisesti joukkueelle se olisi erittäin tärkeätä voittaa. Olisi samalla sellainen symbolinen ”we are back”, ja ei mitään hätää tyylinen voitto, joka vahvistaisi kadotettua itseensä uskoa.
Sen lisäksi toivoisin minäkin juuri voittoa, eli sen hyvän pelin lisäksi, jotta tämä palstan negailukin pikku hiljaa kääntyisi toiseen suuntaan ja meistä olisi jotain hyötyäkin seitsemäntenä pelaajana play-offeissa😉.

2 tykkäystä

Nimenomaan mielipiteitä nuo ovatkin. Varmaa tietoa teillä kummallakaan tuskin on Tapparan joukkueen henkisestä tilasta.

Ja tottakai sen näkee onko pelissä flow päällä, mutta ei se joukkueen henkisestä tilasta isossa kuvassa kaikkea kerro.

Playoffit lopulta näyttää mihin tästä joukkueesta on henkisesti, fyysisesti ja pelillisesti.

Mun ennakot osoittautuivat kahdeksan pelin jälkeen tavallisiksi kuolevaisiksi, joten ihan hyväkin että joku muu kirjoittaa ja säästää meikäläisen sormia. :wink: Itseltä jää matsi edustustehtävien takia väliin, joten sen kunniaksi toivon raikasta esitystä ja osoitusta siitä, että me pystytään haastamaan Kärpät keväämmällä. Heljankoa ihan ehdottomasti luukulle, mielellään myös Nurmea ja/tai Luotoa pelaamaan.

3 tykkäystä