Nyt ollaan riittävän lähellä elokuuta, joten kirjoitellaan kiekosta hetki. Edes varovaisesti.
Kuten toisaalle kirjoitin, niin varovaisin ajatuksin voin Tapparasta ennakoida jotain. Jos vaikka pari sanaa uusista hankinnoista ja omista ajatuksistani heidän suhteen.
Garteig: Kuka osaa nyt oikeasti kertoa tällä palstalla tai muualla tästä kaverista realistisia arvioita. Voi pyyhkiä Heljangolla lattiaa tai sitten laitetaan tutti suuhun lokakuussa ja laivalla kotiin. Aika näyttää.
Ytterell: Jostain syystä minulla on tästä hankinnasta ihan hyvät tuntemukset. Pari peliä näin häneltä viime kaudelta. Toivon hänen tuovan kiekollista osaamista kolmanteen pariin asteen verran lisää verrattuna viime kauteen. Hyvässä iässä oleva rightin puolustaja, joka saattaa olla meille kaikille positiivinen yllätys.
Vauhkonen: Ennakkoon olen tästä hankinnasta ehkä eniten varuillani. On totta, että on iso ja osaa tehdä maaleja. Mutta riittääkö liike oikeasti tämän päivän nopeutuvaan kiekkoon? Vai onko tämä liikkeen kehittäminen se syy miksi hän on täällä?
Virta: Tästä hankinnasta olen eniten innoissani. Minulle tuli heti mieleen, että Virta halusi lähteä kehittämään fysikkaansa Tapparaan. En jaksa uskoa, että hän tänne rahan perässä tuli. Vaikka Jaska on jäämässä taka-alalle, niin mukana hän on silti. Suomesta on aika vaikea parempaa fysiikkavalmennusta löytää. Virta voi ottaa ja toivottavasti ottaa uuden stepin.
Morley: Jos verrataan joukkueen yhteen isoon dynamoon eli JMJ:hin, niin vertailu on väärä. Silti vertaan ja uskon, että tulostaululla tämän kaverin nimi on useammin kuin Järvisellä oli. Positiivinen fiilis tästä hankinnasta.
Bertrand: Zaborsky lähti ja tämä tuli. Todella vaikea ennakkoon sanoa, että voitettiinko vai hävittiinkö. Työmoraali on molemmilla kohdallaan. Liikettä saatiin ehkä vähän lisää, mutta saatiinko muuta? Kausi sen näyttää.
…jäikö joku uusi arvioimatta? Siis uusi jota odotetaan lähtökohtaisesti vakio kokoonpanoon?