Tappara roster 2021-22

Äkkiseltään voisi tietysti ajatella, että Kuuselaa voisi kokeilla Virran ja Tanuksen kanssa siirtäen Bertin tai Merelän ykköseen latomaan kaappeja. Itse olen toki hieman eri mieltä Morleyn luokittelusta nimenomaan pelintekijäksi, sillä nähdäkseni hänellä on vähintään yhtä paljon ominaisuuksia maalintekijäksi.

Edit: Ja siis mainittakoon, että luotan tässä vaiheessa 100 %:sti valmennuksen ratkaisuihin näissäkin asioissa.

3 tykkäystä

Nyt vaikuttaa, että meillä on rosteri aika kova! Tän pelin Eisbären pelin perusteella on joka osa-alue kunnossa. Pakit, Centterit, laiturit ja maalivahdit, sekä valmennus.
Ja nyt mennään vasta Elokuuta. Väsyneenä en jaksa enempää avata, ku menee vaan sekavammaks, mutta joku jäsen sen varmasti tekee. Kiitos hienosta kiekko illasta. Hyvin on Joukkue koottu ja hyvin pelaavat. Kiitos koko Tapparan organisaatio! :+1: Tällä kelpaa lähteä kauteen!

6 tykkäystä

Äkikseltään jos pitäisi hiukan tätä rosteri osastoa miettiä, niin on muuten Bertrandilla kova työ päästä tuohon laiturikalustoon pelaavaan kokoonpanoon, nyt kun Salonen, Moilanen ja Puhakka ovat pelanneet vallan mainiosti joiden rotaatiota ensimmäisenä miettisi niin ja sitten on vielä Vanhatalo ja Henrikson…
Siinä onkin valmentajilla pään raapiminen.

13 tykkäystä

Olin juuri tulossa kirjoittamaan jossain määrin samaa, mutta vähän eri kulmasta: On varsin kova laituriosasto, jos Bertrand nyt ehkä vähän viime kautta vähemmän suurennuslasin alla löytäisi edes vähän tuota Kärppä-kauden maalijyvää.

Toivottavasti annetaan reilu mahdollisuus onnistumisiin, sillä ne voisivat kantaa ties minne.

(Ja ei, en tiedä, miksi minulla on Callen osalta näin pitkä ja lähes loputon kärsivällisyys.)

4 tykkäystä

Bertrand nousee kyllä helposti pelaavaan kokoonpanoon, mutta onhan se hiukan ikävä homma koutseille tiputtaa hyvin pelanneita pois, kun kaikki näyttävät olevan terveenä. Kymmenen profiilihyökkääjää löytyy, jotka varmasti ovat kokoonpanossa kauden alussa.

Salonen, Vanhatalo ja Henriksson aloittavat poppareilla kauden veikkaisin.

4 tykkäystä

Juu, siinä olisi kyllä ainakin hyvä sentteri Bertrandille, jos tuo kolmosketju olisi Bertrand-Platzer-Peltola…tavallaan kaikilla olisi selkeä rooli. Mutta Bertrand veti kyllä viimekaudella välillä niin pelin ulkopuolella, että pahaa teki…varsikin tehotilasto -19 hiukan huolestuttaa.

Tuo olis monen liigajengin ykkösketju. Toivottavasti tuota kokeillaan. Bertrandin kohdalla oma mutu on, että onnistumisen ja epäonnistumisen, samoin kuin pelin sisällä/ulkopuolella olemisen raja on aika pieni, ja jos hommat rullaa oikeaan suuntaan, hyviä asioita tapahtuu.

Ei helposti nouse.

1 tykkäys

Bertrand on siinämielessä jännä pelaaja, että aina kun sillä on hyvä pelitavallisesti sopiva, niin pelaa hyvän kauden myös puolustussuuntaan ja kun ei ole, niin miinuksia on niin että heilahtaa. Myös joka toinen kausi on hyvä ja joka toinen huono. Tuo Kärppäkausihan sillä oli Ruohomaa ja Junttila ketjukavereina.
Sportissa taisi olla Jarkko A. Immosta ja Tuomas Vänttistä keskellä parhaita liiga kausiaan vetämässä…
Tapparan ekalla kaudella Morley ja Kuusela ketjukavereina… :grin:
Viimekaudella ketä milloinkin, Malista ja Rauhalaa.

3 tykkäystä

Bertrand kuitenkin teki toissakaudella uransa toiseksi parhaan maalimääränsä Tapparassa. Kärppäkauden maalikuninkuus oli enemmänkin suonenveto. 20-25 maalia on tehtävissä. Mutta mikä parasta, Tapparan menestys ei jää Callesta kiinni. Nyt on sen verran laatua, että joku muu ottaa paikan jos ei ala pisteitä syntyä.

1 tykkäys

Eilen Salonen pelas hyvän pelin ja antoi kyllä haastetta Callelle. Itse lämpenen tuollaiselle power forwardille kuka käyttää kroppaa ylhäällä eikä kiekon kanssakaan ole onneton.

11 tykkäystä

Charles Betrandin ongelma on oman pään pelaaminen kiekollisena ja kiekottomana (-19). Avut ovat hyökkäyspäässä.
Kokonaisvaltaista peliä pitää kehittää, vaikka Bertrand onkin kokenut pelaaja.
Oma pelaaja kiinni puolustusalueella kiekottomana. Kiekollisena puolustuspäässä yksinkertaisia ratkaisuja. Syöttö nopeasti omille tai nöyrä purku. Kuljetus vasta, jos tilanne on selvä.

Vastaus meni näköjään @AnSo lle, vaikka en hänelle varsinaisesti vastannut.

1 tykkäys

Itse antaisin Bertrandille vielä selkeän mahdollisuuden. Bertrand-Plazer-Peltola kuulostaisi oikein hyvältä kolmoskentältä.

Täytyy muistaa. Viime kausi oli koko joukkueelta erittäin aaltoileva. Oli paljon tärkeitä poissaoloja ja keskikaista oli selkeästi puutteellinen. En liikaa ylireagoisi näistä syistä tuohon Bertrandin pakkaslukemaan. Pelillinen anti oli mielestäni tukkoista, niin kuin pitkiä jaksoja oli muullakin joukkueella. Itse tekeminen suhteellisen laadukasta, mutta onnistumisten luoma itsevarmuus puuttui.

Kilpailu on nyt kuitenkin sen verran kovaa, että nyt pitää Bertrandinkin laittaa parasta pöytään. Mikäli tuskainen kaartelu jatkuu, niin hyviä vaihtoehtoja on myös takaa tulossa.

4 tykkäystä

En tiedä mitä mieltä muut on tästä mutta itse pudottaisin Tanuksen pois pelaavasta kokoonpanosta Callen palatessa. Mielestäni Tanus oli eilen heikoin hyökkääjä, pari älytöntä syöttöä hyökkäyspäässä paikasta josta olisi pitänyt laukoa itse kääntyikin vaaralliseksi vastaiskuksi omiin, lisäksi häviää paljon kamppailuja.

10 tykkäystä

Parin kauden takaisin liki 40 tehopisteen, ja 21 maalin takainen saldo on varmaan sellainen mitä toivoisi tapahtuvan. Kuten yllä kirjoteltiin, viime kaudella oli sentterit mitä oli ja peli muutenkin, ei vain Charlesilla hakusessa vaan kaikilla.

Jäin muistelemaan että oliko Charles 19-20 kaudella Krissen ja Morleyn kanssa, vai kiersikö miten.

Nyt on mahkuja kaikenlaisiin variaatioihin mm istuttaa Krissen ja Morleyn kanssa, tai Platzerin kanssa.

Ehkä eilistä katsoen Virran kentän yhteinen harmonia ei nyt timanttinen ollut, mutta en näe että Charles olisi siihen hyvä.

Jos taasen Charles menee Krissen ja Morleyn kanssa menisi Levcthi kakkoseen, ja sieltä tippuisi Tanus kolmoseen.

Esim siis. Mutta oli miten oli, niin kovia pelimiehiä ja hyvät kentät paperilla. Variaatioita on.

1 tykkäys

Alkuun oli tuossa. Sitten jossain vaiheessa ketjukaverit olikin Moilanen ja tais olla Otto keskellä.

1 tykkäys

Platzer on ollut iloinen yllätys, sillä viime kevään playoff-esitys oli häneltä heikko.

Tämä voi olla kokonaisuuden kannalta ihan keskeinen juttu, sillä nyt Morleyn takaa löytyy kunnolla taustatukea - kukaan ei voi olla kuumana kauden alusta loppuun.

Pelityylit eivät ole yksi yhteen, mutta Jan-Mikael Järvinen tulee silti mieleen kevyen luistelun ja pehmeiden käsien ansiosta.

19 tykkäystä

Tätä oli viime syksynäkin aika moni tekemässä, ja lopulta jo ihmettelin itsekin miten Tapola vielä peluuttaa, vaikkei hommasta näytä tulevan kuin miinusmaaleja. No, sitten tuli n. kolmen kuukauden jakso jolla Krisu oli sarjan ykköshyökkääjä.

Eiköhän Tanus siis vielä tule kovaa esiin. Ja kun treenipohja ja rutiinitaso nousee, varmaan alkaa tasaisuuttakin löytymään suorittamiseen.

7 tykkäystä

Jep. Isoin ero taitaa olla laukomisessa. Platzer laukoi eilen 10 kertaa, saman verran kuin JMJ keskivertokaudella.

9 tykkäystä

Sikäli hauska vertaus, että Morleyn ketjun alussa fiilistellään nimen omaan JMJ:n korvaajalla.

1 tykkäys