Tappara sosiaalisessa mediassa

Toisen heittää pelaja, toisen kannattajat, näetkö siinä eroa? Vaikka mua nyt ei Ilves kannattajien jutut haittaa, myötähäpeää jostakin. Eikä tollastakaan heittoo monelta pelaajalta lähtis Tampereella.

Konteksti, konteksti, konteksti.

Blood on huumoriveikko, joka on juuri tullut Tapparaan. Kaikki tietää, ettei taustalla ole mitään syviä kaunoja. Laittaa yhden, kuvan, jossa on Ilveksen päällä pahoinvoiva hymiö. Hyväksyn, jos joku tosifani pahoittaa mielensä: saa pahoittaa. Huumori tuosta kuitenkin paistaa läpi.

Seuran kannatusporukalla on tarroja, joissa Tapparan logo heitetään roskakoriin. Tifoissa ja someviesteissä lukee 110 % anti-Tappara. Tapahtuu toistuvasti. Sen jälkeen käyttäydytään porukalla uhkaavasti katsomossa, huudellaan kuorossa kirosanoja ja pahimmat vielä tappelee.Joillakin on selvästi hyvin syviä kaunoja ja traumoja Tapparaa kohtaan.

Otetaan nyt vielä vastakkainen esimerkki: se porkkanaraastetifo playoffeista. Se oli samantyylinen, mutta nerokkaampi ja tyylikkäämpi. Sitä edelleen muistelen naureskellen.

27 tykkäystä

Ei kai tuota emootiokuvitusta puhtaammin ja aidon, kliseisen lapsenomaisemmin enää voi paikallishegemonian tunneasetelmia ilmaista. Vaikea nähdä ongelmaa - ellei ongelma sitten jollain tavoin esiinny lähes kaikkien kumman tahansa joukkueen intohimoisten kannattajien tuntemuksissa…

“110% anti-Tappara” yksittäisenä lakanana = ‘Me ei luontojamme tykätä yhtään noiden dynastiasta, jonka tuntevat kaikki - sanotaan tämä kovaan ääneen, herättää ehkä huomiota, ja joku muukin voi vähän sympata, menestyjiä kun yleensä kadehditaan…’ Ei haittaa. Kyllä mahdolliset fanikulttuuriset epäkohdat ovat jossain muualla kuin tällaisissa kyhäelmissä sellaisenaan.

Joillain voi olla tuttuina Ilvesfaneja myös näiden kahden palstan ulkopuolella…

3 tykkäystä

Tuohan on hyvää vinoilua, kaukana mauttomasta. Juuri sellaista mukavan hyvähenkistä, lapsille sopivaa ja harmitonta ilkikurisuutta.

6 tykkäystä

Lisäyksenä vielä, että kuvassa on käytetty sovelluksesta löytyviä hymiöitä. Parempia vaihtoehtoja en ainakaan minä olisi löytänyt.

21 tuntia sitten Ilves (oletan olevan virallinen) laittoi kuvan Twitteriin, että taisi osua ja upota.

2 tykkäystä

En mä nyt puhuisi että tuo on mitenkään erityisesti “uponnut”, koen että Ipankin virallisella puolella pidetty vain hyvänä liittyen paikalliseen.

8 tykkäystä

Sanotaan näin, että joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Ilveksen puolelta on rima ollut kovin alhaalla jo tovin aikaa.

8 tykkäystä

Hieno homma, että Ilveksen puolelta osataan ottaa asia huumorilla.

Niinkuin eräs turkulainen kuuden mestaruuden valmentajalegenda aikanaan totesi “Ei tää nyt oo niin vakavaa, tää on vaan jääkiekkoo”

2 tykkäystä

Taisi edustaa kuitenkin, kun nyt näyttäisi yli 2/3 pitää tuota hyvänä. Vaikka en itse äänestykseen osallistunutkaan, niin pidän hyvänä tällaista tunnelman kohotusta ennen paikallismatsia. Pidin jo siitä ennen edellistäkin paikallispeliä ollutta tunteennostatusta hyvänä. Se, mitä hölmöilyä hallissa tapahtui pelin aikana ei mitenkään minusta liity tällaisiin nostatuksiin.

1 tykkäys

Tuossa ny on Ilveksen “vastinetta”. Ainakin hauskempi ja kekseliäämpi kuin Ilveksen kannattajien.

24 tykkäystä

Repesin tuolle Tuukalle :smiley:

22 tykkäystä

Nyt on näköjään julkaistu joku tubetähtien video, missä mukana kapteeni ja JMJ.
Edit: About 5:30 alkaa jääohjelma, ennen sitä jotain Bauer-promoa.

4 tykkäystä

Ihan kiva skaba, mutta ärsyttävästi kuvattu ku ei nähny suorituksia kunnolla.

Joo, oli jotenkin huonommin tehty kuin esim Jaakko Parkkalin kanavalta löytyvät Jokeri-haasteet.

Jätkät antoivat pärisijöiden voittaa yhden skaban. Tää ois pitänyt viedä puhtaasti.

“Mä häpeen!” :grin:

1 tykkäys

“pitäskö peleissäkin vetää”

1 tykkäys

https://www.instagram.com/p/BqXRjd4AM5O/

Jatkoajassa on tutkittu Liigaseurojen sosiaalisen median seuraajien määriä.

Tappara on IFK:n ja Kärppien jälkeen kolmentena melkein 118000 seuraajalla.

4 tykkäystä