Hyväö settiä tämä, suosittelen kuuntelemaan. Juuri niitä asioita joita on spekuloitu kuukausikaupalla
Pistäkää kellonaika niin voi kuunella jälkikäteen.
Eikös ton pitänyt tulla 2. Erätauolla?
Tuli ekalla erätauolla, muttei kerinnyt tulemaan kokonaan. Tampereella alkoi toinen erä kesken pätkän.
No niin. Jankko teki juuri niin kuin tässä tilanteessa pitikin. Hieno esitys tänään. Monia tärkeitä torjuntoja otti ja oli rauhallinen.
Nikke Sportia vastaan ja Crisu Jypiä… Tai vois se olla toisinkin päin, Traktorit aika ilkeitä vieraskaukalos ja ajaa maalille, niin ehkä Niken rauhallisuus takaisin turvaa, vaikka Crisu oli kyllä hyvä tänään.
Se tuli siinä liigalivessä kyllä kokonaan. Tappara-kanavalla vain katkesi kun erä alkoi.
Niin arvelinkin, täytyy katsella jälkijättöisesti liigalivestä.
Aina vaan vahvistuu ajatus siitä, että pleijarit voitais vetää kahdella vahdilla. Peluutus 50:50. Nikke nyt on mikä on meritoitunut ammattilainen ja pelaa varmasti missä tilanteessa vaan, jos paikat kestää. Heljanko selvästi kaipasi hieman lepoa ja sitä että konkari pelaamalla antaa sen todellisen haasteen. Nikke näytti heti paikan saatuaan, että pystyy pelaamaan voittavaa peliä illasta toiseen. Heljanko siihen vastasi komeasti tänään. Pleijareissa sellanen Wallinheimo/Tuokkola peluutus Jypin mestaruus kaudelta vois toimia tänä keväänä Tapparassa. Koska nyt on sellanen tilanne, että viime vuosiin verrattuna sitä selkeää ykkösratsua ei ole. Tuskin tullaan näkemään, mutta minusta olisi paras resepti tosi peleihin.
Voidaan toki haaveilla, mutta eiköhän Rautakorpi mene päätyyn saakkaan yhdellä.
Tän päivän perusteella päätös ei tule olemaan helppo.
Yhtäkkiä katastrofaalisen ison tuntuisesta ongelmasta onkin tullut positiivinen ongelma, kun on kaksi vahtia, joista molempia voisi peluuttaa. Jos on pelimiehen vikaa Rautakorvessa niin nyt voisi jopa peluuttaa vastuksen mukaan.
Isokokoisia viivapommittajien joukkueita vastaan ehdottomasti Bäckström, mutta noita mikkihiirijengejä vastaan Heljanko. Heljanko selvästi paremmin lähitorjunnoissa kuin Bäckström - Bäckström taas hoitelee viivalta tulevat kiekot paljon paremmalla menestyksellä.
Päävastustajista sanoisin, että Kärppiä vastaan Bäcks ja Tepsiä vastaan Heljanko. Etenkin jos Filppula pelaa.
Heljanko on pelannut tällä kaudella neljä nollapeliä. Näistä kolme on sellaisia, että Bäckström on ollut edellisessä pelissä maalissa. Ihmettelen, miksei Bäckström ole saanut enemmän pelejä. Otanta on pieni, mutta näyttää Heljangolta tauon jälkeen tulevan erinomaisia pelejä
Olipas hyvää pohdintaa tuossa Telia TV:n pätkässä. Asia mitä ne ei ottanut huomioon oli, että Niken ottelut on ollut sarjan heikoimpia joukkueita vastaan. Onko tällä vaikutusta esim vastustajan maalipaikkoihin ja niiden määrään? En tiedä, mutta todennäköisesti niillä on vaikutusta ainakin vähän.
Mutta se mitä tuollakin puhuttiin, niin molempia tullaan pleijareissa tarviin. 10 päivään 7 ottelua, jos sarja menee game seveniin. Ihan hirvee tahti.
Rautakorpi sanoi SaiPa-pelin haastattelussa, että on menty tandemina maalivahtipeluutuksessa, joka on ollut uusi juttu Tapparassa 2010-luvulla. Alkukaudesta oli vastoinkäymisiä molaripuolella, mutta ei enään, joka on hyvä asia. Haaste on kuulemma löytää tandemille oikeat pelit ja tandem pitää joukkueen hereillä.
Mikähän skenaario sen Svobodan hankinta oli tähänä tandemiin?
Veikkaan, että Svoboda hankittiin, koska oli vastoinkäymisiä molaripuolella alkukaudella ja Rautakorpihan sanoi, että hankittiin varmuutta molariosastolle.
Jos suht tasaisella molempien maalivahtien peluutuksella tulee parhaat tulokset, ei ole mielestäni syytä vaihtaa tätä taktiikkaa pleijareihinkaan.
Oli ihan hauska tuossa pätkässä, kun tuntui, että Heljankokin vähän väisteli tuota, miksi Svoboda hankittiin ja totesi, että muut päättää.
Todennäköisesti Bäckström ei oo pystynyt ihan kaikkea sitä pelaan, mitä olisi toivottu.
Maalivahtipeluutuksesta puheen ollen - kun katsoo videoo eilisestä pelistä niin Heljanko olisi haudattu täällä elävältä, jos olisi päästänyt tuon syötön lävitse nokkansa edestä, jonka virkaveli aka Tuohimaa päästi.
Onhan tuo Matti Järvisen passi takatolpalle todella upea, mutta missä oli maalivahdin maila? Tuo olisi pitänyt katkaista kyllä.
Muuten en mistään mitään tiedä, mutta tuo lienee pelaajan yleisin reaktio toista pelaajaa koskeviin kysymyksiin. Muut nimenomaan päättää ja he kommentoivat, jos joku kommentoi.