Tapparan maalivahtipeluutus 2019-20

Betoni oli viime kaudella parhaimmillaan mielestäni aina lepopelin jälkeen.

3 tykkäystä

Ihan niinkuin tänäänkin

3 tykkäystä

Ja juuri tätä ennen Betonilla oli hieman hankalampaa, vaikkakin kenttäpelaajien sekoilulla oli osansa (minun mielestäni) joissain maaleissa. Nyt kävi sama kaava. Mä kyllä luulen että Heljanko aloittaa huomenna.

1 tykkäys

Toivoisin että Garts pelaa huomenna. Heljanko pelasi tänään hyvän pelin, mutta mielestäni ansaitsee lepopäivän kovan iltapuhteen jälkeen.
Keskiviikkona hyvin pelannut Garts saisi jatkaa levänneenä näyttöjen antamista ja heittää haastetta Helkulle.
Reilu kisa ykköstorjujan paikasta olisi hienoa nähdä Tapparassakin.

5 tykkäystä

Huomenna vaihtuu pelaava mokke, luulen.

5 tykkäystä

Toivon myös ettei “luuloni” pidä paikkaansa. Tiistaina olisi sitten Heljangon vuoro Kärppiä vastaan raikkaana. Tandem toimisi lämpimänä, tiistai on pian.
Huomenna toivon myös Garteiggiä maaliin.

2 tykkäystä

Melkeen voisin ehdottaa, että laitetaan ketju lukkoon. Ihan sama kumpi pelaa, ihan ok menee molemmilla. Palataan asiaan sitte ku on aihetta. :wink:

7 tykkäystä

Erinomainen kilpailutilanne maalivahtien välillä tällä kaudella. Ja valmennukselta hyvää peluutusta :slight_smile:

7 tykkäystä

Toivottavasti Näykillä on pelisilmää ja laittaa Garteigin Kärppiä vastaan tiistaina. Saa Garty näyttää kyntensä. Luotto faneilta on kova! Go on Garty! :v::muscle:

1 tykkäys

Eipä taida olla hirveästi merkitystä kumpi sinne Kärppiä vastaan komennetaan. Kaksi hyvää veskaria tarjolla ja molemilla hyvä peli alla. Päivän kunto ratkaisee.

Olisko psykologisesti sellanen, että Garts maaliin tiistaina - tulevaa maalaten jos ja siis kun onnistuu, niin ‘se on sota’ - ja siis tarkoitan tällä sitä, että osaksi Garts voisi viedä paikkaa ja luo kyllä sellaisen kovan ja kivan asetelman. Kuten Ika Lukko pelissä sanoi, että kyllä mv pitää osata myös käsitellä kilpailutilanne - vaikka joo, lajis kun lajis mv on erilaisia, futiksen puolelta hyvä nosto Fabian Barthez Manusta - kilpailutilanne saattaa sekoittaa molempia niin pahasti että ollaan riisikipolla koko kausi.

Mutta nyt olis Kanukin paikka, ugggh

1 tykkäys

Eiköhän Heljanko starttaa ens viikolla kaks peliä, tiistaina ja perjantaina.

1 tykkäys

Onko jopa niin, että meillä on kaksi hyvää ja erilaista maalivahtia torjuntatyyliltään?

Ehkä joku maalivahtipelin asiantuntija voi minut korjata, mutta pidän Garteigiä peittävänä ja sijoittuvana maalivahtina. Heljankoa pidän enemmän liikkuvana reaktiotorjujana. Mikäli olen oikeassa meillähän on varsin hyvä maalivahtitilanne.

2 tykkäystä

Ihan päteviä määritelmiähän noi on. Heljanko on aivan loistava lähitilannetorjuja eli hallitsee tuon jään tasolla (KONKREETTISESTI rakkaat irvileuat) tapahtuvan erinomaisesti. Heljangolla ongelmia siellä pelin lukemisessa ja kiekon hukkumisessa - kaukolaukaukset vaarallisia. Jos nyt haluaa tuon mukaan peluuttaa niin Heljanko maaliin teknisiä joukkueita vastaan ja sitten Garteig aina, kun siellä on joku JYP, joka räiskii viivasta kohti maalia.

1 tykkäys

Totta, tämän näki hyvin kun esim Lukko pelissä Elo pääsi vetämään laidasta niin Crisulla auki etukulmaa, eli vasen jalka tolpassa kiinni, kun taas veli-Garts - en muista kuka Saipa peluri pääsi vetämään, oli Gartsilla etukulma säpissä totally.

1 tykkäys

Ei tarvi jännittää. Heljanko pelaa.

4 tykkäystä

Garts muuten löytää kiekot maskin takaa lähes aina. Jankolla ainakin viime kaudella hukkui vähän väliä niin heitot maalille viivasta painu verkkoon. Alkava viikko on mielenkiintoinen peluutuksen osalta.

Todella hyvällä mallilla tuntuisi nyt olevan. Molemmat saa mukavasti peliaikaa. Olen melkein ällikällä lyöty.

3 tykkäystä

Oisko Näykillä tämän kanssa jotain tekemistä?

3 tykkäystä

Vaikea sanoa ja voi olla. Rautakorven ollessa päävalmentaja, on vaikea nostaa mv-valmentajaa yli. Aina ennenkin epätasainen peluutus valunut suoraan Rautakorven laariin.