Laitetaanko Tom Draper listaan mukaan? Jotain tapahtu Piiroiselle/Piiroisen kehitykselle viime kaudella. Edelliskaudella mies pelas hyvin Mestiksessä ja ne pelit, mitä pelas, Liigassakin. Viime kaudella ei onnistunu kummassakaan. Onko maalivahtivalmennus nähny kehityksessä jotain, minkä takia jatkaminen ei ollu hedelmällistä, vai halusko Piiroinen itse lähteä, sitä en ainakaan minä tiedä, mutta tosi harmi, että meni näin. En osaa tästä tilanteesta syyttää Tapparaa, enkä Piiroista. Joskus vaan homma ei toimi käytännössä niin, miten paperilla on suunniteltu.
No joo. Minun kantani nyt on tuollainen, mutta hyviä pointteja kanssakeskustelijoilta kieltämättä nyt on isompi budjetti varmaankin hankintoihin.
Mika Lehto
Voitettiinko me Tuokkolan avulla yhtään mitään?
Hannu Kamppuri ja Markus Mattsson tulee ainakin mieleen valmiista hankinnoista.
Nimenomaan eli juuri niin kuin sanoin: harvoin on ns. valmiit maalivahdit tuoneet menestystä Tapparalla. Paremmin on mennyt, kun itse on kasvatettu:)
Vastaväitän yhdellä sanalla: Karhunen. Laitetaan nyt vielä tyylinäyte, ettei mene onlineriksi:
Tuo torjunta antoi mahdollisuuden voittaa mestaruus.
Eikun just päinvastoin. Enemmän mestaruuksia on tullut sitten Antti Leppäsen aikojen just muualta hankitun valmiin maalivahdin luotsaamana. Kamppuri, Mattsson, Draper, Lehto, Karhunen vs. Hrachovina ja Heljanko.
Mitä väliä mistä ne tulee? Joukkuetta vahvistetaan sinne mihin tarvetta on. Aina ei voi olla omissa mestari maalivahtia. Ja tulevaisuuden menestys ei saa olla siitä kiinni, että jälkeen Heljangon kasvatetaan uutta menestyksen kustannuksella. Maalivahti on yksi tärkeimmistä pelaajista. Kauden maalivahti peluutus meni nappiin, Heljanko kesti pelikuorman ja nousi virallisesti eliittiin liigassa! Sit seuraava steppi kansainvälisiin kaukaloihin.
Ja ensi kauden jälkeen kun Heljanko vaihtaa maisemaa meillä tuskaillaan kun hankittu ykkösmaalivahti ei oo mestaruustasoa ja oppiminen ottaa aikaa kyllä sillä on väliä. Se ei kaada Tapparan ensi kautta mihinkään, että on kakkosmaalivahti jolle tarjotaan enemmän kuin 6 peliä näytettävää.
Täällä taidetaan keskustella: joko tai.
Minä ajattelen asiaa enemmänkin niitten mokketyyppien kautta. Esim. Tono näki, että Helkkua kannattaa pitää ja kehittää, koska hän näki omalta kannaltaan Helkun potentiaalin. Voi olla, että keskustelin hänen kanssaan tuosta. Tuollaisia tyyppejä tulee tosi vähän ja valkun, nimenomaan mokkevalkun tulee tuo lahjakkuus ja muu potentiaali havaita. Tässä kohtaan sanon pelaajavalkuille, että älkää sekaantuko täyspäisten asioihin , mikäli ymmärrätte jujun. Jos lähdetään kehittämään, kuten Helkun kaa, niin seura järjestää tukitoiminnot tarpeen mukaan.
Jos kehittyvää mokkea ei ole, niin ostetaan valmis tai melkein valmis.
Ei seura noudata tiettyä tapaa, vaan toimii kulloinkin tarpeen mukaan.
Tuo “Helkkuprojekti” on mielestäni optimitapa.
Ei tässä tämän kummemmasta ole kysymys.
Kuulemma pelaamattomuus otti koville Kari Piiroista. Taisi Aamulehtikin kirjoittaa siitä. Christian Heljanko tsemppasi Piiroista. Erikoistahan se peluutus oli, eikä nuoren kakkosveskan itseluottamusta ainakaan peluuttamalla vahvistettu.
Piironen oli yksinkertasesti huono niissä peleissä missä pelasi. Ihan oikein päätti valmennus ettei tuon enenpää tullu pelejä.
Ai millä on väliä? Ja miten niin, kun eikä jos? Etkö luota Tapparan tekemiseen maalivahti osastolla. Milestäni viime vuodet on menty aika selkeällä linjalla.
@Messi muotoili asiani maalivahdin hankintaan minua paremmin.
No jaa… Oli siellä nollapeliä yms. Kuten Tapolakin totesi, ei pelejä annettu alkuperäisen suunnitelman mukaan, kun syyskausi meni joukkueelta heikosti.
Piiroisella on tavoitteet korkealla, joten ihan ymmärrettävää ettei jatkanut enää Tapparassa.
Tapparan kannattaa muistaa se, että Heljangollekin tulee se loukkaantuminen jossain kohtaa. Sitten mennään veskareilla: Mestis ja junnu. Se olisi katastrofi.
Tämä on melko järjetön oletus. Näitä näkee aina välillä.
Tappara hommaa nimittäin pikaisesti maalivahdin, jos Heljanko loukkaantuu.
Järjetön? Niin sitten hankitaan kiireellä joku, joka ei ole pelannut peliäkään kaudella tai flopannut jossain.
Valintojen maailma.
Kyllä, järjetön.
Aina toki voi ajatella, että jokaiselle pelipaikalle olisi ikään kuin varalla heti saman tason korvaaja loukkaantumisen sattuessa. Ihan samalla tavalla myös Lehterä saattaa loukkaantua tai Kemiläinen.
Ei tarvi olla saman tason korvaaja. Sitä en ole edes vaatinut. Muutakin olisi varmasti tarjolla kuin taso Mestis.
Maalivahdin merkitystä ei pidä aliarvioida varsinkaan siinä vaiheessa, kun aletaan pelaamaan melko varhaisessa vaiheessa CHL pudotuspelejä (jos sinne päästään).
Ihan ei vertailukelpoinen ole se, että jos Lehterä loukkaantuu kuin Heljanko loukkaantuu. Itseasiassa ei lähellekkään.