Tapparan peliesitykset kaudella 2016-17

Siihen vetoo ne, jotka eivät ole koskaan salilla käyneetkään.
Tai käyneet sen kerran tai kaksi ja saaneet lihakset kipeäksi.
Ilkeänä muistona, että mitään ei pysty salilla käynnin jälkeen tekeen muutamaan päivään.

Sitten se oma kokemus siirretään yksyhteen ammattilaiseen.

Siten luulee olevansa ajatuksineen Hakametsässä, vaikka onkin vaan metsässä.

1 tykkäys

Positiivisuus on hieno piirre, mutta olen mieluummin negatiivinen, jos aletaan vertaamaan ruotsalaisiin. Maksava asiakas saa antaa palautetta, niinhän tuoteesta yleensä tehdään. Hienoa että voitettiin runkosarja, mutta siitä ei saa vielä kannua. Peli on ollut huonoa jo yli kuukauden ja jos se ei saa fania huolestumaan, niin ei ole sitten fani. Meillä on kuitenkin hyvä valmennus ja organisaatio ja varmasti tietävät missä mennään, mutta mutta…

En ole huolestunut, mutta fani kyllä olen. Viime kausina on ollut aina tämä sama virsi tähän aikaan kaudesta. Tottakai se vielä oikein korostuu kun urheilullinen panos on puuttunut pelistä jo pitkään.

Onhan se mahdollista, ettei oma hyvä peli enää tänä keväänä löydykään. Urheilussa joskus voitetaan ja joskus hävitään. Mutta edelleenkään en nää mitään syytä olla huolestunut, päinvastoin. Kohta ne alkaa!!

5 tykkäystä

Melko ronski yleistys.
Itse olen esimerkiksi viimeisen neljän kauden ja kevään aikana ollut todella huolestunut milloin mistäkin osa-alueesta Tapparan pelissä, myös viime keväänä, mutta aika hyvin on mennyt.
Luotto Tapolaan ja muuhun valmennukseen on täällä ainakin kova, vaikka peli ei viime aikoina olekaan ollut mitään silmiä hivelevää (tepsipeliä en nähnyt).
Tapola itse sanoi pari peliä sitten, että nyt käydään normaalia enemmän puntilla. Itse tulkitsen tämän niin, että kuntopiikki on tarkoitus ajoittaa vähän pidemmälle kuin runkosarjan loppuun, koska sarjatilanne sen mahdollistaa.

Itse tulkitsen sen niin, että Tapola laittaa pojat salille sen takia, koska peleissä ei tule hiki.
Lajinomainen harjoittelu ei siis pidä yllä kuntoa tällä hetkellä, ulos juoksemaan ei voi laittaa, joka olisi se paras kunnon kohottaja.
Laitetaan siis salille, niin pysyy edes nivelet ja jänteet kunnossa.

On siellä ollut hyviäkin pelejä joukossa. Esim. JYP-peli viimeksi. Ehkä kovin mittari koko sarjassa, Tapparalla ei suurta panosta ja silti pelillisesti Tappara oli kuskin paikalla vahvasti. Olkinuora otti muutaman todella ison torjunnan siinä pelissä ja Tapparan alivoima oli heikkoa. Kokonaisuudessaan kuitenkin lupaava esitys Tapparalta.

Alivoima paranee ns. automaattisesti, kun tosipelit alkaa. Tai ainakin pitäisi parantua.

1 tykkäys

Mielestäni on jo selvästi parantunut.

2 tykkäystä

Ässät-pelistä lähtien av-pelittänyt jo kohtuu hyvin.

Joo, en ole ihan kaikkia viimeisimpiä pelejä nähnyt, kun katsellut pelejä joissa on panosta enemmän.

Jos voitetaan runkosarja ja hyvää peöiä ei löydykkään niin ainakin minä olen pettynyt, mutta kun kaikki vakuuttaa että kaikki on hyvin, niin odotan hyvillä mielin pudotuspelejä. Toivotaan että pelit menevät niin kuin asiantuntijat kertovat.

Kyllä sinä saat olla huolissasi jos haluat, ei ole syytä olla marttyyri. Ymmärrän kyllä miksi olet. Mutta annathan myös muille luvan olla huolestumatta. Peace and love. :blush:

No miksi olen?

Kerroit sen aiemmin tässä viestiketjussa jo.

1 tykkäys

Mielestäni viimeisimmässä pelissä omaan silmään alivoima oli liikkuvanpaa ja agressiivisempaa kuin mitä ollut.

Se on myös toiminut, mutta lähinnä siksi, että Tappara on ollut ylempänä aktiivisempi eikä olla ihan heti pakitettu neliöön omalle alueelle. Jasu lienee tässä mestari - kiertää yhden kierroksen hyökkäyspäässä ja peruuttaa suoraan omalle paikalleen neliöön, helppo työ vastuksella tuoda paine sivusta alueelle.

On se oman alueen reagointikin ollut paljon terävämpää, ja syötöt otettu paremmin pois.

1 tykkäys

Mielestäni tuohon alivoimaan vaikuttaa myös Kuuselan ja Parlettin tulo.

2 tykkäystä

Miksi pelata parempaa alivoimaa ja näyttää vastustajille salaiset aseemme kun tuollakin surkealla avpelillä runkosarjan voitto? :blush:

Otetaan vähemmän jäähyjä

Sellanen fiilis, että ei tämä peli tästä nyt ihan yks kaks playoffeihin muutu. Kyllä käynnistymisessä menee aikaa. Siinä ehtii kaveri mennä menojaan

Kuka?