Eihän nuo jaksa luistella, tai ehdi. Sieltä tulee vastustajan hitain pakkikin liulla heittämällä ohi ja saa Tapparan “liukkaat” hyökkääjät näyttämään lähinnä noloilta.
Tämä on hyvä huomio. Marraskuun jälkeen laukausten erotus on +3 eli Tappara on laukonut yhteensä kolme laukausta enemmän kuin vastustaja 21 otteluun. Viime vuonna samalla ajan jaksolla oltiin plussalla +53. Päästetyt laukaukset on sama kuin vuosi sitten joten enemmän pitäisi laukoa.
Jotenkin hatarasti muistelisin, että tästä oli Grönborg huolissaan vuosi sitten.
E: lisätään vielä maaliero viime kaudella 59-42 ja nyt 55-68. Päästetty on 26 maalia enemmän kuin viime vuonna ja pisteistä on seitsemän vähemmän. Joten laukausten vähyys ei ole korreloinut maalimäärään.
Tilastojappastelun ja erilaisten vertailujen sijaan totean, että on pelattu paskasti reippaan kuukauden ajan. Syitäkin tähän löytyy, mutta parempaan pitää pystyä vajaallakin kokoonpanolla.
Valmennus ja pelaajat ovat toimineet/pelanneet reippaasti alle tasonsa. Valmennus ja pelaajat tietävät varmasti mitä pitää parantaa. Nyt pitää alkaa taas suorittamaan tämän päivän pelistä lähtien. Ensiksi asenne kuntoon, siitä näkyi jo orastavia merkkejä eilisessä pelissä.
En ainakaan itse uskonut, että koko kausi rallatellaan näytöstyyliin pelkkiä voittoja kairaten. Meille kuten muillekin joukkueille tulee suvantovaiheita pitkän kauden aikana. Tällöin peli takkuaa. Olennaista on kuinka pian näistä päästään eroon.
Kokoonpano on lisäksi vahvistunut kauden alusta, ainakin omasta mielestä. Hyvä tästä vielä tulee.
Mun mielestä 4. ja 2. sijan välillä ei juuri ole eroa mestaruuden voittamisen kannalta. Molemmissa täytyy todennäköisesti voittaa runkosarjan voittaja ”vierasedulla” voittaakseen mestaruuden. Tärkeämpää olisi hoitaa nuo muut pudotuspelisarjat mahdollisimman vähillä peleillä, että pääsisi finaaliin haastamaan tuoreena.
Ei lisättävää.
Kyllä se viime kauden joulu-tammikuun putki oli ihan yhtä karmea.
Tulispa pian paikallispeli
Takana kahdella rästi pelejä, joten pudotusta voit tulla vielä lisää… Kärpät on yhdeksän pisteen päässä peli vähemmän pelanneena. Aikamoista.
En tiedä noista yksittäisistä slumpeista. Tämä liukumäki on kestänyt nyt 21 peliä ja pistekeskiarvo 1,4.
Saipa ja Jyp peli oli vielä tosi hyvää tekemistä kyllähän se pelaamisen osaaminen sielä on kaikilla, mutta nyt vaan on huonompi vaihe.
Ai että, ihanaa. Saadaan edes kerrankin vähän kärsiä. Ennen mestaruutta.
Näin siinä taas sitten kävi, että ensimmäisestä Kalpan maalista selkäranka katkesi. Peli oli ihan Tapparan hallinnassa noin pelin puoliväliin asti. Ensin Tappara pääsee johtoon ja melkein heti sen jälkeen Kalpalle jäähy. Kentälle laitettiin tällä kertaa kakkosylivoima aloittamaan ja Tuulola söhläilee kiekon Kalpalle omalla puolustalueella josta lähtee semmoinen sirkus käyntiin, että siitä ei toivottu koko loppu pelin aikana.
Selkäranka on ohkainen ja se katkeaa todella helposti.
Tappara hävinnyt viimeksi 4 peliä putkeen joulukuussa 2018.
4 suoraa Tappiota on viimeksi tullut yli 10 vuotta sitten 2014 marraskuussa (toisin kun yllä oleva twiitti väittää)
Eli joo Tapparalla menee Tapparaksi huonosti mutta nyt realismilasit päähän. Tää on muille arkipäivää.
Vtuttaa ihan kybällä, mutta tämä vuodenvaihteen ajanjakso on nähty niin monella kaudella että luottoa löytyy kyllä.
Tammikuussa ei oteta pisteitä eikä ilolientä. Suupielet on alaspäin, mutta kaikki palvelee jotain suurempaa. Can’t make an omelet without breaking some eggs!
Pidin viime kaudellakin Tapparattoman tammikuun, kun oli peli sellasta ripulipaskaa, ettei tullu ku paha mieli. Nyt alkaa sama.
Eli ollaan ihan aikataulussa.
Jos valmennus puhui jostain pelitavan stressitestistä, niin huhhuh. Siis Tapparalla on varaa pelleillä ja kokeilla Liigassa jotain kuvioita, jotka tuottaa 30 maalia omiin ja 5 tehtyä. Jos asia on näin ja runkkiksen lopussa ollaan neljän sakissa, niin se kertoo kyllä karua kieltä Liigan tasoeroista.
Ei kai ny jumalauta tässäkään liigassa voi tarjoituksella hävitä.
Ehkä mä ymmärsin jonkun hikihaastattelu referoinnin väärin tai tässä on joku rikkinäinen puhelin. Toivottavasti.
Itsehän olen fakiiri ja aion pitää tammikuun tipatonta ja katsoa KAIKKI Tapparan pelit.
Mitä mieltä on asiantuntijat : Onko tämä nyt sitä reenijumia? (Viimeiset noin 4 peliä)
Tuskin kovin kirjaimellisesti kannattaa ottaa.
Itse luulen että pelitapaa on jotenkin viilattu johonkin suuntaan kun pitkään aikaan ei ole tiennyt ketä minäkin iltana pelaa. Vaikea tuohon on ollut mitään pelitavallistakaan rakentaa kun Tappara pelasi myös poikkeuksellisen pelisuman pahimpaan poissaolojen aaltoon.
Onhan tuossa ollut pyrkimyksenä paljon enemmän hallita kiekkoa verrattuna viime kauteen. Se on sitten toinen asia onko se ollut järkevä valinta.