Itse nappasin nyt sitten koronan, joten huominen peli ja ehkä torstainkin jää väliin. ![]()
Onko joku oikeesti nähny jossain jonkun mainoksen, että huomenna pelataan? Ei oo itelle osunut silmään. Kyllähän aktiiviset kannattajat tietää koska pelataan ja missä, mutta miten sinne nyt vahingossakaan voi eksyä ns. Satunnaiskatsoja?
Kyllä itselle somessa tullut varmaan joka päivä vastaan mainoksia. Eiköhän kaikki jotka halliin haluaa mennä niin tiedä, että runkosarja on ohitse ja alkaa pleijarit.
Ihmiset todennäköisesti äänestää vain lompakollaan koska ei ole halpaa käydä joka pelissä, mutta onneksi Tappara sai nyt maanantain ja torstain peleihin hankittua sponsorikatsomot jossa lippujen hinnat halvat.
Näillä bensan hinnoilla + auto parkkiin niin pelkästään se maksaa 80-90eur tulla peliin täältä etelä Suomesta. Siihen vielä playoff kausikortti päälle. Ei ole halpa harrastus mutta tarkoitus olla paikan päällä sekä huomenna että torstaina.
Poffeja päässyt katsomaan viimeksi kolme vuotta sitten. Itse ainakin olen odottanut näitä pelejä kauan. Itseasiassa minua ei tällä hetkellä kiinnosta niin paljoa, paljonko muita katsojia on, on vain mahtavaa päästä seuraamaan kauden ratkaisuhetkiä ja suuria tarinoita livenä.
Ainakin äsken tuli sähköpostiin mainos, että huomiseen ja torstain peliin yläkatsomon liput 10€ aikuisilta ja 5€ lapsilta/nuorilta, opiskelijoilta, varusmiehiltä ja eläkeläisiltä.
Nyt on halpaa, kipinkapin kaupoille ![]()
Tämä on menestyksen hinta. 10 vuotta putkeen neljän parhaan joukossa, joten iso yleisö syttyy vasta finaaleihin jos peli osuu pe tai la. Ilveksellä pikkusen eri lähtökohta ja enemmän menestyksen nälkää myös yleisössä.
Viimeinen keino käyttöön ja kympin liput siis kehiin. Jos ei nyt saa yleisöä yli 5000 niin ei voi mitään. Siinä voi sen jälkeen syyttää ihan aiheesta peliohjelmaa. Kolme Lukkopeliä viikkoon on liikaa ja aloitus vielä maanantaina.
Puolustelematta yhtään aika suuri ero ottelun vetovoimaan onko vastassa Lukko vai Kärpät. Ei ole vaikea arvata kumpi vetää 2000 henkeä enemmän. Ipalla vielä hyvä jakso menossa. En yhtään ihmettele vaikka saavat 2x porukkaa halliin.
Lopettakaa vatvominen areenan täyttämisestä. Kyllä väki hallille löytää, kun alkaa kiinnostaa. Kynnys on oma jokaisella. Hallin täyttymisen kanssa ei somepelleily tanssivine karhuineen korreloi mitenkään.
Itse en usko, että kyse on vastustajajoukkueesta. Jos ne olisivat toisinpäin, voisi kirjoittaa, että Ilves sai viimekauden mestarin ja aktiivisen joukkueen vastaansa, Tapparalle tuli Marjamäen tylsä trap-joukkue Kärpät.
Kyllä tässä oma tekeminen on keskiössä, playoffseissa ei edes vastustajalla pitäisi merkitystä olla, muuten kuin vierasfanien lukumäärässä. Toki totuus on toinen.
Kannan pienen korren tähän kekoon. Ostin kaksi aikuisten ja kaksi lasten lippua parvelle. Oulusta on vähän liikaa matkaa yksittäiseen peliin, joten lahjoitan nämä eteenpäin.
Ensisijaisesti toivon, että paikoille tulee sellaisia, joilla ei elämäntilanne tällä hetkellä mahdollista lippujen ostamista. Toki tärkein on, että tulisivat käytetyksi. Mikäli sinulla, tai tutullasi on halua päästä peliin niin laita yksityisviestiä täysin luottamuksellisesti.
Pelejä on joo paljon samaa vastustajaa vastaan, mutta nämä pitää ajatella yhtenä kokonaisuutena.
Toivottavasti ainakin ne jotka käyvät jonkun ottelun katsomassa Tapparan vuoksi niin käyttävät sen käynnin tai 2 näihin Lukko peleihin. Voivat jopa jäädä ainoiksi otteluiksi ja tuotot jäävät Tapparalle. Kyllä se kiinnostus kasvaa varmadti jos välieriin päästään.
Runkosarjan voitosta olisi kyllä saatava palkinnoksi pelipäivien valinta oikeus. Siinä on suuri ero katsojien määrään nähden pelataanko lauantaina vsi sunnuntaina kuten nyt käy jos tulee 5 peliä.
Meitä tulee taas 3 huomiseen matsiin. Minä ja lapset ollaan käyty kaikki areenan pelit katsomassa.
Ehdottomasti mukana katsomossa kotipeleissä! Kevään pelit,tätähän just on odotettu!
En tiä onko joukkueilla ”lupa” mainostaa että näistä peleistä lipputulot jää kotijoukkueille.
Tavallaan nyt on viimesiä mahdollisuuksia kantaa omat roposet seuran kassaan.
Omalta osaltani tulen tämän tekemään ![]()
Osaako joku arvioida paljonko huomiseen matsiin myyty lippuja?
Kaikenlaista voi kirjoittaa, huttuakin. Kyllähän Kärpät vetää yleisöä ainakin Tapparan peleihin täysin toisella tavalla kuin Lukko. Käsittääkseni myös Ilveksen peleihin.
Sanoisin katsomokartasta jotain 4000 luokkaa.