Tarvitseeko Tappara oman poliisin (goonin)?

Ihan hieno periaate. Mutta jotenkin kuitenkin idealismia. Olishan se hienoa, jos aina menis niin, että lanattu pelaaja palaa pukuhuoneesta paikattuna jäälle ja “kostaa” tekemällä maalin. Mutta aika harvoin se noin menee. Eikä se joukkueen spirittikään aina nouse, jos kärkipään pelaaja menetetään. No, onhan siinä pelotetta, jos tuomarit rankaisee kunnolla ja pelikieltoa päälle. Mutta jos tuomarit lähinnä tyytyvät arpomaan pikkukakkosia. Johdonmukainen ja kovahko tuomarilinja on pelaajien turva?

No kuinka usein se sit menee sillai että siellä kentällä on joku gooni ja vastustajat ei uskalla tehdä mitään ja kukaan ei ikinä loukkaannu?

Jos ny kattoo vaikka tota Claireaux’n taklausta Maliseen, niin ehtiköhän Claireaux tossa pohtimaan että onko kentällä joku “fyysinen pelote” joka vetää mua pannuun jos mä ny tosta vähän tönäsen Malista? Ehkä saatto jopa miettiä et hei, toi Bloodihan sano jossain haastattelussa ettei halua enää ikinä tapella, eli kyl mä ny uskallan vähän tuupata. Joo, niin mä teen.

Siis ku noi taklauksethan on aina harkittuja tekoja ja niiden seurauksia mietitään aina niin ■■■■■ kauan ja hartaasti ennen kun mennään taklaamaan.

16 tykkäystä

Vaikka itsekin olen jossain määrin old time hockey linjan kannattaja eli jos sikailet vastaat teostasi. Näillä säännöillä mitä meillä on niin sitä aikas vaikea noudattaa, 5minuutin alivoiman päälle vielä 2-3 peliä pelikieltoa. Kurinpidon pitäisi olla nyt se elin joka vähentää sikailua kunnon tuomioilla ja pidättäs vaikka pelaajan palkan pelikiellon ajalta. Tällä kaudella kurinpito on epäonnistunut tehtävässään todella pahasti.

Kyl se varmaan mietti et voin vetää numerohin kun tuo Blood ei enää tappele.
Eikä se tappelukaan nosta samanlailla spirittiä kuin EA NHL19.

2 tykkäystä

En nyt itse kyllä ole mikään tappeluiden kannattaja ollut koskaan. Tämä virhekäsitysten välttämiseksi. Halusin kuitenkin pitkästä aikaa vähän tonkaista “muurahaispesää”. Mutta pitää joukkueessa olla kykyä ainakin vastata fyysisestikin jotenkin. Ei nyrkillä, muuta taklaus taklauksesta. Ja ainakin tuuppaus tuuppauksesta. Mielellään sääntöjen rajoissa.

Onhan tuo klassinen käsite “poliisi” kai kuitenkin aika eri juttu kuin se, että maalinedustoilla pitää olla ärhäkkyyttä ja voimaa, jolla pidetään vastustajat kurissa ja nuhteessa. Jos sitäkään ei löydy ollaan kyllä hukassa. Meneekö tämä nyt enemmän järjestysmiesten tontille… :wink:

2 tykkäystä

En tiedä monta ottelua gooni pystyisi meidän Tapparassa pelaamaan kauden aikana kun nyt jo tulee joka pelissä pelikieltoja niin saati että joku pelaaja niitä vielä vartavasten hakisi niin eiköhän sampo ja arvontakoneisto läimäyttäis suoraan loppukauden :smile:

Joten mielestäni ei tarvitse kun kovuutta näköjään löytyy jo riittävästi.
Itse olen sitä mieltä että goonit kyllä vähentäisi törkytaklauksia ja laittaisi pelaajaa ajattelemaan ennen tekoa.

2 tykkäystä

Jos nyt leikillä sanotaan, niin tarvitaanko rosteriin yhtään kierrettävää työmaakeilaa, joka työnnetään jäälle ja komennetaan tappelemaan?

Bloodin ja Parlettin kaltaiset pelaajat ovat arvokkaita, kun löytyy taitoa ratkoa jopa pelejä toisessa päässä, mutta tarvittaessa on sitä kovuuttakin kuoren alla piilossa.

Vittasmäkikin on aika kova luuta vaikka ei aikoinaan ihan Bloodille pärjännyt:

2 tykkäystä

Kyllä tuo gooni kiekon aika nyt vaan on ohi. Kyllä nykyään saadaan enemmän hyötyä kun joku kuiskuttelee vastustajan tähtipelaajan korvaan asioita jotka saa mopon keulimaan yli. :wink:

7 tykkäystä

Ei gootteja. Yonkmannet jonnevirtaset enemmän taakka kuin etu
No lassegoottikukkonen erikseen

1 tykkäys

Ei tarvitse. Turha haaskata puupennin puolikastakaan pelaajaan jolla ei luistelu ja pelikäsitys riitä. Joku O’Brien oli aivan turhake aikoinaan.

1 tykkäys

Ei ole tarvetta. Kun meillähän on jo sellainen. Blood on sanonut tekevänsä mitä valmennus käskee. Varmasti tarpeen tullen käy muistuttan vastustajia. Eilisessä pelissäkin kävi sanallisesti huomttaan SaiPa pelaajaa joka kohteli kaltoin mm. Jan-Mikaelia. Loppu kova peli SaiPa pelaajan osalta siihen.

2 tykkäystä

Älä nyt, kouluttihan hää Törmäsen Anttia. :roll_eyes:

3 tykkäystä

Juu. Muistan tuon. Mutta keväällä, siis finaaleissa, olisi tarvittu pelaajaa joka osaa luistellakin.

1 tykkäys

Ja onhan meillä muutenkin puolijoukkueellista gooneja. Ainakin jos lähiaikojen pelikieltotilastoja katselee.

1 tykkäys

Jurassic Park -ketjua ei haukuta. Se on pyhä.

Sitä paitsi: O’Brien osasi kyllä luistella - etuperin. Hänhän oli hyökkääjä ja siten yksi legendaarisimpia pakkihankintojamme.

8 tykkäystä

Tämän lisäksi pitää antaa aina kunnia, kun naputteli Törmästä ohimoon. Olikohan muuten sama matsi, kun Cote ja Haakana mittaili voimiaan…

3 tykkäystä

Tässähän voisi kysyä että tarvitseeko muut joukkueet goonia kun meitin pelaajat “sikailee” (Malinen,Kemilöinen,Elorinne,Mäntylä)? :smile:

Ei tarvita sen paremmin gooneja. Eiköhän Blood tarvittaessa hoida senkin homma jos sellaisia hommia edes on tarpeen hoitaa.
Vaikka mies olisikin sanonut jossain haastattelussa, että ei halua enää niitä hommia tehdä, on mies varmasti tarvittaessa valmis puolustamaan joukkuekavereita. Mies on kuitenkin kanukki ja tuollainen toiminta on niillä verissä.:smirk:

2 tykkäystä

Mikäs tää Malisen sikailu/“sikailu” on? Sekotitko Matti Järviseen?

1 tykkäys

Sen verran on pakko tätä viilata, että Blood on jenkki :grin: