Tatuoinnit

Kasvojen ja kaulan alueelle tatuointeja ottavat ovat kyllä sen verran marginaaliporukkaa ja heidän osuutensa tässä keskustelussa on mielestäni turhan suuri. Omat tatuointini saan halutessani piiloon, mutta siihen ei ole koskaan ollut vielä tarvetta. Lämpimänä päivänä laitan töihin taatusti t-paidan. Itseäni ohuesti häiritsee tatuointien arvostelijat. Minä kun en tapaa arvostella kanssakulkijoideni pukeutumista, hiustyylejä tai tatuointien puuttumista.

3 tykkäystä

Ihan mielenkiintoinen keskustelu. Oma kantani asiaan ei varmaan tuo mitään uutta, mutta rehellisesti minä en ymmärrä tatuointeja.

Yritän ajatella järkevästi: vältän yleistämästä ja lokeroimasta ihmisiä, mutta oma suhtautumiseni tatuointeihin totta kai vaikuttaa vähintään alitajuisesti siihen, miten suhtaudun heihin, joilla on niitä hurja määrä. Tällaiset asiat eivät aina ole henkilön kontrollissa ja esim. minä en voi estää “ajatteluani” ja mahdollisia piilosuhtautumisiani, jotka juontavat omasta suhtautumisesta.

Joka tapauksessa minä olen todennut, että se, miten muut pukeutuvat, laittavat hiuksensa, ajavat karvansa ja ylipäätään huoltavat kroppansa tai millaista huolta siitä pitävät ei yksinkertaisesti kuulu minulle piirun vertaa. Omassakin on huoltamista ja tekemistä, joten ihan riittävästi fokusta voi upottaa siihen. Ei yksinkertaisesti jää aikaa miettiä, mites noi muut.

Mitä tulee tatuointeihin: minun mielestäni ihmisen iho on kaunis. Iho on kaunis sellaisenaan ja minusta kuvat ihossa eivät sitä kaunista - päinvastoin. Erityisesti kauniimman sukupuolen edustajilla, joilla on oikeasti todella hyvän ja terveennäköinen iho niin se on itselleni vähän sellainen, että miksi? Mutta tuon ajatuksen kuittaan aika nopeasti sillä, että mitäpähän tuo sitten taas mulle kuuluu.

5 tykkäystä

Itsellä ehkä saattaa rehellisesti sanoen jopa ihan miniverran vaikuttaa. Siihen millaiseksi ihmiseksi toisen miellän ensivaikutelman osalta… Mutta ei se, että onko niitä vai ei, vaan se minkälaisia ja -laatuisia ne on :smirk: Tyylejä on erilaisia ja toiset tykkää esim. Old school meiningistä, mutta hyvin tehty on hyvin tehty ja sen näkee, oli sitten kyse fotorealistisesta muotokuvasta tai vanhanajan ankkurista. Toki juttelemalla selviää ihmisestä aina enemmän ja annankin luonteelle enemmän painoarvoa kuin ulkonäölle. Ja itsellä on enemmän tatuointeja kuin monella muulla, mutta peitettävissä tarpeen ja tilanteen mukaan :smile:

8 tykkäystä

On varmasti olemassa ihan fiksuja tatuoinnin ottajia ja sitten on näitä.

Poikkeuksiakin toki on mutta suurin osa naamatatuoiduista varmasti tietää “riskit” ja ihmisten ennakkoluulot ja -asenteet jo etukäteen ja on ihan sinut asian kanssa. Tai sitten vaihtoehtosesti elää elämää, jossa ei tarvi työhaastatteluista murehtia :smiley:

Ihmisen käytös on se, joka jotain merkitsee, ei tatuointien määrä. Miellyttävä ja ystävällinen tatuointien omistaja tekee paljon paremman vaikutuksen kuin tatuoimaton hapannaama.

Asioin usein liikkeessä, jossa on nuori ja kaunis myyjätär, jolla on tatuointejakin näkyvillä. Ne eivät vaikuta yhtään mitään arviooni hänestä. Hänen hymyllään on tsiljoona kertaa enemmän merkitystä kuin niillä tatuoinneilla.

6 tykkäystä

Mulla o joku 50 työntekijää ja joukossa on muutama rinkulanaama ja tatuoitu… ei ne sen huonompia työntekijöitä oo kun kukaa muukaan. Mut en mä sellasta kyllä myyntihommiin ottasi.

Mun pappa oli merillä ja linnassa aikoinaan, ja siihe roppaan oli hakattu kuvia. Päätin ite että otan sit kun meen jompaankumpaan. Vielä en oo ollu kummassakaan. Eli tatuointeja ei oo.

Vähän ostan ton ajatuksen että aikamoni paikkaa niillä itsetuntoonsa. Nykyään läskit nuoretmiehet hankkii tatuoinnin,kasvattaa parran ja ostaa salihousut. Eikä ymmärrä että ne on silti läskejä, eikä vieläkään salikörmyjä.

6 tykkäystä

Päivi Räsäsen kuva reiteen. :astonished:

Räsäsen kasvot on myös vuosien varrella nähty useissa Kielletään kaikki -teemaisissa meemeissä. Tatuoija Jyrke Savolainen kritisoikin taannoin Räsäsen “kieltämisvimmaa” ja teki poliitikosta kuvan.

Hän laittoi kuvan jakoon ja löysi pian henkilön, joka tahtoi ikuistaa sen ihoonsa. Kuvassa Räsäsen pitelee käsissään asetta. Kuva päätyi koristamaan mieshenkilön reittä.

@Rebeto67

Tuossa sinulle haastaja, tai sitten idea tulevaisuutta silmällä pitäen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nyt on ainakin lähellä, että kukaan ei ole osoittanut samanlaista jalkapallojoukkueen fanitusta kuin brasilialainen Maurício dos Anjos. 33-vuotias Flamengo-joukkueen fani sai reilu viikko sitten päätökseen ilmeisen kivuliaan urakan: hänen kehoonsa on tatuoitu joukkueen vuoden 2015 pelipaita, kertoo Vice.com.

2 tykkäystä

Kävin tiistaina ottamassa uutta kuvaa, ja nyt kun on pahin kutinavaihe meneillään niin ei kyllä ihan hirveesti käy kateeks tuota pelipaitatatuoinnin ottanutta tyyppiä. :smiley:

3 tykkäystä
3 tykkäystä

Aki Linnanahde on sanonut ottavansa myös Kärppä-tatuoinnin tällä viikolla.

1 tykkäys

Hesarin juttu ei aukene kuin tilaajille. (Kuva jutusta)

lataus

3 vuotta tulee peksin kanssa täyteen kohta.
Ois varmaan uusien vetojen aika? :thinking:

16 tykkäystä

Siinä teille tatuointia kerrakseen. :wink::grin:

9 tykkäystä

On kyllä komea.

Tarkoitit varmaan että “On kyllä komea, kissankuvaksi”.:stuck_out_tongue_winking_eye:

On kyllä varsinainen taiteenlaji ikuistaa tatuointiin jonkun ihmisen kasvot tunnistettavasti.:astonished:

2 tykkäystä

Huomasin mielenkiintoisen artikkelin tatuonneista, tai oikeastaan niiden poistamisesta. Sekin nimittäin onnistuu, joskin melko kivuliaasti.

No joo

1 tykkäys

Sais olla kyllä vähän kovemman luokan pelimies että viittisin tatuoida nimmarin käteeni. :smiley:

3 tykkäystä