Teemu Lassila

Minä näen myös tämän niin, että maalivahtien peluutuksessa mennään varmaa Rautakorven-Tapolan linjaa: Ykkönen on ykkönen. Tämä on nyt tarjottu ja katsottu Domille. Kakkosellekin mahdollisuus kyllä tulee, jolloin on aito paikka kääntää asetelma.Tämä mahdollisuus vaan on edellyttänyt ykköseltä useampaa huonompaa suoritusta.

Kyllä Lassilan vuoro tulee vielä sitä ei ole syytä epäillä, Domilla on takana 27 peliä pelattuna tässä liigassa, 17 peliä kautta kohden isoimmillaan, eli aikalailla kirjoittamaton kortti vaikka hyvin on viimeaikoina pelannutkin.

Mikäli minulla kysyttäisiin niin Lassila maaliin tiistaina. Kun on kaksi (ainakin minun mielestäni tasavahvaa) vahtia niin oikea peluutustapa olisi tappiosta vaihto.

Lassila pelaa tänään LeKin maalilla vierasottelussa TuToa vastaan.

Saa nähdä saako Lassila mahdollisuutensa perjantaina entistä joukkuettaan TPS:ää vastaan vai lauantaina IFK:ta vastaan. Uskoisin, että jompi kumpi peleistä irtoaa jo Lassilalle.

Tepsiä vastaan perjantaina? Olisi varmasti sytyttävä ja sopiva avaus.

Ehkä tää viittais siihen että nyt haetaan tuntumaa ja viikonloppuna pääsee Tapparan maalille? Tai sitten päinvastoin, pidetään LeKissä tuntumaa yllä koska Domi on pelannut hyvin ja näillä näkymin jatkaa maalissa…

Uskon/luulen et TPS vastaan on maalissa. Domi pelaa sit HIFK-pelin.

Nonniin, Lassila käy fiilistelemässä Mestiksessä ja viikonloppuna tosihommiin.

Jos @Recoil in aiemmin ketjussa esittämät TPS-aikaiset tiedot Lassilan puutteellisesta fysiikasta pitävät paikkansa, eiköhän @Messi n esittämä ajatus Lassilan kuntopohjan parantamisesta maltilla ole ihan arkijärjellä selvä suunnitelma?

Domilta puuttuu vielä liigakokemusta, joten annetaan hänelle kauden aluksi sitä ja toivotaan, että kiekot tarttuvat. Lassilalta taas ei puutu liigakokemusta mutta puuttuu kuntoa, joten annetaan hänen kohentaa sitä puolta.

Jos Domin peli menee aivan metsään, on pakko kokeilla Lassilaa “etuajassa”. Mutta Domi on ollut erinomainen, joten ei ole ollut syytä poiketa suunnitelmasta.

Uuden kauden alku on joukkueelle aina herkkää aikaa. Jos kausi alkaa tuloksellisesti huonosti vaikka vain muutaman epäsuotuisan pompun vuoksi, negatiivinen kierre saattaa alkaa ruokkia itseään. Voittavaa kokoonpanoa on turha lähteä isosti mylläämään, vaan on parempi antaa oikealle raiteelle osuneen junan kelata itsensä täyteen vauhtiin. Sitten kun sadan tonnin veturi puksuttaa matkanopeutta, meno ei parista kolhusta mainittavasti hidastu.

Nyt Lassilalle pelituntumaa Mestis-polun kautta ja aikanaan myös Liigassa ja summa summarum, miesten pysyessä terveinä meillä on keväällä kaksi liigamitat täyttävää vahtia. Näitä voidaan sitten peluuttaa selvän ykkösen filosofialla, tasaveroisena tandemina tai miten nyt päivän vireen ja tilanteen kokonaisarvion perusteella tuntuu fiksulta.

2 tykkäystä

Miten 33 vuotiaalla ammattilais urheilijalla voi olla surkea kuntopohja…
Pelasko se pasianssia koko kesän. Luokaton hankinta jos ei oo edes viitsinyt reenata seuraavaa kautta varten.

Itse veikkaisin tuota vähän huonossa maineessa ollutta Tepsin fysiikkavalmennusta. Siis pohjat vähän pitemmältä aikaväliltä heikossa hapessa.

1 tykkäys

Eipä tuo kovin ainutkertaista ois, ees Tapparaan tulevilla pelaajilla.

Ei tietenkään tavatonta mut mielestäni olisi ehkä kannattanut tehdä try out sopimus.

On tässä joukkueessa ennenki laitettu karjut kuntoon. Miksei siis Lassilaakin. Aikaahan on - riittää, kun on keväällä tikissä. Domi hoitaa ainakin sinne saakka.

3 tykkäystä

Eikö Domin 94,5 riitä vai eikö luoteta?

1 tykkäys

Suora lainaus maikkarin Tapparaa koskevasta uutisesta

“– Lassila tulee pelaamaan meilläkin tällä viikolla. Tämä kaksikko tukee toisiaan hyvin, Tapola viittaa maalivahtien väliseen tilanteeseen.”

Tuon lainauksen perusteella turha spekuloida sen enempää.

E: Siinä vielä linkki ko. uutiseen

E2: Voisikohan tuo “tukee toisiaan hyvin” kommentti viitata siihen, että Domin mailapeli oli viime kaudella heikkoa, mutta erään pelin yhteydessä tulleessa insertissä kehuttiin Lassilan olevan “yksi parhaista mailankäsittelijöistä” (kysykää vaikka Grattonilta)

Eiköhän se ole selvä homma, että Lassila pelaa Tps-pelin, niin kuin tietty odottettiinkin.

Tänään 35 torjuntaa, kaks päästettyä TuToa vastaan. Ottelu päättyi TuTon 3-0 voittoon. Torjunta määrästä päätellen ei ihan heti kannata bussin alle heittää…

9 tykkäystä

Itse ainakin odotan suurella innolla Lassilan debyyttia. :slight_smile: Toivottavasti Tuononen on saanut ihmeitä aikaan ja kunto + itseluottamus on kohdillaan. Parhaimmillaan mahdollisesti Liigan paras maalivahti. Domin vire myös aiheuttaa suurta iloa, mutta vielä hienompaa on, että on todennäköisesti kaksi todella hyvää maalivahtia tähän Liigaan.