TEHTY: Uusi logo palstalle

Mun mielestä tuo on puhtaamman ja paremman näköinen kuin eka esitettämäsi. Fonttisäätöä odotellessa, kyllä tuo varjostus sillain näkyy että on omaan silmääni paremman näköinen kuin pelkkä plankko valkoinen teksti - valkoinen teksti muuten täydentä hyvin tuota sinioranssin palkin värimaailmaa.

Mä tykkäsin ehkä enemmän tuosta ekasta, mutta molemmat on kyllä hyviä. Tokassa ei ollu valkosta reunusta Tapparan logossa, se toimii mun mielestä hyvin niin ei huku taustaväriin.

Mitä jos teksti olisi flat ja logo kohotettu? Sitten tuli mieleen miten toimisi teräväreunainen varjo tekstin ja/tai logon alla, nykyisen kohokirjoituksen sijaan.

Tämä vain tällaisena brain storming ideoiden heittelyä.

Tässä lisää pähkäiltävää: Dropbox - v2.png - Simplify your life

Siis kokonaan uuden vision mallailua. Etuna tässä on, että typografia on itse tehty. Kuva on “print scrn”, joten laatu ei ole 100/100.

Koko ajan kehittyy ja paranee. Tykkäsin erityisesti keskimmäisestä. Näistähän voit muuten halutessasi tehdä nopean äänestyksenin, jos kaipaat kansan palautetta.

Kova jätkä on @Kilo. Kaikki kolme oli tosi hyviä, mut mä tykkään et se .co näkyy logossa. Varmasti sen toki noihin kahteen muuhunkin saa lisättyä.

Itse tykkäsin tuon ensimmäisen logon tekstistä, koska oli juuri sopivan korni jääkiekkopalstalle, mutta muuten logo ja .co olivat parempia 2 versiossa :smile: Mielestäni Tappara logoa ei pidä mennä vääntelemään mitenkään vaan tarkasti suorassa. Nyt kun vielä tarkasti katsoo niin tuo keskimmäinen on jo aika timanttinen.

Tuo keskimmäinen on kyllä kova. Se varmaan toimii aika hyvin tuossa yläpalkissa pienennettynäkin kun ei ole reunuksia tai varjoja vaan on simppeli.

Jees, Rommi on oikeilla jäljillä tuon korniuden suhteen. Se versio on ylityylitelty. Mutta siitä on tarpeen mukaan helppo riisua ylimääräistä pois. Tuo “.co” on toki tarkoitus sisällyttää lopulliseen versioon, mikä se nyt ikinä onkaan. Nämä kuitenkin ovat vedoksia, malleja, antamaan suuntaa.

Itsekin kallistun yksinkertaisen puolelle, koska se ei pienessäkään koossa mene niin helposti tukkoon.

Jatkoin yksinkertaisen mallin työstöä, tässä kolme vaihtoehtoa [pdf] pienillä nyansseilla: Dropbox - 3logos.pdf - Simplify your life Kirjoitetut pointit on huonosti muotoiltu, mutta ehkä niistä saa idean irti.

Pohdin tuota siirtymää isosta logosta pikkulogoon. Haluaisin, ettei se töksähdä. Oletan, että .co-tekstin sijoittaminen samalle korkeudelle auttaisi siinä.

Tuota leveyttä ei vissiin ole mitenkään rajattu, voisko noissa muissakin olla isompi .co teksti? Mun mielestä se on hyvä olla tuolla isommalla fontilla niin ei puuroudu niin paljoa pienennettäessä.

Kaikki kolme näyttää oikein hyvältä, varmaan se melkein kokeilemalla selviää mikä istuu parhaiten tuonne.

ja

Jollakin tasolla tykkään että tuossa Tappara-tekstissä on sitä oranssia. Uusimmissa versioissa se teksti tuntui liian valkovoittoiselta. Noista uusimmista alin jossa pidemmät kirjainvälit näyttää parhaimmalta. Fontin suhteen kallistun enemmän tuohon alkuperäisen tyyliseen… mutta käy tuo uudempikin… en mä niin ronkeli ole :grin:

Hienosti kehittyy. Tapparan merkin koko kannattaa varmasti tosiaan maksimoida A) koska se on hyvän näköinen B) näyttää sitä paremmalta mitä isompi.

En ole ihan varma tarvitseeko pieni neliö-versio .co lätkää ollenkaan, koska se tulee vaikuttamaan itse logoon pienentävästi.

Mäkin tykkään mutta se ei oikein toimi ihan pienenä. Teksti menee aika tunkkaseks kun korostukset on sen verran pieniä noin matalassa yläpalkissa.

Ei minustakaan pakollinen. Tosin onhan tuo hienosti oivallettu tuohon liittää logon valkoseen kehykseen.

Kaikki on kuitenkin selvästi .infon ulkoasua edellä joten jokainen vaihtoehto on kotiin päin!

Kokeilin livessä tuota:

@Kilo - logon drafti toimii muuten kännykässä (Android 720p) oikein hyvin, kun näyttö on kapeampi.

Hieno on. Tosta vaa läpinäkyvällä taustalla versio ni kyllä kelpaa! Tuota .co tekstiä vois ehkä vähä isontaa jos mahollista.

Oma henkilökohtainen suosikkini on tuo alimmainen, koska logo on suurin ja teksi pienimmällä. Mielestäni tuo CO- teksti saa olla tuonkokoinen, koska loppujen lopuksi ei liity tapparaan ja minun silmääni miellyttää tuollaisena.

Koska ollaan muutoinkin foorumin kehittelyvaiheessa, ehdotan että logon voisi ottaa käyttöön ja tarkkailla sen käyttäytymistä sekä soveltuvuutta. Tein pieniä muutoksia ja tallensin tiedostot svg:nä, joka on minulle melko vieras formaatti, joten yllätyksiä voi siltäkin suunnalta tulla. Tiedostoista on poistettu sininen väri, jonka ajattelin tulevan palkin sinisestä. Senkin idean toimivuus on pakko kokeilla käytännössä. Jos palkki vedetään oranssiksi, logosta voi tehdä sitten oranssittomat versiot.

@ljpp täältä löytyy svg-formaatin logot: Dropbox - SVG - Simplify your life

Jos ei toimi tai ei näytä hyvältä, katsotaan sen jälkeen taas mitä tehdään. Olen lukenut kaikkien viestit ja yrittänyt ottaa mahdollisimman paljon mielipiteitä huomioon. Aika hyvin on hyviä pointteja noussut esiin.

Logon sininen ois ehkä kannattanut pitää kuvassa jos palkin väriä säädetää, ois sitte “virallinen” sävy. Tosin nythän tuossa palkissa taitaa olla juuri se virallinen sävy joten ei niikseen. Voihan noita sitte tosiaan myöhemmin hienosäätää ku näkee miten toimii.