No joo. Miltäs näyttäisi banneri mallia “[logo].co - Tapparan epäviralliset jälkipelit”?
On kieltämättä vähän ongelmallinen tuon väliviivan kanssa, mutta olisi myös ilman sitä. Jää irralliseksi. Pidän siitä sloganina kuitenkin huomattavan paljon.
Slogan kannattanee laittaa CSS:llä tuohon ylälaitaan, eikä osana logon kuvatiedostoa.
Itse jäin sloganeista miettimään tuota “Meidän seura - on Tappara!” joka esiintyy SO11 chanttina, sekä tällä kaudella myös avausvideossa. Tämän voisi lyhentää muotoon “Meidän seura” tai “Meidän seura on…”, esitystavasta riippuen.
Koska Discourse on ulkoasultaan hyvin minimalistinen ja tasaisia pintoja käyttävä, niin jotenkin slogan pitäisi saada sulautumaan ympäristöönsä. Ei ole helppoa!
“Meidän seura”:sta jonkinlainen viritys sopisi parhaiten omaan korvaan/silmään. Siitä huokuu se kannattajien yhteisöllisyys (= Tappara-perhe)
Meidän juttu!
Meidän jutut!
Toi “Meidän seura” on kyllä hyvä. Yhteisöllisyys on ehkä se tärkein asia kun itse ajattelen asiaa. Mutta pitäisi ehkä olla viittaus myös kirjoittamiseen. Huonona läppänä vois heittää “meidän pärstä”
Tuo “[logo].co” niin on ainakin padilla hiukan suttuisen oloinen sinipohjalla ja valkoreunaisella co:lla. Vois olla parempi ihan vaan ilman valkoista reunaa.
Teksti kuvaamaan minne on tullu, vaikka “Tapparan epäviralliset jälkipelit” niin vois olla ihan keskellä palkkia. Tuo on ihan siisti kun palkkiin scrollatessa sivua vaihtuu keskustelun aiheen otsikko.
…on ainakin padilla hiukan suttuisen oloinen sinipohjalla ja valkoreunaisella co:lla…
Kuinkas noin? Ensimmäisen sukupolven iPad Air:lla ja Google Chromella logo skaalautuu siististi. Tässähän on sikäli erilainen mekaniikka kuin vanhassa, että logo on serverillä melko isossa koossa ja se on päätelaitteen selain joka skaalaa sen fyysisiltä ulkomitoiltaan näyttöön sopivaksi. Lopullinen laatu riippuu siis päätelaitteesta.
Mitä itse olen kokeillut:
- iPad Air = Skarppi
- Android 720p puhelin (Chrome ja Firefox) = vähän rosoinen
- Windows 10 Mobile 720p = vähän rosoinen
- 1440x900 läppäri Linux/Chrome = Ihan ok
Ongelma on ehkä siinä, että alkuperäiseen logoon pitäisi tehdä reunan pehmennystä, terävän reunan sijaan?
Hep ja huom. Siis tuo Tappara logo on ok mutta se co siinä vieressä on suttuisen oloinen. Toki vikahan voi olla ihan oikeasti minun silmissä. Mutta noista ozzin malleista pidin enemmän vain oranssista “co” tekstistä.
-iPad 2 1024 x 768
Joo, siinä on molempia. iPad 2:ssa on tosi alhainen näytön resoluutio. Itseltä löytyy yksi antiikkinen Googlen Nexus jossa reso 1280x800 ja siinäkin logo on rosoinen.
Mutta on logossakin parantamisen varaa - tuohan on vain placeholderi. En itseasiassa tiedä miten tuon saisi laadukkaammaksi.
Discoursen omalla palstalla logo on .png ja skaalautuu hyvin http://meta.discourse.org
Drive On Wood! -foorumissa on käytetty SVG:tä ja skaalautuu hyvin: http://forum.driveonwood.com/
@Kilo Olisiko sinulla mahdollisuuksia tuottaa periaatteessa kopio nykyisestä logoviritelmästä SVG muodossa? Tapparan logo on saatavilla SVG:nä: Tappara - Wikipedia
Eikös png:n kuitenkin pitäisi taipua skaalauksessa hyvin? Mulla on tuo vektoriversio Tapparan logosta jo ennestään. Tuo wikipedian versio ei ole täysin symmetrinen, siinä oli jotain pieniä ongelmia muutoinkin, joten olen työstänyt sen pohjalta symmetrisen version.
Mitä logon vääntämiseen tulee, niin aloittelin tällaisella: Dropbox - tappara copy.PNG - Simplify your life Se on dropboxissa nyt, koska en muista mun Imgur-salasanaa. Dropboxin esikatselu voi olla paikoittain rosoinen.
Logo jää aika pieneksi, kun se skaalataan näytölle, joten jätin kikkailut pois. Pienempää logoa en ole tehnyt, mutta tuo [logo].co-idea on käyttökelpoinen. Tätä logoa olen työstänyt Photoshopilla, joskin pohja on tehty Illustratorilla eli on tarpeen vaatiessa toteutettavissa myös vektorina (svg:nä). Oliko tällä joku timanttinen aikataulu?
Jotenkin ei nyt jäsentely onnistu.
No nyt on kyllä todella timanttista logoo Kilolla! Huomaa kyllä eron ammattimiehen jäljessä omaan verrattuna. Kannatan ehdottomasti tuota, ei kahta sanaa.
Mun mielestä Logon päälle ei saisi mennä tekstiä. Vähän oikeelle niin näyttäisi vissiin hyvältä?
Ei ole mitään aikataulua - mutta luonnoksessasi on kovan luokan potentiaalia!
Samat jutut kuin @ozzi kanssa puhuttiin, eli täytyy leikata tarkasti reunat pois (jotta maksimaalinen koko) ja transparent tausta on suositeltava. Sitten kun desing on valmis, niin vielä optimoidaan teknisesti jotta koko saadaan mahd pieneksi, esim. puristamalla väripaletti pieneksi.
PNG on bittikarttaa, joka skaalautuu miten skaalautuu. Oma osaaminen ei riitä sanomaan, miksi meidän nykyinen logo on skaalattuna suttuisempi kuin Discourse.orgin käyttämä, joka sekin on PNG.
Äläs sano vielä - tekstihän ei geometrisesti ole logon päällä, vaan piirttyy sen päälle koska on nostettu Z-akselilla ylöspäin. Tämä on mielenkiintoinen ja jännä nähdä miten se istuu yläpalkkiin ja palstan yleiseen flat 2D ilmeeseen.
Ja logostahan tarvitan myös toi neliö-versio, joka näytetään silloin kun yläpalkkiin piirretään ketjun otsikko. Tällöin päällekäisyyttä tuskin on.
Vaikka tuo teksti onkin kolmiulotteinen, niin se on silti minusta oikein sopiva palstan flättiin ilmeeseen. Se on kuitenkin omalla tapaansa flätti.
Mun mielestä pelkkä Tapparan logo on hyvä pikkulogona. Kunhan se vaan on saman kokonen ja sävynen kun täyskokonen versio.
Joo kyllä tuon syvennyksen hahmotin, mutta mun mielestä logon pitäisi näkyä kokonaan.
Minkä näköinen logo @Kilo olisi jos tuo syvennys lähtisi toiseen suuntaan eli oikealle? Silloin syvemmällä oleva teksti voisi olla noilla sijoilla mutta logo jäisi kokonaan näkyviin.
Entäs jos ton logonkin syventää (siis se z-akselin nosto tms)?
Tältä se näytti.
Itseäni jäi vähän mietityttämään fontti. Mitenkähän siitä saisi “jääkiekkohenkisemmän”, eli sen tyyppisen jota on esim. pelipaitojen numeroissa perinteisesti käytetty. Iskevämmän.
Siis tarkoitan jotain tämän tyyppisiä: Google-haku
Sitten vielä asiaa varjoista/z-akselilla nostoista:
Tässä on RAAKAmalli niin, että “3d:t” lähtee eri suuntaan: Dropbox - eripäin.PNG - Simplify your life
Aika pahoin yksityiskohdat katoavat tuossa ljpp:n postaamassa esimerkissä. Sitä hieman pelkäsinkin. Pitää katsella. Fontti olisi hyvä tässä alkuun saada valittua.