Tekniikan kanssa ongelmia?

Tämä homma ei nyt etene. Otin sinua varten kuvan läppärin näytöltä, mutta palsta ei anna liittää puhelimesta kuvaa tähän.

Mutta. Palasin takaisin kirjauduin sisään ja nyt on ikkuna Welcome to quick Start wizard. Pyytää valitsemaan aikavyöhykkeen.

Nyt valitsen Helsingin, eikö?

Mennään nyt näin. @kilo laittaa kohta summan ja tilinumeron. :joy:

1 tykkäys

Noo, kai sen aikavyöhykkeen voi valita, mutta luulisin, että tämän pitäisi pystyä skippaan. “Exit”, “close”? Voit toki vetää wizardin loppuun ja katsoa mitä tapahtuu. Purkin voi aina resetoida, jos jotain menee “rikki”.

Skippasin. Ja skippasin internet configution kohdan, sitten olen kohdassa wireless setup. Tämä on ensimmäinen ikkuna missä näen tuon nykyisen salasanani, jonka haluaisin vaihtaa helpompaan. Vieläkö painan next?

Hmmm, onkohan tämä kaikki edelleen osa jotain pika-asennusta. Voi sen salasanan varmaan tähänkin kohtaan vaihtaa. Tuskin aiemmat valinnat hallaa tekevät, jos ne tallentaa. Jos siinä jossain kohtaa on “autoconfiguration” täppä päällä, se pois.

Tähän salasanaan pitäisi pystyä palaamaan kuitenkin myöhemmin. En ihan ymmärrä, miksi se tuputtaa tätä pika-asennusta.

Voit varmaan vaihtaa halutessasi myös verkon nimeä esimerkiksi Tappara-aiheiseksi.

Nopea kysymys. Kokeilenko mitä tapahtuu Wizardin jälkeen, jos nyt vain painan “Close”?

Vai nauhanko loppuun painamalla next.

Mä olen menettänyt punaisen langan jo tovi sitten. Voit varmaan painaa “close”. Sen pitäisi googlettelun perusteella mahdollisesti tallentaa asetukset tässä kohtaa.

Sulla sentään on punainen lanka ollut jossain vaiheessa…

Painoin Close ja nyt hävisi tuo Wizard ikkuna ja nyt ollaan tilanteessa, jossa selaimen osoite on 192.168.1.1/cgi-bin/main.html

Näyttää siltä, että olen kirjautuneena.

Tuossa on nyt näytöllä kaavio missä maapallo on ylimpänä, sitten tuo modeemi ja sitten mennään johonkin laitteisiin…

Jos et langattoman salasanaa vielä vaihtanut, niin vaihda se näin (ehkä):

• Alhaalla pitäisi olla hammasratas, jonka keskiössä on sininen pallo. Alla lukee “network setting”. Paina sitä nappia.

• Aukeaa valikko, jossa lukee “wireless”, paina kohtaa “wireless”.

• “Pre-shared key” on salasana

• Jos siinä jossain kohtaa on “autoconfiguration” täppä päällä, se pois päältä.

Nyt ollaan lähellä.

Hirveän pitkään latailee uutta salasanaa, olisiko pitänyt olla tietokone modeemissa kiinteästi kiinni?

Mielenkiintoista viestipingistä, mutta modeemin käyttöönoton ohje löytynee ihan kokonaisuudessaan netistä (Googlaa). Luultavasti jopa suomeksi.

Kiitos avusta. Voidaan myös siirtyä @kilo kanssa yksityisviesteihin ja sopia maksusta.

On se nyt saatanan vaikeaa tämä.

Jos se vieläkin latailee, varmaan kannattaa iskeä kiinteästi kiinni koneeseen. Kun tässä pohdiskelen, muistelisin, että omassa masiinassa langattomasti tuota salasanaa ei välttämättä pystynyt vaihtaan.

Joo, vähän meni pallotteluksi. Oletin, että olisi ollut simppelimpi keissi. Tuolla modeemimallilla kun tuntuu tulevan vähän eri näköisiä käyttiksiä, kun yrittää tietoa hakea. Sitä vanhaa Zyxeliä ja sitten ilmeisesti uudempaa.

1 tykkäys

Ei missään nimessä.
Tämähän on viihdettä parhaimmillaan ja voittaa kaikki tositeeveet 100-0.:star_struck:

10 tykkäystä

@Kilo otti hienosti koppia mun aloituksesta. Ollaan selvästi saman ammattiryhmän henkilöitä.
Mutta ei mitään yksityisviestejä. Minä haluan nähdä kuinka tämä päättyy.

@Oijennus onko tuo Soneran kautta hommattu purnukka?

1 tykkäys

hitto multa loppuu kohta popcornit :joy:

1 tykkäys

Ei tästä nyt mitään tule. En jaksa enää säätää ja kun @ljpp rupesi kiukuttelemaan, niin antaa olla.

@markanjatka Soneran/telia liittymä, en enää muista tuliko modeemi heiltä vai ei.

@kilo ei anna vaihtaa salasanaa, vaikka löin koneen kiinni boksiin piuhalla.

En minä mitään kiukuttele :joy:. Antaa mennä vaan. Lähestymistapaa ongelmaan ihmettelin, kun ainahan noissa on pika-asennus ohjeet (jotka itse heitän suoraan roskiin). Ja niistä digitaaliset versiot netissä.

1 tykkäys

Älä luovuta!:muscle:t2:
Täällä on selkeästi riittävä tietotaito sinulle avuksi.

Edittiä: Auttakaa ny miestä mäessä, kun täällä tämänkin alan ammattilaisia selvästi on.

Ehkä joskus pitää ymmärtää, että kaikki ei välttämättä ole kauhean hyviä tällaisissa asioissa. Ehkä voitan sinut jossain muissa asioissa.

@BlueOval nyt olen äärimmäisen lähellä luovuttamista. Otan ja soitan Fujitsun hommiin taas.

Nämä laitteet ovat Saatanan keksintöjä. Minulla oli langaton verkko kasassa hankalalla salasanalla. Nyt ei ole enää langatonta verkkoa.

Hyvin meni.

2 tykkäystä

Mihinkäs se langaton verkko katosi? Onhan “Enable wireless LAN” -kohdassa täppä?

Jos tämä on joku Sonera-Telian purkki, se voi tietenkin tuoda omat ongelmansa, mutta kai langattoman salasanan pitäisi pystyä vaihtaan?

Tämän kaiken pitäisi siis olla proseduuri helpoimmasta päästä. Me ollaan saatu kyhättyä tästä pomminpurkudraama pahimmasta päästä.