Tekniikan kanssa ongelmia?

Mielenkiintoista :smiley: …takakuori irti, akku irti, resetoin …sen jälkeen virtakaapeli kiinni kun akku oli irti ja kone käyntiin → savu nousi emon liittimestä. Suli ihan silmissä.

Eli emo lienee sanonut sopimuksen irti.

1 tykkäys

Voi olla jotain virransyötössäkin, mutta alkaisin konsultoimaan takuuhuoltoa. :joy:

Joo totta, antaa liikaa läpi ja liitos petti. Mutta kuten sanoit niin liikettä kohti. Soittelin ja sovin jo hommat maanantaille.

2 tykkäystä

Pistetään tänne kysymys. Xiaomi roborok 2 robotti-imuri. Onko kenelläkään kokemusta miten toimii? 137m2 neliöinen ihan perus okt parkettilattialla ja matalat kynnykset. 2 mukulaa, koira ja hallitus mun lisäksi. Olohuone ja makkarit kun sais aina työpäivän aikaan puhtaaksi olis ihan huippu juttu, vähän tuohon jo voisi sijoittaa, mutta tuhlata voin muuallekin, eli laitteen toimimattomuus pelottaa.

Eiköhän ne kaikki nykyään ole melko hyviä. Meillä ollut Roomba jonkun aikaa, vähän sekavan näköistä suunnistusta, mutta kerää eläinten karvat pois. Kannattaa tutkia tuo millaisen pinta-alan kyseinen laite pystyy siivoamaan.

Millä saan muutettua MacBookissa dockin taustaväriä?
Ennen se oli musta, mutta nyt macOS Catalina päivityksen jälkeen se on harmaa.

Mahtaako pystyä vaihtaan, jään kuulolle. Teeman vaihtaminen tummasta vaaleaksi toki vaihtaa myös dockin väriä, muuta en tiedä.

1 tykkäys

Vaihtaako?
Taustakuvan vaihtoa kokeilin mutta se ei auttanut.

Ratkaisin ongelman laittamalla täpän ruutuun “kätke ja näytä dock automaattisesti”.:grin:

1 tykkäys

Mulla ei suostunut siirtämään Chrome castillä telian ilmais jääkiekko peliä TV ruutuun. Kokeilin YouTube ja toimi moitteettomasti. Itse en ennen tilaa telian kautta jääkiekkoa kuin vasta sitten kun Android TV saa oman sovelluksen.

Kokeilit Telia TV (Android)-sovelluksella?

Kyllä kokeilin juuri sillä.se yhdistyi televisioon kyllä muttei suostunut näkymään TV ssä.
Peli näkyi kyllä puhelimessa .

Harvoin on ollut ongelmia Chromecastin kanssa ja nekin liittyvät yleensä viiveeseen…

Lyhyt tsekkilista Chromecastin käyttöön:

• Puhelin ja Chromecast pitää olla samassa WIFI -verkossa
  • Chromecastin asennus suoritettu Google Home -sovelluksella ja todettu toimivaksi
  • Asennettu TeliaTV -sovellus ja klikattu sovelluksen oikeasta yläkulmasta lähetä laitteeseen Chromecast [NIMI] + lähetys mitä haluaa katsoa

Jos yhteys pätkii:

• Onko nettiyhteys WIFIn kautta tasalaatuinen: www.fast.com = nettiyhteyden nopeuden testaus (tasainen 10 Mbps ja yli yhteys riittää) ja Google Play -kaupasta löytyvällä Speedcast -sovelluksella voi testata kotiverkon lopullisen nopeuden, minkä Chromecast -saa (yhteyttä saattaa haitata mm. etäisyys, naapurin WIFI, seinät ja muut esteet välissä…).

Pitkästi:

TeliaTV -sovellus:

• TeliaTV -sovelluksen käytöstä Telian Chat -tietää parhaiten tai neuvoa kysyä/etsiä voi myös Telian Yhteisö -foorumilta: https://yhteiso.telia.fi/
2 tykkäystä

Mulle tuli mieleen versionumero-ongelma. Eli onhan Android-versio tarpeeksi uusi ja Telia TV -sovellus päivitetty. Huaweilla Netflix joskus blokkasi sen hetkellisesti, koska käyttöjärjestelmä ei ollut “Google certified” tms., eikä pystynyt käyttämään koko sovellusta.

3 tykkäystä

@jartsa (ja @iceman) yksi vaihtoehto on myös, että kokeiltu sisäänrakennetulla Chromecastilla. Telia TV ei tue sitä.

1 tykkäys

Itselläni tosiaan Philips oled jos Chromecast sisäänrakennettu.

No sitten @Kilo keksi ongelman juurisyyn.

Tuo on erikoinen juttu miksi TV -valmistajat ja Google eivät huomio tai halua tukea eurooppalaista PAL -standardia sisäänrakennetuissa Chromecasteissään (alunperin toki Googleltakin unohtui tämä Chromecast v1 -tikun ensimmäisissä ohjelmaversioissa).

Kaikesta PAL -standardin (25Hz/50Hz) mukaisesta kuvasta tulee erittäin nykivää (sisäänrakennetuissa Chromecasteissä), kun Chromecast luulee sen olevan jenkki NTSC -standardin mukaista (30Hz/60Hz).

Toki vieläkin Chromecast V3 “Käytä 50 Hz:n HDMI-tilaa – Asettaa television 50 Hz:n tilaan (jos mahdollista)” ‑valintaruutu on hyvin piilotettuna asetuksiin ja voisi olla paremminkin toteutettu ja helpommassa paikassa.

Tästä on lisää juttua Chromecastin omassa ketjussa, joten siellä aiheesta lisää.

Case Closed…

Hyvä että selvisi. Jos hankkii liigan niin sitten vaan lisäksi Chromecast kauppaan. Sinänsä harmi kun olen tykännyt ettei ole ylimääräisiä härpäkkeitä.

kilo lle suurkiitos.

On nämä laitteet välillä erikoisia. Jostain syystä tänään Teliatv sovelluksesta ei saa yhdistettyä Chromecastiin. Ei ole koko kuvaketta edes tarjolla.
Eilen ei mitään ongelmia. Ehkä tämä laitteisto päätti aloittaa maajoukkuetauon.

Mulla teki samoin jonkin aikaa sitten, että tabletilla ei kuvaketta näkynyt, mutta puhelimella näkyi. Nyt on taas toiminut ilman ongelmia.

1 tykkäys