Toimii toimii, muut laitteet yhdistyt ihan normaalisti wifiin.
Mutta onko se wifi vielä netissäkin?
Vähän turha taitaa olla Sonyn käyttöohjeita alkaa tänne tuomaan. Varmaan kaikki on jo tuttua ja koluttu moneen kertaan. Mutta onko tässä linkissä mitään mikä vois antaa ahaa-elämyksen…
PS. Siihen en nyt oikein saanut selvyyttä, että “näkeehän” se telkka kyseisen wifi-palvelun? Voihan esim. olla että tarjolla on useampi wifi, on heikompaa ja vahvempaa. Niistä kun on valittava se “oma”, niin eikö siellä telkassa näy jokin wifi-lista. Mites se valinta muuten tapahtuis.
Tämän jutun perusteella Sonyn telkkarissa on jonkinlainen status-näkymä joka kertoo mikä toimii ja mikä ei.
Tässä illan myötä vaihtanut uuteen luuriin ja kaikki muuten on kunnossa, mutta tuo perhanan Whatsapp. Vaikka kuinka otin varmuuskopiot ym., niin ei millään saa palautettua viestejä tähän uuteen luuriin. Kaikki ryhmät on tallessa, mutta viestit hukassa. Missä vika?
Android, eikös niin?
WhatsAppin viestit eivät mene käyttöjärjestelmän varmuuskopioon, vaan sillä on oma sovelluksen sisäinen varmennus. Varmuuskopioita otetaan joko paikallisesti, tai Google Drive:en. Löytyy Asetukset → Keskustelut alta.
Jos varmuuskopio on olemassa, pitäisi uuden asennuksen löytää se Drive tililtä.
https://faq.whatsapp.com/android/chats/how-to-restore-your-chat-history/?lang=en
P.S. Tämä on yksi asia missä Telegram on fiksumpi. Keskustelut (paitsi salaiset) ovat pilvessä ja laitteita voi vaihtaa vapaasti.
Itselläni meni myös viime kerralla puhelimen vaihto Whatsappin osalta päin honkia. Unohdin tehdä varmuuskopion ja viestit eivät siirtyneet.
Palautin sim-kortin vanhaan puhelimeen, tein Whatsappista varmuuskopion. Tämän jälkeen siirsin sim-kortin uuteen luuriin ja viestit ilmestyivät näkyviin.
Ehkä kannattaisi kokeilla varmuuskopioda viestit uudestaan vanhan luurin puolella.
@ljpp
Tosiaan android.
Olen nyt poistanut uudesta puhelimesta Whatsappin ja asentanut uudelleen. Olen vaihdellut SIM korttia ja olen ottanut vanhasta laitteesta varmuuskopiot whatsappissa. Mutta ei palaudu viestit. Tai sitten ne palautuu viiveellä. Erikoista on se, että nuo ryhmät on tallessa ja jopa minulle whatsappin kautta tulleet kuvat. Ei ole ensimmäinen kerta, kun joutuu tämän asian kanssa tappelemaan. Kaikki muut sovellukset ja toiminnot meni ihan kivuttomasti.
E. Herjaa vain, että ei löydä googledrive (?) tiliä. Kohta saa olla. Ei siellä kai mitään niin tärkeää ollut.
Onpas outoa. Jos Google tili on olemassa niin luulisi drivenkin löytyvän. Sitä kauttahan ne viestit palautuvat kun ne on varmuuskopiotu.
Itse varmaan kokeilisin vielä poistaa kaiken asennetun sälän uudesta kapulasta ja asentaa ne uudestaan.
Jotenkin tuo driven herjaaminen viittaa Googlen ongelmaan kuin Whatsappin.
Itselläni on myös tapana tapella uusien laitteiden kanssa kun ei mikään meinaa onnistua kerralla.
Mä ehkä keksin ratkaisun. Kerron, jos onnistuu.
E. Kysymys oli lopulta niinkin yksinkertaisesta ongelmasta kuin:
Whatsappin asetuksissa lukee kohta “varmuuskopio” ja tuota painamalla sovellus näyttää ottavan varmuuskopiot. Näin ei kuitenkaan tapahdu mikäli on valinnut toiseen kohtaan, että Whatsapp ei saa ottaa koskaan varmuuskopiota. Eli tuohon kohtaan pitää valita jokin muu kuin “ei koskaan”. Vähän hölmö systeemi, mutta tulipahan nyt tuokin kantapään kautta opittua.
Meillä on kotosalla wlania varten tommone luottokortin kokonen Huawein nettimokkula, mutta jotenki tuntuu et netti pätkii ja ei oo nopein vaikka hyvällä sijainnilla asutaankin. Eikös nyt vakaamman ja nopeemman verkon sais jos wlan-purkkina olis semmone purkki eli reititin, jossa olis ihan antennit? Te jotka tiedätte enemmän noista reitittimistä niin mikä olis hyvä reititin,johon juuri sim-kortin sais? Vaihtoehtoja on kaupoissa sen verta paljon, että jeesiä kyl kaipais
Ai vitja tää Tappara.co on kyl mahtava foorumi, kun täällä kyllä pystyy kyselee hengen heimolaisilta jeesiä asiaan kun asiaan!
Kerro hitusen, mitä laitteistoa siellä kotona on. Kuinka monta laitetta kaipaat sinne verkkoon ja kuinka iso talo eli kuinka paljon peittoalaa pitää olla WLANilla?
Tuo Huawein “taskureititin” on rehellisyyden nimissä kilo sitä itseään eli oikeastaan mikä tahansa on parempi kuin se. Itse suhtaudun ZTE:n reitittimiin varauksella, hyvät kokemukset Huawein reitittimistä.
Koska olet mobiililaajakaistan varassa niin kannattaa myös kurkata Cellmapperilla vähän, mikä operaattori mahtaa olla paras tuohon.
Tämän lisäksi tietysti suosittelen aina toistaiseksi kiinteää laajakaistaa kodin netiksi eli kannattaa tsekata kaikki operaattorit läpi, tarjoaako joku ihan piuhaa pitkin sen netin kotiin. Tämä jakanee mielipiteitä @ljpp on tästä kanssani eri mieltä.
Taskureitittimet ovat ihan OK, mutta eivät tarjoa sen parempaa suorituskykyä kuin kännykän jako. Jopa huonompaa itse asiassa (LTE CAT taso).
Jos olet hyvällä 4G kuuluvuusalueella, niin hommaa Huawein 4G+ kolmitaajuusmodeemi. Todella rokkaavia pelejä, käyttävät kolmea eri taajuusaluetta 4G yhteyden muodostamiseen, joka nostaa maksiminopeutta teoriassa 450 megaan asti, mutta myös tasaa nopeuden vaihteluväliä.
Jos olet heikommassa kentässä, niin sitten vaihtoehdoiksi ei jää kuin erilaiset kaapelit. Paikallisesti operaattoreissa voi olla isoja eroja.
Pieni kevennys tähän ketjuun.
Hetken luulin että tänään tekemäni tunaukset ovat kaataneet sivut ja kylmä hiki nousi otsalle, koska pelipäivä. Todellisuudessa olin osunut imurilla jatkojohdon katkaisijaan ja sammuttanut siten modeemin.
Imurointi pitäis jättää ammattilsisille
Viesti siirrettiin ketjuun: Reitittimet, modeemit, toistimet ja muut verkkolaitteet
Wifin kanssa ongelmia. Eli siis jotkin sovellukset (esim. Yle Areena) ei toimi wifissä lainkaan, mutta mobiilidatalla ei mitään ongelmaa. Ongelma lienee paikallinen, koska esimerkiksi porukoiden wifiä käytettäessä vastaavaa ongelmaa ei ole. Eli voisiko vika olla jossain modeemin palomuuriasetuksissa? Resetointikaan ei ole auttanut asiaan. Osapuolina Android-puhelin ja Telialta saatu Zyxel-modeemi.
Liiga.fi tässä terve, voitteko auttaa?
Ei kyllä oikein voi, varsinkin kun olet purkin resetoinutkin. Mitä sanoo fast.com ?
On kyl naurattavaa pelleilyä noi liigan sivut, siinä Romanialaiset näyttää kynsiään🤦🏼♂️
Edit. Nyt näyttäiskin jo toimivan👍🏻 Ite en päässy 4h sivuille sen jälkee kun matsit alko.