Virusta tai hemmetin aggressiivinen mainos

Iphonella (SE) tapahtunut ja hyppää ihan toiselle sivulle ja yrittää saada tallentamaan jotain outoa ohjelmaa. Tapahtuu ainoastaan tällä sivustolla.

Sama homma :slight_smile: Android puhelin käytössä

Sama täällä. IPhonella ongelma, mutta tällä iPadilla ei ongelmaa.

Varmaan venäläiset asialla.

Laitoin VPN salauksen päälle ja ongelma hävisi…

No nyt on todella agressiivinen, tulee itsellä joka kerta puhelimella. Otin AdBlockista palstan pois whitelistauksesta niin ei tule enää. Kyseessä on siis vihamielinen mainos.

Eli käyttäjälle kohdennettu, niinkuin ne tänä päivänä on. VPN piilottaa käyttäjän identiteetin.

Google kertoo blokanneesa 780 miljoonaa mainosta viime vuoden aikana, mutta silti systeemi vuotaa kuin seula. Kokeilen tänään pientä muutosta tavassa jolla mainokset jaellaan, josko vaikka auttasi.

Potentiaalinen korjaus on koeajossa osoitteessa cd-rw.org. Näyttää ainakin teknisesti toimivan, joten otetaan kohta huoltobreikki ja testataan “tuotantoympäristössä”.

Sinänsä ei ole mitään takuita, että tällä keinolla välttyisimme paskamainosten hyökkäyksiltä, mutta ratkaisu on lähempänä sitä mitä .infon aikaan käytettiin ja siellä oli näitä harvemmin.

Noniin, koeluontoisesti mainokset ajetaan nyt Google Double Click for Publishers:in kautta. Koitetaan näin viikonlopun yli.

Kertokaahan vieläkö paskamainoksia näkyy?

Mulle ei kyseistä mainosta ole tullut, mutta nyt huomasin, että aloitusnäkymässä on nykyään aivan järjettömän kokoinen mainos, se peittää lähes koko näkymän. Eihän tuollaista aiemmin ole ollut? Eikös se aiemmin ollut tuosta noin kolmanneksen kokoinen? Jostain syystä en nyt puhelimella onnistu laittamaan shottia.

Joo, DFP ei suostunut jakelemaan pienempää, syystä jota en vielä keksinyt. Tutkitaan.

Tässä vaiheessa olennaisempaa on, että parantaako DFP (jota käyttävät myös isot ammattimaiset sivut) suojaa paskamainoksia vastaan.


Tämmönen pomppas täälä äsken ruutuun.

1 tykkäys

Mainokset pois ja mientitämyssy syvälle päähän. Missä hemmetissä (muualla) te oikeen surffailette, kun teille kohdennetaan tällaisia? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 tykkäys

Sama homma myös itsellä. Aamulla noita varoituksia ilmesty ja nyt taas alko uudestaan.

Epäilykseni kohdistuu tänne.

1 tykkäys

Kohdistuu väärään paikkaan. Käytössä on ihan perus Googlen AdSense, joka kohdistaa mainokset käyttäjään.

@ozzi @AnSo

“mega.viral-content.site” -hyökkäys iPhoneja vastaan:

Edit - ja lisää: https://discussions.apple.com/thread/7623615?start=0&tstart=0

Mulla ei ole tullut (ainakaan vielä) vastaavaa.

1 tykkäys

Tohon mulle tulleeseen ilmoitukseen, niin älkää hemmetissä painako sitä Ok nappulaa, siitä se alkaa virusta lataan mun käsitykseni mukaan.
Tosin en tiedä pystyykö se mitään tekeen, jos on tuntemattomista lähteistä lataaminen pois päältä, niinkuin sitä hyvä onkin pitää.

Joo, tämä on globaali hyökkäys joka on alkanut joskus eilen ja tuntuu kohdentuvan erityisesti iPhoneihin, mutta myös Androidia on näkynyt. Ainakin kyseiset sivustot on jo suljettu ja luultavasti muutenkin ongelma hallinnassa. Itse koodi on saatettu ajaa luurin ihan muualla kuin täällä ja laukaistaan myöhemmin.