Televisiota ostamassa

Mua kiinnostaa, onko sinulla jotain dataa näistä hajoamisprosenteista?

Hyvä telkkari on hieman ympäripyöreä määritelmä.

Minulle hyvän telkkarin määritelmä on:

• hyvä paneeli (kuva ei nyi ja pyörii hyvin ilman kuvanparannustekniikoita)
  • väh. 3 HDMI-reikää (Chromecast, Xbox ja ylimääräinen)
  • pieni input-lagi (kuva näyttää pelatessa ohjaimelta lähetettävät käskyt pienellä viiveellä)
  • kaikki ylimääräiset kuvanparannustekniikat ja muu tarpeettomuus on saatava pois käytöstä.

Esim. Samsung tunkee nykyään dimming-teknologiaansa kaikkialle. Sen saa minimoitua hyvillä asetuksilla ja viimeisimmän tiedon mukaan PC-tilassa sitä (kuten ei muitakaan “kuvanparannushärpäkkeitä”) käytettäisi.

Mä en juurikaan katso ns. televisiota. Lähes kaikki kuluttamani materiaali menee Chromecastilla appien kautta. Tällä hetkellä minulla on Samsungin 6000-sarjalainen jostain 4–5 vuoden takaa. Smart-TV-ominaisuus on osoittautunut turhaksi Chromecastin hankinnan jälkeen. Samsungin Smart-tv:ssä taitaa olla ihan hyvä tuki eri appeille. Esimerkiksi LG:n telkkareihin appituet tulee vähintään jälkijunassa. Mutta suosittelen Chromecastin hankkimista.

Konsolivalmistajat ovat siirtymässä HDR-tukeen ja 4K-matskuun, mutta kuten @7-Zack yllä sanoi, natiivia 4K-matskua on aika vähän tällä hetkellä. Mutta nopeasti tuo sitten lisääntyy, kun on lisääntyäkseen.

Olen enemmän kuin tyytyväinen televisiooni, mutta se on alkanut käydä pieneksi, joten pientä suunnitelmaa uuden television hankkimiseksi on tekeytymässä.