Gigantin myyjä? Tuli sivukorvalla kuunneltua telkkareita katsellessa, kun Gigantin myyjä hehkutti jotain tonnin qledia maasta taivaaseen ja ei kuulemma muita telkkareita ole pariin kuukauteen myynyt. Lonkalta heittämällä Samsung taitaa tarjota myyjille paremmat provikat.
Samsungin Qledissä ei ole mitään ihmeellistä sinisen taustavalon lisäksi. Se on oikeasti vain LCD, mutta ilmeisesti korealaisten kisa on niin kovaa, että samppa tarjoaa myyjille paremmat provikat.
Gigantti hyvinkin mutta eri myymälästä nuo kommentit.
Olin jo huomenna menossa Verkkokaupasta hakemaan Samsungin mutta kun eri palstoja lukee niin käy niin että jatkan 15v vanhalla 43’’ Sonylla😀
Eli Oled? Älkää vastatko väärin, mä tiedän missä te asutte😂
OLED > QLED.
Tai sitten vain haet sen 500-600€ perus töllön, etkä tee asiasta turhan vaikeaa.
Kiitos ja haluan mennä niin ettei joka vuosi tarvi käydä kaupoilla .
Tässä olohuoneessa kuvanlaatu on olennaisin, pieni tila ja valoisa. Kaksi ikkunaa eri seinällä kuten kaksi oviaukkoa.
Jos kuvanlaatu ratkaisee niin hankit OLEDin.
Juuri ilmestyi eteiseen LG:n C9 55” eli OLEDiin sitten päädyttiin lopulta. Ei kait tuossa nyt kovin pieleen Sitten voi mennä, aika näyttää
https://tekniikanmaailma.fi/tv-kuvasaadot/
Näyttääpi juuri tuosta C9 mallista löytyvän nuo TM:n kuva-asetukset. Ei tarvi suotta maksaa mistään kalibroinneista.
Varmasti hyvä valinta!
Onpa tämä telkan ostaminen mennyt tarkaksi hommaksi. Ainakin se on selvää, että itse en mistään kalibroinnista lisähintaa tule maksamaan. Jos TV ei kotona sitten “näy”, niin se lähtee sitten samantien takaisin. Pienet virittelyt suostun henkilökohtaisen mieltymykseni mukaan tekemään. Mutta pitää telkan lähtökohtaisesti olla “katsottava”.
Nykyinen kun hajoaa, niin käyn max. kahdessa liikkeessä ja ostan luultavasti hintaluokasta 500-1000 € omalla silmällä hyvältä näyttävän. Ne on viritelty erilailla, tiedän. Mutta luotan rutinoituun silmääni. Ehkä erotan suden ja lampaan.
Tiettyjä merkkejä ja tekniikoita on tottakai ostaessa mielessä, mutta en ala hiuksia halkomaan. Koko ehkä 55, mahdollisesti 65, mutta sen näkee sitten aikanaan. Nykyinen 2011 Sonykin on kuvaltaan ihan ok. Riittää kunnes hajoaa, en ole mikään mahdoton friikki tässä suhteessa. Dohan kisoistakin seuraan tapahtumia, en yksittäisiä pikseleitä. Tällaisiakin ihmisiä olen tavannut, joille kuvan laatu on aivan ykkösprioriteetti jopa kiihkeän urheilutapahtuman keskiössä.
Jos OLEDin hinta yskittää niin mikä on toiseksi paras vaihtoehto?
Kyllä minusta 600 - 700 € sijoituksella saa jo ihan hyvän tv:n, taisi tässäkin ketjussa olla linkit joihinkin testeihin.
Samsungin QLEDin väritoistoa on kehuttu, Sonyllä pitäisi olla myös hyvät LCD:t. Kantsii penkoa esim. Tekniikan Maailman testejä noista.
Black Friday on jo nurkan takana, siellä nähdään varmaan taas joku 899€ OLED-tarjous.
Uusien malleja tulee joka vuosi ja vanhempia saattaa saada huomattavan edullisesti, silti kyseessä voi olla käytännössä sama tv.
Kannattaa käydä Giganteista kyselemään asiakaspalautuksia, jos OLED-hammasta kolottaa. Kalevassa oli ainakin kuukausi takaperin 799€ hintaan 55 tuumaisia B8-malleja useampi kappale. Saa sen 50 päivän palautusoikeuden ja saman kahden vuoden takuun kuin uusiin. Oma ainakin kuukauden päivät toiminut vallan mainiosti.
Ostin 2. telkkariksi ja tietokoneen kanssa käytettäväksi tietoisesti VA tyyppisen paneelin IPS:n sijaan. Olen valintaani tyytyväinen, vaikka kompromisseja ovat molemmat.
Käytetäänko isoissa (50+”) telkkareissa VA paneeleja?
Mun tietääkseni ne on IPS:ää. VA taitaa olla Samsungin tekniikka, joten sen malleista noita vois löytyä jos jostain.
LG:n 55” OLED:ia on jo pariin kertaan myyty poistomyynnissä hintaan 699€. Viimeksi taisi olla Power, joka myi rajatun erän tuohon hintaan. Harmillisesti meni itseltä ohi tuo tarjous. Edellisvuoden malli B8 siis kyseessä.
Black Fridaynä saattaa olla B9:stä 899€ diili.
Telialta tilattu eilen iltapäivällä LG oled 55c8. Posteljooni rimpautteli ovikelloa jo tunti takaperin joten sähäkkää toimintaa. Televisiosta en osaa vielä sanoa kun virittelyt kesken.
edit. Niin hintaa tuli 98/kk vuoden diilillä.
A post was merged into an existing topic: Google Chromecast
Onko muuten enää mitään suosituksia katselumatkoista telkkareiden kanssa?
Mietinnässä 55” laite ja katselumatka jotain 2-3 metriä.