No sama toiminto löytyy kaikista Android-laitteista ja ikävä kyllä sille on käyttöä.
Mulla ollut kolme Android TV ;tä ja kaikki pelanneet hyvin.philips merkkisiä oled televisioita olleet.
LG:ltä tulee tänä vuonna 42" OLED. Porvariosastolle tulee myös 83".
Vitsihän on siis siinä, että HDMI 2.1:n takaama 120Hz, G-Sync ja OLED-paneelin nopeus tekevät noista helvetin hyviä pelimonitoreja, eli tämän pitäisi ehkä olla enemmänkin tietokoneketjussa…
Jos kaipaa vähän isompaa ruutua niin nyt saa LG CX OLEDia 77-tuumaisena alta kolmen tonnin:
On pykälää vanhempi viesti mihin tässä vastaan, mutta tähän liittyen tuli vastaan kattava artikkeli (englanniksi) katseluetäisyyksistä:
Pähkinänkuoressa etäisyyteen vaikuttaa television koko ja resoluutio. Tämä on purettu alla olevassa taulukossa:
Ei siis ihan pienessä olohuoneessa kannata nykytelkkareista alkaa DVD:itä katselemaan
Ilmeisesti Oled - hinnat voivat tulla jonkin verran alas tämän vuoden aikana - näin ainakin Koreassa käynyt.
Nähtäksi jää näkyykö vaikutus Suomessa asti.
Onko täällä LG NanoCellien omistajia?
Tarkoitus on ajaa nykyinen plasma loppuun, mutta se on jo teknisesti yliajalla, niin että voi sauhahtaa koska tahansa.
En usko että raakin investoida OLED:iin, joten olen vähän tiiraillut tuota 450-650€ väliä, jossa Nanocell ja Samsung QLED ovat hallitsevia.
Esimerkiksi tänään olisi LG 55NANO79 (Hintaopas) monessa kaupassa 479€.
Kertokaa omistajat, ovatko soivia pelejä erityisesti onko ongelmia mustien/tummien sävyjen kanssa?
Vastaan vaikka en sinänsä omista LG NanoCellia, vaan LG OLED tv:n. Mutta käyttöjärjestelmä näissä sama, LG:n oma LGwebOS.
Yksi vahva argumentti mielestäni LG:n eduksi on käyttöjärjestelmä, joka ainakin kuvauksessa on samainen sekä NanoCellissä ja OLED:ssä.
“LG webOS -käyttöjärjestelmä on selkeä ja sitä on helppo käyttää mukana tulevan Magic Remote -kaukosäätimen kanssa. Voit helposti jakaa sisältöä puhelimestasi TV:lle ja ohjata televisiota myös puhelimeen ladattavan sovelluksen kautta”.
Samsung painelee Androidilla, joka ainakin omasta mielestäni on jotain muuta kuin pitäisi.
Voi toki olla tottumattomuutakin, koska en Anteroa käytä missään laitteessa.
Mutta pointti olikin vain että käyttöjärjestelmän puolesta menisin NanoCellin kanssa. Kannattaa kokeilla ja testata omat mieltymykset sen suhteen.
Pieni korjaus, Samsung telvisiot käyttää Tizen käyttöjärjestelmää ja ainakin omasta mielestäni se on erinomainen käytettävyydeltään.
Rtingsin arvioita tuli itse viimeksi katseltua telkkaria etsiessä.
Tää sama vinkki on tullut tänne aina tasaisin väliajoin annettua, mutta kannattaa tosiaan käydä ainakin Giganttien asiakaspalautuksia katseleen. Oma LG:n OLED lähti muistaakseni 795€ ja takuu on sama kuin korkkaamattomassakin. Itse tulee ainakin telkkaria käytettyä sen verran, että mieluusti siihen panosti tuon muutaman satasen lisää, että sai OLEDin.
Juuri näin. Sony on ehkä tunnetuin Android TV valmistaja, enkä missään nimessä halua Androidia telkkariin. WebOS on tosiaan hyvän oloinen ja Magic Remote mainio. Olen myös kaikille Samsung tuotteille vähän allerginen.
Se mikä häiritsee on se, että NanoCellissa on IPS-paneeli ja QLED:ssa vastaavasti VA. Näiden vahvuudet ja heikkoudet ovat päinvastaiset.
MInulla on LG:n Nanocell ollut toista vuotta käytössä ja olen ollut tyytyväinen. En ole havainnut ongelmia tummien sävyjen kanssa.
Muistatko mikä malli?
Minun silmään ei valittamista. Hdr leffat näyttää hyvältä ja musta näyttää mustalta. Käyttöjärjestelmä on helppo ja magic remote mainio, Logitechin kaukosäädin jäi tarpeettomaksi. Pari vuotta ollut ongelmitta.
Tämmönen meillä
https://www.power.fi/televisiot-ja-tarvikkeet/televisiot/lg-55-4k-led-smart-televisio-55uk7550plaaen/p-873347/
Piti kaivaa television asetuksista. Siellä lukee näin webOS TV SM8200PLA.
Komppaan @Labrys tuosta kaukosäätimestä. Todella toimiva kapula.
E. Varmaan löytyy kuittikin jostain, mutta Powerista muistaakseni hommattiin.
Hyvä uutinen, olen vähän leikkinyt ajatuksella, että jos korona estää tänäkin vuonna matkustelun, laittaisin tämän vuoden veronpalautukset ja lomarahat Black Fridaynä OLEDiin ja uuteen äänentoistoon.
83" televisio ja Genelecin äänentoisto? Senkin porvari.
Kummatkin olisi toki hankintalistan kärjessä jos talous sallisi. Yhden Genelecin G 5:n hinnalla ostaisi vaan jo koko loppusatsin.
Taitaa olla kuten yhden nimeltä mainitsemattoman automerkin tapauksessa: jos sinun tarvitsee kysyä hintaa, sinulla ei ole varaa siihen.
Itse 90-luvun alussa eräässä Pirkanmaalaisessa muoviruiskupuristus yhtiössä näitä Genelecin kuoria painettiin kahdessa vuorossa. Ei niitä kukaan laskenut, joten jos silloin olisi muutan ‘epäkurantin’ voinut ottaa kotiin. Voisivat olla arvossaan. Ulkonaisesti ei ole malli muuttunut hirveästi. Sisäkalut luonnollisesti kehittyneet siitä, mitä silloi oli.