Televisiota ostamassa

Älä älä, tästä satasella vielä kaikkien kehuma A90J! :heart:

Mulla on tuon pikkuveli A80J, eikä pahaa sanottavaa. Ainoa vaan, että tuo on 2021 eli softatuki ei kestä yhtä pitkään kuin tämän vuoden malleissa.

2 tykkäystä

Kesällä ostin Samsungin
Oled- tv:n, olen ollut siihen erittäin tyytyväinen, musta on mustaa ja väritoisto on muutenkin upea.

1 tykkäys

Nämä mikään ei pidä paikkaansa!

Nokia ja Finlux ei todellakaan ole sama asia. Eivät tule saman valmistajan tehtaalta.

Eikä myöskään se että Panasonic on sama kuin Finlux.
Vestel kyllä valmistaa halvimman pään malliston television mutta se ei silti ole sama tuote kuin Finlux. Rauta on sama suurinpiirtein mutta softa puoli eri. Toki siltä osin sama kuin kaikissa Android televisioissa.
Tämä samainen Vestel valmistaa käytännössä jokaiselle merkille jotain eli Sony, LG, Philips ym ym. muun muassa valmistuttaa jotain mallistoa Turkin tehtaalla.

Paremman pään Panasonic televisiot ovat sitten täysin eri asia ja puhutaan edelleen markkinoiden parhaasta tuotteesta toki myös hinnaltaan hieman kalliimpi kuin muut mutta kuvan laatu on edelleen se paras.

Olet oikeassa. Itselläni oli tuolloin väärää tietoa. Nämä tosiseikat ei poista silti sitä tosiasiaa että suurimmilta osin Nokian, Finluxin ja myöskin Panasonicin edullisemman pään laitteet on kyllä suoraan sanoen melkoista schaissea.

No juuri. Halvalla ei edelleenkään saa hyvää mutta sanoisin että hintansa väärti nuo laitteet toki ovat. Ja tämä sama sääntö koskee kyllä ihan jokaista merkkiä kuten aiemmin mainitsin. Riippuen mallisarjasta ja valmistus vuodesta niin tämä sama tehdas tosiaan tekee lähes jokaiselle brändille jotain entry malliston tuotteita.
Verkkokaupan ProCaster on myös samaa tuotantoa kuten myös markkinoilla olevat Toshiba ja Hitachi merkit.

Monelle isommalle brändille on järkevämpää valmistuttaa nuo perusmalliston televisiot tuolla valmiissa linjastossa.

2 tykkäystä

Hiukan polttelisi ostaa uusi isompi telkkari kakkoskäyttöön.
Nyt on sen hintainen tuote että tekisi mieli klikata tuote ostoskoriin.
Halpa hinta houkuttaa. :laughing:

Älä osta. Tuttavalla on Finluxin halvemman pään Android telkkari ja se on kyllä niin laginen ja epäresponsiivinen laite ettei tosikaan. Edes kaukosäätimen painalluksista ei mene kaikki perille. Laitteessa on myös hirveä kasa jotain “kuvanparannuksia” joita ei saa valikoista pois päältä.

2 tykkäystä

Muuttaako tilannetta jos omaa kaukosäädintä ei käytetä ja äly sovelluksineen tulee Telian boksista?

En osaa sanoa, varmaan jonkun verran. Saippuaoopperaefektit lienee silti päällä, jos sellaiset häiritsee.

1 tykkäys

Sanoisin että on tuo takuulla parempi kuin nykyinen Verkkokaupan halpistelkkari jolla on ikää paljon.
Lisäksi ihan näin meidän kesken…Itse en tuota telkkaria juurikaan katsoisi. :shushing_face:

Eipä ole hinnalla pilattu 65" Ainahan sen voi jälleen myydä jos ei tykkää? Normihintakaan ei pelästytä.

2 tykkäystä

Ostin. Nauretaan sitten porukalla mun tyhmyydelle jos on sysipaska. :laughing:

8 tykkäystä

Noi uusimmat Finkun G9, G10 ja G11 mallistot on oikeesti todella hyviä koneita hintaansa nähden. Väitän että melkein paras tällä hetkellä edullisemman pään hinta-laatusuhteen televisio.
Paljon parempia kuin edellisen malliston tuotteet eikä oikeastaan enää mitään samaa sisällä.

Monet ongelmat Android koneissa liittyy väärään käyttöön eli näitä ei osata sammuttaa oikein, vaan se sammutetaan kerta painalluksella valmiusvirralle jolloin laite ei tuhoa välimuistin ym. Vaan ne jää rasittamaan muutenkin pientä eduölisemman pään töllöjen muistia ja emon tehoa ja hidastaa laitetta ja aiheuttaa softan tökkimistä. Android koneet pitäisi väh kerran viikossa sammuttaa pitkällä virtanapin painalluksella jolloin se kysyy erikseen sammutetaanko TV ja silloin pyyhkii ylimääräiset muistit tyhjiksi ja laite toimii aina paremmin.

7 tykkäystä

Se on hienoa kun joka päivä oppii jotain uutta.
Kiitos tästä! :+1:t2:

8 tykkäystä

Tuo mainitsemani Finlux käynnistyy useita minuutteja jos sen sammuttaa kokonaan.

Toivottavasti nämä nyt myytävät on parempia kuin tuo kokeilemani malli. Mallinumeroa en sille osaa kertoa.

Edit: Veikkaan että voisi G8 olla mutta en kyllä varma ole.

1 tykkäys

Finlux on yksi harvoja, joka myy “tyhmiä” ja verkottomia malleja ammattikäyttöön. Ominaisuuksien disabloinnista saa toki sitten maksaa lisää.

2 tykkäystä

Saako jo nauraa? Ei pahempi speksien mukaan tuolla hinnalla ja 4v takuu

1 tykkäys

Voidaanko odottaa edes siihen asti kun saan laitteen paketista pihalle? :laughing:
Tänään pitäisi laitteen saapua.

3 tykkäystä

Aamulehdessä juttu(maksumuuri) joidenkin liikeiden kauppaamasta tvn kalibroinnista. Tuota paöveluahan esimerkiksi Gigantti liki pakko myy uuden telkkarin kylkeen. Täyttä humpuukia koko touhu.

Tässä poiminta jutusta:

KANNATTAAKO kalibroinnista maksaa? Ja miksi uudet televisiot eivät ole heti käyttövalmiita?

”Puhdasta rahastusta”, toteaa tv-korjaaja Juhani Koivu Pusulassa sijaitsevasta Jussin video ja tv-huollosta.

Koivu on korjannut televisioita vuodesta 1968. Hän laskee nähneensä ”tuhansia” televisioruutuja eikä ole kertaakaan ajatellut, että asiakas hyötyisi kalibroinnista.

”Jos televisiossa on kuva tai värit niin pielessä, ettei niitä saa ihan oman silmän avulla säädettyä, silloin televisiossa on jotain vikaa”, Koivu toteaa.

1 tykkäys