Turnausseuranta: Jääkiekko Pyeongchangin olympialaisissa 10.-25.02.2018

Ei siellä läskisalosia ole ollutkaan. Siellä oli maailman kovimmissa kiekkoliigoissa jo vuosia pelannut Koskinen. Jokaisella maalivahdilla on vahvuutensa ja heikkoutensa, Koskisella voi olla liike, pienemmällä maalivahdilla yläkulmat kun pelaa jäissä. Yhtä kaikki, vaikea uskoa, että Suomi molareihin kaatuu näissä kisoissa.

1 tykkäys

Suomella on turnauksen ehkä parhaimmat viisikot, jotka karvaa ja peittää. Siksi en soisi sitä, että turnaus pilaantuu kankeaan veskaan. Joka kyllä peittää, mutta kun ei olisi niin tarve. Kaksi ekaa peliä oli tuloksellisesti hyviä. Vastus oli kuitenkin keskinkertaista.

Jokohan olisi aika laittaa neula seuraavalle kappaleelle. Uskon, että asia on ymmäretty.

Koskinen pelasi minun mielestäni hyvän pelin. Häneen Suomi ei kaatunut missään nimessä.

4 tykkäystä

Paljonko peli päätty? Lähdin ulkoileen 2. erän jälkeen.

3-1 viimeinen tyhjiin. Ruotsille.

3-1. Ruotsille. Vika tyhjiin. Paikkoja oli tasoitukseen. Ainakin Eelillä.

1 tykkäys

Sellainen tuli mieleen, että palveleekohan tuo KHL lopulta sittenkään Leijonia. Ruotsilla taitaa olla vähemmän pelaajia idästä?

KHL palvelee ensisijaisesti Putinia. No joo. Haetko tällä, että pelattais ilman KHL-jätkiä?

Se on sama kaikille.

En ole ainakaan minä tietoinen paljonko on Ruotsilla KHL pelaajia ja paljonko Suomella.

Kommentoin tuossa aikaisemmin, että minä en ylipäätään saa nyt oikein mitään otetta/tunnetta tähän olympialätkään. Jostain syystä muut lajit kiinnostaa enemmän. Ehkä minä sitten mahdollisissa tulevissa mitalipeleissä heitän tuulitakin päälle ja innostun.

Haen sitä, että Eurooppalainen kärkemme pelaa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta KHL:ssä. En tiedä Ruotsin lukuja, mutta vähemmän.

Ehkä meidän eurooppalainen kärkemme on vain ylempää keskikastia KHL tasolla

Marjamäen mielestä.

Ruotsilla 11 KHL-pelaajaa, Suomella 16. Luulin että Ruotsilla olisi ollut vähemmänkin.

Joo. Paha sanoa. Ruotsilla 2 mv, 4 pakkia ja 4 hyökkääjää KHL:sta ainakin nopeasti löytämäni tiedon mukaan. Loput SHL/NLA. Ainakin tuntuu, ettei Ruotsista rissaset ja mankiset lähde itään, vaan saadaan pidettyä kotoisessa liigassa.

Okei, yllättävän paljon. Tämä syö vähän pohjaa teorialtani.

Itse asiassa 12 tarkistin kun @Juissi27 antoi eri lukemat.

2 tykkäystä

Ruotsilla on 12 KHL pelaajaa

2 tykkäystä

Itse tsekkasin kahdesta paikasta ja edelleen 10. Onkohan nuo jotain ensimmäisiä listoja, joihin lisätty jätkiä.

Hain siis hajatelmassani sitä, että miten KHL:ssä harjoitellaan, lentomailit, kaikenkirjavat koutsit, aikainen sarjan alkaminen, jne. Ruotsi näytti yhden pelin otannalla olevan ainakin pelinopeudessa ja syöttötaidossa edellä. Toki lähtökohta on se, että Ruotsi on noin kaksi kertaa isompi maa ja siten edellä, ellei meillä tehdä asioita olennaisesti paremmin kuin naapurissa. Jonkin aikaa näin olikin esim. MV-valmennuksen osalta.

Joskus meinaa nähtiin hyvänä asiana se, että se että AHL/NHL-rajatapaus valitsee nopeasti ruplakassit ja tulee siten Maajoukkueen käytettäväksi.