Tutkimus Tapparan otteluiden erilaisista seurantatavoista Tappara.co-käyttäjien keskuudessa

Hei,
olen Tampereen ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn / ohjelmistotuotannon opiskelija ja tarvitsen tutkimusdataa data-analytiikan kurssille ja toivon teiltä apua. Kyseessä on siis harkkatyö.

Sen sijaan, että kyselen opiskelijatovereiltani ovatko he kissa-, koira- vai heppaihmisiä ja kuinka se heidän elämäänsä heijastelee (mikä sekään ei toki ole yhtään sen vähempi arvoinen tutkimusaihe), ajattelin tehdä tutkimuksen, joka kiinnostaa minua ja jonka tulosten voin kuvitella kiinnostavan muitakin, ehkä vaikka teitä. Eli ajattelin tutkia, miten Tapparan otteluita tyypillisesti seurataan (tai ei seurata) lätkäkauden aikana. Rajasin populaatiokseni teidät, arvon Tappara.co:n käyttäjät, eli en jaa tätä kyselyä muilla foorumeilla tahi alustoilla.

Laadin kyselyn Google Formsilla, mutta kyselyyn vastaaminen ei edellytä sisäänkirjautumista, enkä missään tapauksessa kerää minkäänlaista henkilökohtaista dataa vastaajiin liittyen. Kysely ei ole mitenkään mahdottoman pitkä, ja koska kyseessä on määrällinen tutkimus, vastaaminen on pääsääntöisesti jonkinmoista raksi ruutuun -menoa, eli täyttöaika on laskettavissa minuuteissa eikä kymmenissä.

Olen todella kiitollinen jokaiselle, joka tähän kyselyyn vastaa!
Siirry kyselyyn tästä

Terhi Salonen

62 tykkäystä

Kiitos hyvästä kyselystä! :slight_smile:

1 tykkäys

Vastattu👍

2 tykkäystä

Myös vastattu :slight_smile:

1 tykkäys

Vastattu, hyvää koulun jatkoa!

1 tykkäys

Vastattu myös. Helppoa ja nopeaa :slightly_smiling_face:

1 tykkäys

Yleensä en tällaisiin vastaile, mutta nyt vastasin :blush: Asiallinen kysely.

1 tykkäys

Vastattu! Hyvää kiekkokauden jatkoa @terhinator !

1 tykkäys

Vastattu ja oli aikas hyvä kysely :grin: :tappara:

1 tykkäys
  1. Jos et ole paikan päällä jäähallissa seuraamassa Tampereen Tapparan ottelua, miten usein seuraat ottelun kulkua Liigan verkkoalustan välityksellä? (Desktop = tietokone, läppäri tai tabletti) (Mobiili = puhelin) *

Tässä oli vastausvaihtoehtoina:

Desktop, uusi
Desktop, vanha
Mobiili, uusi
Mobiili, vanha

Tyhmyyttäni kysyn että tarkoitetaanko uudella/vanhalla Liigan uusia/vanhoja sivuja, vai että onko käyttämäni laite uusi vai vanha? :laughing:

3 tykkäystä

Ei ole tyhmyyttä kysyä ja lisäksi erittäin hyvä huomio.

Tarkennuksena siis: uutta sivustoa vs. vanhaa sivustoa tosiaan tässä tarkoitan, joskin varsin epäselvästi sen ilmaisen.

5 tykkäystä

Vastattu. Ihan liian pitkiä nämä tuppaavat yleensä olemaan, mutta tämä oli piristävä poikkeus ja oli mukava vastailla. :+1: Onnea ja menestystä opintoihin!

5 tykkäystä

Vastattu ja hyvä kysely oli! :fire: Palautetta täytyy antaa siitä, että olikohan parissa kohtaa, kun piti vähän rullailla sivusunnassa, että löysi kaikki vaihtoehdot. Muuten hyvin toteutettu! :ok_hand:t3:

Onnea ja tsemiä opintoihin! :muscle:t3:

Edit. Sivulla 11 oli rullailut.

1 tykkäys

Done👍 Oli mukava kysely!
Onnee opiskelujen jatkoon👍

1 tykkäys

Ei tarvitse vastata, mutta uteliaisuuttani kysäsen, että vastailitko mobiililaitteella?
(En nimittäin jännitykseltäni huomannut suorittaa asianmukaista testausta puhelimella :grimacing: )

Juu, mobiililla tein, että osittain laitteessakin vika. :grin:

@Treppu kyllä se olin minä, kun kompuroi tällä kertaa :face_with_hand_over_mouth:

1 tykkäys

Vastattu. Jäin kaipaamaan kysymystä, kuinka paljon sinua haittaa Tappara.co otteluseurannan viive:

• ei yhtään
  • huudan raivosta
  • itken nurkassa
  • olen valmis hakkaamaan ensimmäisen maalista kertoneen
29 tykkäystä

Juu, mobiililla tein, että osittain laitteessakin vika. :grin:

1 tykkäys

Laitettu korvan taakse ja virheistä opittu! :rofl:

3 tykkäystä

Pääseekö vastauksia muokkaamaan jostain? Ihmettelin tuota kysymystä ja vastasin uusi kun luulin koskevan laitetta, Liigan sivut ehdottomasti old.liiga

3 tykkäystä

Jos olet jo palauttanut kyselyn eli lähettänyt vastauksen, sitä ei pääse enää muokkaamaan. Se olisi edellyttänyt google-kirjautumista, enkä halunnut ottaa sitä tähän käyttöön.

Toisaalta, jos haluaa muuttaa vastauksiaan kesken vastailun, niin lomakkeen alareunassa on takaisin-nappi, jolla pääsee edelliselle sivulle.

1 tykkäys