Tuukka Mäntylä

Eiköhän toi oteta ihan omista :smirk:

Joo en ite usko myöskään, että Mäntylälle mitään parin pelin sopparia lähdetään tekemään. Tuli vaan mieleen, että tämmönenkin vois olla mahdollinen jos on vielä ilman seuraa.

Tuliko Mäntylä pois Jugrasta, koska meininki harjoittelussa oli liian kovaa? “Kovin paikka urallani…” ja “olen urallani siinä vaiheessa ettei tuo ollut mun juttu” , tyyliset lausunnot Tuukalta kuulostavat erikoisilta. Oliko meininki niin päätöntä, että vaarana on rikkoa itsensä?

Vai viittaisko tuo muihin olosuhteisiin? Ankea kaupunki, pitkä ja kylmä talvi… jne. Savinaisen jutuista ainakin sai semmosen kuvan ettei tuolta ihan turhan paljoa virikkeitä löydy.

Tuon kiekkoareenan jutun mukaan kommentit viittaa Minskissä pidettyyn harjoitusleiriin, eli viittaisi Miksan spekulointiin ja kieltämättä sama mielikuva tuli itellekin mieleen.

Tuukka taisi Amandan ohjelmassa harjoittelusta sanaillakin, että nykyään hänen täytyy kuunnella kroppaa ja sen vuoksi suosii omatoimista harjoittelua. Tietää näillä kilometreille mikä on fiksua harjoittelua hänelle ja millä tavalla saa parhaimman irti. Näin on asia varmaan monellakin iäkkäämmällä pelaajalla, ja sinäänsä ihan validi ja rehellinen perustelu Tuukalta jättää seura jos niiden toimintatavat ei palvele itseään.

Virallinen selitys oli perhesyyt. Mikä on sitten totuus.

Mäntylä avaa @kiekkoareena.fi aika paljon niitä todellisia syitä.

Muutamia lainauksia:

– Se ei tuntunut omalta paikalta. Kovaa hommaa oli kyllä, Mäntylä kuvailee Minskissä pidettyä leirijaksoa

– En hae mitään helpotusta tähän hokielämään, mutta olen jo siinä vaiheessa uraa, että tässä iässä se nyt ei vaan ollut minun paikkani. Se oli kyllä kovin paikka, missä olen ollut, 36-vuotias Mäntylä sanoo.

Jutussa Mäntylä myös toteaa että: “Ei tässä oikein voi ruveta sanomaan suunnasta mitään ehdotonta. Ulkomaat on todennäköinen suunta, ja kyllähän tässä on kaikenlaista viritteillä. Jos tulee jotakin hyvää eteen, niin asiat voivat selkiintyä nopeasti. En jää tänne notkumaan, Mäntylä suunnittelee.”

Suuntana ehkä Ruotsi tai Sveitsi ?

Nuo kommentit kertovat, että perhesyyt taisivat olla vain tekosyy ja todellinen syy on, ettei viihtynyt tuolla. Aika mottipäistä meininkiä tuolla varmasti on, mutta kyllä se pitäisi tietää etukäteen ja siitä hyvästä KHL:ssä maksetaan enemmän. 36-vuotiaana kannattaa harkita tarkkaan lähteekö Neukkulan aikaiseen valmennuskulttuuriin jonnekin Siperiaan vain siksi että saa parisatkua enemmän tilille.

Ite veikkaan, että Ruotsissa menee ensi kausi.

Miltäs kuulostais, jos Mäntylä kävis vetämässä vuoden Ruotsissa ja sitten tulis kotiin lopettaan uransa Tapparaan Saravon jalanjäljissä tulpamestaruuteen? Ei huono, sanois Uotinen.

(Mustamakkara) #398

Tuon mukaa Tuukka ruotsiin.

Taitaa juurikin niin käydä…Eiköhän ens kauden jälkeen Mikkola lähde Amerikkaan ja Rantakari/Kemiläinen voi olla kovaa valuuttaa ympäri Eurooppaa…Joten paikkaajia tarvitaan…

Tuukan ketjun vois nimetä IKI TAPPARA

Olisko perhesyyt aukaistuna että Siperiassa olisi perinteinen Venäläinen harjoituskeskus tyyppinen kausi tulossa. Eli ellei olla pelireissussa ollaan joukkueen kanssa harjoituskeskuksella josta pääsee lomille pari kertaa kuussa. EI taida perheellistä tuo vanha tyyli oikein napata.

Nähdäkseni olis ok suunnitelma. Viisi mestaruutta putkeen käy hyvin. (Nyt on pari alla, alkavalla kaudella voi olla vain yksi tavoite ja siihen päälle tuo projekti “Tuukan tupla”.)

(Janne) #403

Tuukka pelaa ens kauden ruotsissa malmon joukkueessa

Oliko jossain jo virallista tietoa tästä?
Eilen Tuukka oli vielä Tapparan kanssa reenaamassa.

(Janne) #406