Hyvä uutinen. Pääasiassa terveydentilan kannalta, mutta on myös ollut pelillisesti aika hyvä tällä kaudella.
On se soturi.
Hyvä, että on urheilukunnossa, ja hyvä, että saadaan kentälle. Pakistossa on ollut ehkä vöhän tarvettakin, mutta se ei varmasti ole ollut mikään tekijä aikaisessa paluussa.
Tuukka on aina tervetullut Tapparaan. Odotettu come-back, hienoa että on kunnossa. Näinkin Tuukkaa ja hyvällä tuulella oli hallilla viime viikonloppuna.
Hyvää joulua, ja käykää muuten kalakaupoilla Eurolohessa myös!
Aamulehdessä Mäntylän haastattelu (maksumuuri). Suosittelen lukemaan koko jutun Aamulehdestä, sillä sisältää painavaa sanaa Mäntylältä.
Lainataan pari kohtaa tähän muistiin:
https://www.aamulehti.fi/a/f48754a5-a0dc-4512-bcfa-85fe43017dba?c=1522737894164
Miten voit tällä hetkellä?
– Olen ihan hyvällä ja virkeällä mielellä. Olen saanut hyvää hoitoa ja apua. Minulle on tehty tutkimuksia ja pystytty sulkemaan pois monta asiaa. En harjoittelisi, ellen olisi riittävän hyvässä kunnossa siihen. Kontakteja koetan vielä välttää, enkä pelaa perjantaina.
Mitä mieltä olet taklaajan ja taklattavan vastuusta?
– Hyvä, että siitä keskustellaan. Kaikki haluavat, ettei huonoja taklauksia tulisi.
– Ihmisten on hyvä ymmärtää se, että kaukalossa pelataan tosissaan. Jääkiekko ei oikeasti ole mitään leikkiä. Siellä pelataan työpaikoista ja moni koettaa vain elättää itsensä ja perheensä. Pelaajan perspektiivi on erilainen kuin fanien tai muiden. Jääkiekossa tulee paljon tällejä, muuallekin kuin päähän. Pelaajat pelaavat välillä puudutettuina ja niin edelleen. Ymmärtääkö suuri yleisö sitä, kuinka kovaa hommaa pelaaminen on? Joka äijä ei vedä änäriä ja tienaa kymmentä miljoonaa kaudessa.
Kuinka monta aivotärähdystä olet saanut?
– Kyllä niitä on tullut. Olen pelannut niin kauan. Olen antanut ja ottanut kovia taklauksia. Ammatinvalintakysymys. Hyvä, että saan olla edelleen mukana. Tuskin tämä nyt kovin pitkään jatkuu omalta osalta, mutta päätöksiä en ole vielä tehnyt sen suhteen. Päätösten aika on keväällä. Kyllähän oma terveys on iso asia. Olisi kiva uran jälkeen pystyä pelaamaan golfia ja tekemään kaikkea.
Tuukkaa laitetttiin tänään järkevällä n. 12 minuutin peluutuksella mukaan. Hyvää toimintaa valmennukselta ja samalla Mäntylä nappasi +2. Ei huono.
Pelas hyvän ja varman pelin. Teki myös yhden hienon pysäytyksen 1 vs. 1- tilanteessa, kun painokin nopeasti vastaan ja ukko kumoon. En kyllä muista kuka Lukon hyökkääjä oli tuossa tilanteessa vastassa, mutta komea pysäytys. Noita näkee enään harvoin, kun nykyään pakit peruuttaa molarin syliin asti ja harvoin uskaltaa pelata noin.
Tuukalle seuraava peli on numero 600 runkosarjassa ja kaikki Tapparassa.
Tuukka Mäntylällä muuten pelejä Liigassa / Tapparassa jo neljällä vuosikymmenellä. Liittyi aika harvalukuiseen seuraan:
Tuostakin Henriksson voidaan laskea virheellisenä tietona ulos, mutta vastaavasti esim. Kankaanperä on vielä tarjolla samaan seuraan, mikäli tänä keväänä Liigassa pelaa:
Hatunnoston arvoinen suoritus Mäntylältä. Varsinkin, kun tämä kausi on ollut vielä varsin vahva, ei pelkkää mukana surffailua.
Tuukka sai tänään miinusmaalin tililleen. Se oli neljäs tällä kaudella. Ei hullummin tässä vaiheessa kautta.
Hyvin on vanhus luutinut, toivottavasti one more year irtoaa. Miinusmaaleista puheenollen, saas nähdä saako Puistola sellaisen tällä kaudella kirvespaidassa tililleen?
Ja tänään se onkin ohjelmassa. Onnea, Tuukka!
Otetaanpa talteen pari Tuukan kommenttia Aamulehdestä:
Kuusisataa peliä:
– Ei se kuusisataa peliä ole noin muuten iso juttu. Mutta se, että ne kaikki on tullut samassa Tappara-paidassa on varsinkin itselleni isoin asia, Mäntylä sanoo.
Päivän kunto:
– Nyt on ollut helpompaa kuin viime kaudella, sillä kärsin edellisenä kesänä loukkaantumisista ja niistä toipuminen vei aikansa. Tänä vuonna olen pärjännyt vauhdissakin paremmin. Aina on kuitenkin parannettavaa.
Tulevaisuudesta:
– Kyllä tässä mieli tekisi pelata, mutta katsotaan nyt, että jatkuuko ura ja jos, niin missä jatkuu. Kaikki on vielä auki.
Lisää (todennäköisesti maksumuuri):
https://www.aamulehti.fi/a/e54b2da1-373e-4d6b-8671-cf0589c93df1
Lopettaako Turri ny kun naapuri vei Mansen herruuden
Aamulehdessä Turri jotenkin näin heittää:nyt kun pysyy ihan hyvin mukana ja on kunnossa fyysisesti, niin kyllä se voi olla et vie täytyy jatkaa pelejä. (siihen päälle vie ovela pieni virne/hymy)
Täält löytyy,mut on maksumuurin takana.
Kyllä Mäntylä vielä ensi kauden jatkaa… Uusi areenakin varmasti houkuttaa… Siellä olisi upeata Turrin päättää ura…
2 posts were split to a new topic: Huhu: Tuukka Mäntylän ura jatkuu, mutta missä 2020-21?
Tapparan takalinjojen työhevonen!
Välillä heikompaa, mutta kokonaisuudessaan todella hyvä peruspakki ja aina Tuukan ollessa askissa, tiedettiin mitä saatiin. Kevään koittaessa miehestä löytyi jokaikinen kausi pykälän verran lisää, harvinaislaatuinen puolustaja mitä on mun mielestä todella vaikea lähteä korvaamaan mikäli ura tähän jääkiekon parissa päättyy. Olisi ansainnut komean kruunun uralleen. Harmittaa vietävästi erityisesti näiden kokeneiden ratsujen puolesta. Jäädään odottelemaan Tuukan päätöstä, mutta mun Tapparassa hänelle on aina paikka! .
Tuukka kuuluu kyllä niihin Tappara-pelaajiin, joita arvostan todella korkealle. Hänen sydämensä kyllä sykkii täysillä Tapparalle. Toivottavasti jatkaa vielä yhden kauden Tapparassa ja toivotaan, että pelisilmää löytyy myös Tapparalta, jotta antaa Tuukan päättää uransa juuri Tapparassa.
Tuukan tilanne on mielenkiintoinen. Pelitaso oli aika kova loppukaudesta, joten en epäile yhtään, etteikö pärjäisi vauhdissa mukana ensi kaudella 40-kymppisenä. Jalat toimivat edelleen hyvin.
Nyt kun Salo ei tullutkaan, niin periaatteessa pakistossa voisi olla vielä tilaa. Taitaa olla Tapolan mielipiteestä kiinni. Jos Jussi sanoo ei, niin Tuukka lopettanee uransa ulkomailla.
Sanon nyt ääneen epäsuositun mielipiteen:
- Tuukka Mäntylä on legenda joka melkein kaikissa muissa seuroissa saisi numeronsa kattoon.
- Tässä vaiheessa on valitettavasti kiitettävä palveluksista joukkueen eteen, kuten tehtiin Aallon ja Niemisen kohdalla.