Se on aina näin, toinen tykkää äitestä ja toinen tyttärestä. Mulla taas huonoja kokemuksia esim. pohjola, if, tapiola mut onneksi on valinnan varaa ja omat kokemukset on tärkeitä.
Itse oon huomannu, että vakuutusasioissa keskittäminen ei todellakaan kannata. Jos on kaks vakuutusta samasta yhtiöstä, sillä saa jo keskittäjän alennukset ja sitte kaikki muut sieltä mistä halvimmalla saa. Mulla taitaa olla viidessä eri yhtiössä vakuutuksia tällä hetkellä ja niin se on ollu useamman soittokierroksen ajan. Varsinkin sähköauton suht kalliissa kaskossa on tosi isoja eroja. Kaikista yhtiöistä oon saanu korvauksen, kun on oikeasta vahingosta ollut kyse.
Otetaanpas tällainen pieni tarkastus mistä kukin puhuu.
Minulla on/maksan vakuutuksia x kpl. (vakuutukseksi lasketaan nyt tässä; Koti, irtaimisto, liikenne x kpl, kaskot, henki, matka, terveys.
Eli montako vakuutusta löytyy kaapista/”salkusta”:
- 1 kpl
- 2 kpl
- 3 kpl
- 4 kpl
- 5 kpl
- 6 kpl
- 7 kpl
- 8 kpl
- 9 kpl
- yli 10kpl
Ja mitäpä ne yllä olevat vakuutukset maksaa vuodessa:
- Alle 250 €
- 250-500 €
- 500-1 000 €
- 1 000 - 1 500 €
- 1 500 - 2 000 €
- 2 000 - 2 500 €
- 2 500 - 3 000 €
- yli 3 000€
Itsekin olen pitänyt siellä kaikki vakuutukseni lähinnä sen takia, kun pelaan alimmalla mahdollisella tasolla jääkiekkoa ja salibandya, mutta kumminkin lisenssin alaisena. Niin missään muussa yhtiössä kuin Pohjantähdessä ei tuo urheilu kuulunut normaalin tapaturma vakuutuksen piiriin. Nyt uusivat tuoteperheensä ja tilalle tuli joku terveysvakuutus. En ole jaksanut ehtinyt perehtyä, mutta n. 15e nousi 4 kuukauden kuukausierä. Ja ainakin jäin siihen käsitykseen, että normiurheilut kuuluvat edelleen pl. vaaralliset lajit ja kamppailu-urheilu. Varmasti saisin jostain vakuutukseni halvemmallakin. Jos ottaisin kaikki muut toisaalta, mutta tykkään maksaa vaan yhtä laskua kerralla.
2 lasta kilpaharrastaa ja tuolla ollut sairas ja tapaturmavakuutukset mitkä nyt yhdistyi. Urheilevan lapsen vakuutuksissa isoja eroja sisältö/hinta yhtiöden välillä ja lapsen ikä näissä myös yksi ratkaiseva tekijä
Itsellä ollut Pohjantähti kohta 25 vuotta, muutaman kerran muut yhtiöt ovat tarjonneet mutta eivät ole päässeet samalla tasolle.
Korvaukset erittäin sujuvasti ja aikoinaan (onko vieläkin?) esim elktroniiikka, harrastusvälineet arvonalenema paljon parempi.
Lisäksi jälkikasvun urheiluharrastus katettiin tuolla myös.
Iso suositus Pohjantähdelle.
Vakuuttamisen peruslogiikka tuntuu usein olevan hakusessa. Kyse on pohjimmiltaan mielenrauhan ostamisesta rahalla. Eli on olemassa tiettyjä riskejä, joiden realisoituminen halutaan ulkoistaa vakuutusyhtiölle (Lue: vakuutuksenottajien kollektiiville). Vakuuttamisen historia ulottuu ainakin 1600-luvulle ja paloapuyhdistyksiin, joissa yhden tulipalo oli kaikkien tulipalo.
Kimi Räikkönen on tunnetusti sanonut luottavansa TT-vakuutukseen. Eli takataskuun. Jos Ferrari menee paaliin, niin lisää Ferrareita saa Ferrari-kaupasta. Kun tilillä on sata miljoonaa tms., niin ei tällaisen (omaan varallisuuteen nähden) minimaalisen riskin vakuuttamisessa ole mitään järkeä. Räikkösen sijoitukset tuottavat todennäköisesti Ferrarin verran päivässä.
Minulla on vakuuttamisen suhteen ainoastaan yksi neuvo: Mieti, mitä riskejä olet valmis kantamaan itse ja mitkä haluat vakuuttaa. Ja tässä kannattaa lähteä liikkeelle niin sanotusta worst case scenario -ajattelusta eli pirujen maalailusta seinälle. Eli kuvittele, että pahin mahdollinen skenaario käy toteen. Selviätkö siitä taloudellisesti? Miten läheisillesi käy, jos riski realisoituu? Kuvittele, että olet akuankan tuurilla varustettu yksilö, etkä roopeankka.
LähiTapiolalla nyt autovakuutukset verkossa -25%. Vaihto meni 5 min kliksuttelulla ja taas on vuodeksi tingitty hinta, seuraavaa kampanjaa odotellessa.
Linkki kampanjasivuun tuli sähköpostilla. Ilmeisesti Pirkanmaalle kohdistettu.
Toimii myös nykyiselle asiakkaalle? Täytyykin huomenna hoitaa, jos näin on.
Auton osalta loikkasin POPin -25% kamppikseen viime kesänä ja nyt palasin tällä Tapiolalle. Muut vakuutukset oli heillä jo ennestään.
Amerikassa vakuutuksista saadut korvaukset ovat aivan toista maata.
Kaliforniassa entiset urheilijat ovat hakeneet korvauksia uransa aikana saamistaan vammoista jopa vuosikymmeniä myöhemmin.
Ja vuorostaan POPilla taas autovakuutukset -25%.
Useampana päivänä on tullut tuntemattomasta numerosta puheluita, ja viimein vastasin muutama päivä sitten.
AIG kauppasi syöpävakuutusta yhteistyössä Tapparan kanssa. Onkohan juttu legit?
En ole ottamassa, lähinnä mietin, onko huijaus.
Vaikuttaa huijaukselta. Tappara ei ole mukana vakuutusbisneksessä käsittääkseni.
Toisaalta en tiedä yhdenkään yhtiön myyvän nimenomaan syöpävakuutusta, vaan kyse on vakavan sairauden vakuutuksesta.
Fennia tarjoaa tällän hetkellä -20% kaskoon. Lisäksi tuli huomattua, että POP antaisi palaavalle asiakkaalle -10%, eli heiltä kannattaa ainakin välillä lähteä ![]()
Googleen
AIG
Ja tuloksena muutama linkki:
Minulle soittivat kanssa aiemmin.
Kysyin henkilöltä, että millä tavalla yhteistyössä Tapparan kanssa. Vastaus oli kutakuinkin, että soittavat Tapparan asiakasrekisteriä tai sieltä ovat tietoni saaneet.
En tiedä minkälainen systeemi on, mutta hieman erikoista jos Tappara välittää asiakastietojaan kolmansille osapuolille markkinointia/ myyntiä varten. Hyvin ponnekkaasti tuossa puhelussa toivat esille tätä ”yhteistyössä Tapparan ja munien puolesta kampanjan kanssa”
Sen teidän että nuo myyntikontaktit tulevat Soldemilta (entinen Suomen Telecenter) jonka hallituksessa istuu ex Tamhockeyn toimitusjohtaja Mika Aro.
Minulla oli tuo syöpävakuutus reilut 10 vuotta, kunnes tuli ikäraja vastaan. Huijareita voi olla mutta Aigilla tuollainen vakuutus on. Otin aikanaan heiltä myös vakuutuksen, joka korvaa kaskon omavastuun. Kerran hyödyntänyt.
Tämä pistää vihaksi, jos pitää oikeasti paikkaansa.