Muutenkin siis haluisin edes pientä ultrameininkiä, en toki sellaista että rikotaan paikkoja ja hakataan ihmisiä mutta siis tifoja, soihtuja aina vierasreissuille kun tullaan hallin pihaan, enemmän keskikokoisia lippuja ja tottakai enemmän ääntä.
Kannatusta tosiaan tolle Tapparanationin aijemmalle kommentille että me tarvitaan ja halutaan kyllä joku oma versio tosta Ajaxin chantista mitä Osasto käyttää. Se on simppeli, sillä saa kovan mekkalan helpommin kun ei tartte artikuloida niin perkeleesti, ja kertakaikkiaan yksinkertaisesti vaan maailman paras chantti. Jos Osasto siitä alkaa kitistä niin mulla on niille värssy mitä voidaan sit huutaa niille ja se kuuluu. “Ollaan Pirkka Amsterdaaam, kaikkii aina kopsataaan, sisältä päin haljetaaaan woo`oo o oo oo ILVES!” samalla melodialla tietty:).
Onko tuolla merkitystä? Kaikilla on samat chantit eri sanoilla. Meidänkin rakas “Ollaan Mansesta” on saanut oman käsittelyn ipalaisilta
Itse mietin nois oma keskimis lyriikois et ne sointuu samal tavalla ku og.
2 ekaa loppu “aa”
Kolmas “ee”
Ja vika “aa”
Get it?
Jos jotain uuttaa halutaan mitä muilla liiga jengeillä ei ole käytössä, niin tähän Juventuksen tahtiin saisi tehtyä kyllä ihan kivan värssyn.
Lukan kanssa siinä samaa mieltä että enemmän kans ultrameininkiä. Ei enemmän lippuja, soihtuja yms. Niissä toki omat kustannukset mistä minä en mitään tiedä mutta silti.
Ja yleisesti chantteja voitais vähän päivittää. Perheessä ipalaisia ni käynyt pari peliä siellä katsomassa niin heillä ei yksikään chantti “seiso” hetkeäkään paikallaan. Kun taas meillä on monessa pieni lyhyt hiljaisuus jossain kohtaa. Esim “Meidän seura” jokaisen virkkeen välissä.
Capo huutaa siinä välissä sen Meidän seura jotta fanikatsomo voi huutaa sen perässä.
Itse en jättäisi tuota chanttia pois sen takia että siellä on muutaman sekunnin hiljaisia välejä? Ja ei sitä oikein pysty muuttamaankaan.
Tulipa kokeiltua tekoälygeneraattoria tänään ja pyysin tältä : “Write a short chant for Tappara in Finnish”
Tekoäly väänsi tälläsen:
“Tappara, taistele, voitto meidän on!
Sininen, Oranssi, yhdessä vahvoin!
Tappara, Tappara, me huudamme sun nimeä,
kunniaa ja mainetta voitto tulee meille!”
Nykyaika
Tässä vähän pidempää runotusta:
Sua seuraamme aina Tappara
Seuraamme vaikka omaan hautaan
Miehet, naiset, köyhät, rikkaat
Näitä värejä aina puolustaa.
Sitten kun aurinko nousee
Meidät voit edessäs nähdä
Sulle lupaan mä oi suuri Tappara,
En koskaan mä vartiost lähde.
Muistan kun sä niin kärsit
Se mua syvästi satutti
Nyt mä sulle rakkain lupaan
en anna sen uudestaan tapahtua.
Meidän aika tullut nyt on, kaikki sen huomata saa. Eikä kellekkää epäselväks jää, kuka tätä maata hallitsee.
Sitten kun kevät taas koittaa, ja pimeys se hälvenee pois, meidän huudot kaikkialle raikaa “taas Tappara voittanut on”
Sitten kun torille mennään, ei sieltä lähdetä pois. Vaikka meitä joku yrittäis estää, me Tapparaa aina huudetaan
Woo oo ooo ooo. Woo oo ooo.
Tahti:
Meilläkin ollut tuo chantti käytössä jo ennen tätä kautta. Viime keväällä tuli käyttöön.
Ei sinänsä, mutta kyllähän noita melodioita on vaikka kuinka paljon, joten ei niiden välttämättä tarvitse aina olla samoja. Täällä on ainakin yritetty hieman vaihtelua saada noihin melodioihin. En siis pane kuitenkaan vastaan, käyttäkää noita kuinka haluatte, ei mikään niistä ole minkään suomalaisen ryhmän keksintö. Niin, ja tuota meidän versiota tuosta teidän “Ollaan Mansesta” chantistä on vedetty nyt jo sellaiset ±10 vuotta, en tiedä milloin teillä tuo otettu käyttöön.
Ei mut tuo 90 minuten Lang on yleisesti niin tarttuva chantti.
Niin huutaa, mutta siinäkin se tuntuu seisovan. Ei taputusta tai rumpuja yms välissä. Enemmän semmosia missä kaikki laulaa ja taputtaa jatkuvalla syötöllä mukana. Tämä vain oma mp.
Esim tuo 90 minuten Lang on täydellinen esimerkki. Siinä vielä erittäin mukaan tempaava WOOOOO-OO-O-O huuto lopussa
Haastan tästä kopin ottamista, vaikka virsiveisu onkin
Joululaulusta.
Shalalalalaalalalala Shalalalalaalalalala
Tampereelta me huudetaan.
näitä värejä aina puetaan
edestämme kaikki jyrätään
Kaatuu Ilves, sekä IFK
tätä maata me hallitaan
Ja mestaruus me voitetaan.
Shalalalalaalalalala Shalalalalaalalalala
Tahti: alkaa noin ajasta 1.13
Tuli mieleen, että onko tälläistä vielä ollut?
Joku yksinkertainen yhteishuuto erien alkuun omille alkulämmittelyksi (ja tietenkin vastustajille muistutukseksi) “Kuka voittaa? - Tappara!” -huudon tyyliin.
“Kuka me olemme? - Tappara!”, “Kuka olemme? - Tappara!” tai “Keitä me olemme? - Tappara!” ja siitä sitten "Tappara… Tappara… jne "
Jotenkin siis ideana tähän suuntaan (mikä nyt kielellisesti ylläolevista vaihtoehdoista oikein menisi tai ylipäätään kuullostaisi paremmalta huudettuna…).
Ps.
CHL -peleissä sitten ulkomailla: "Who We Are? - Tappara! (kunnon ralli ärrillä rimmaisi melkein ).
Yksinkertaista kummelimelodiaa voisi mukailla helposti: ”Metsässä kukkia on… kukkia metsässä on…Metsässä kukkia on…Kukkia metsässä on.”
Tuohon tilalle ”Tappara terästä on…Terästä Tappara on…”
Menis tavutuksetkin helposti kohdalleen ja olisi helppo melodia. + saatais brändättyä kummelit oikealle puolelle…
Tämä kieli poskessa heittona. Jos käy niin hienosti, että #KannuManseen, niin miksei:
Mouhijärvi voitti jälleen pokaalin, Mouhijärvi voitti jälleen pokaalin.
Ei voi mitään Pelikaanit, ei voi mitään Pelikaanit, Mouhijärvi voitti jälleen pokaalin…
Kiitos ja anteeksi.
Nyt kun on ainutlaatuinen tripla napattu, niin pitäisihän sille joku chantti tehdä?
Esim ”jos sun rytmi on” tahtiin:
Ainut seura Suomest jol on tripla!
Tap tap
Tap tap
Runkosarja, see hoo ällä, sekä kotimainen Liiga
Tap tap
Tai Bella ciaon tahtiin (New Celtic Chant 🍀🎶 Bella Ciao 🇮🇹 tried to work out the words hope... | TikTok)
Ainoa seura
Jolla on tripla:
CHL
Runkosarja
Sekä mestaruus
Ainoa seura
Jolla on tripla
Se on meidän Tappaaraa
Ainoa seura
Jolla on tripla
CHL
Runkosarja