Uijui - iso peukku Summertime Bluesille sekä vanhoille grammareille!
Lähin sovittuun tapaamisen tänään,kyse 20 euron kaupasta. Numark TT USB levysoitinta hain ja sain myös. Likka tarvii soittimen johonkin kavereiden kanssa ,joku juttu…en tiiä mikä? Myyjä laitto ilmoituksessa,mukaan noin 15 hyvä kuntoista levyä kotimaista/ ulkolaista levyä!!!
Noh,kotona kattelin ,soitin ok!!! Sitä haettiin. Mut levyt …herkkua,niitä olikin 26 kpl ja 3 multa vain lähtee muualle!!!
Mut se juttu,nyt ei tiennyt mitä myyjä myi. Äx:stä löysin myynnistä 9 lättyä! Yhteensä kauppa pyytää näistä 171 euroa. Ja lopuista muualta puoli huolimattomasti etisittynä vie enemmän!!
Myyjä oli/ on ikäihminen. Joka ei varmaan tiennyt mitä myi ja millä hinnalla. Itseäni kyllä vitu**aa tämä kauppa ny. En katsonut siellä paikanpäällä levyjä ollenkaan koska ne oli siinä vaiheessa vain joitain “kylkiäisiä” itselle.
Ois pitänyt enemmän maksaa?
Ehkä voit maksaa hieman enempi. Ei ikinä myöhäistä ![]()
![]()
Jatketaan oikeassa ketjussa.
Jostain syystä mun vinyylit muuttivat kaverin matkassa Rovaniemelle. ![]()
Ehkä niiden on hyvä olla siellä kun mulla ei ole soitinta enkä sellaista ole hankimassakaan.
Kaapissa on kasarilta apout sata kiakkoo.
Mitäs kivaa löytyy?? Mä voin köyhänä halvalla ostaa…
Sorry, mutta ei ole myynnissä. ![]()
Kiitos✌️
Springsteen CD Lucky Town.
Nimikirjoituksella henkilökohtaisesti pikku jutustelulla.
Koko bändiltä myös. 1993. ![]()
Joulupukki toi meillekin vinyylisoittimen, ekaa kertaa 2000-luvulla. Vanha pieni välttämättömyyskatalogi lp-levyjä oli odottanut varastossa koko ajan ja ne soivat edelleen yhtä hyvin tai rahisevasti kuin ennenkin.
Mutta on kans vähän hallitsematonta nyt tämä uushankinta, tulee melkein uniin kirppikset, Huutonet ja Tori kun jotain pitää koko ajan yrittää etsiä. Ei aina edes mitään tiettyä vaan enemmänkin sellaista “aarretta”. Harmittavan ja vähän yllättävänkin kova hintataso kuitenkin on tuossa meikäläisen genressä ja aikakaudessa. Tai itse asiassa just nyt kun katoin valuuttamuuntimella, niin aika samaa hintaa kuin silloin ennenkin, toki nyt vaan vuosikymmeniä vanhaa käytettyä kamaa! Tänään Lielahdesta löytyi Van Halenin 1984 hintaan 18 e.
Sehän se on näissä vähän sama juttu, kuin pelikoneissa, yms. Niin kauan, kuin on niitä, jotka ovat näitä nuorena käyttäneet /kuunnelleet, ovat nyt keski-ikäisinä valmiit myöskin maksamaan. Nuorempi sukupolvi ei edes tiedä, minä on lp-levy, Commodore, Amiga, jne.
Tuon Han Valenin mäkin vielä ostan.
Kyllä tiedän, että on vielä hyvää ja laatutietoista nuorisoa olemassa. Vinyylit taas kohta muodissa ![]()
Löytyy torni, jossa vinyylisoitin, vahvari, ja kasettidekki. Ei ole aktiivisessa käytössä. Pari vuotta sitten herättelin tuon ja ostin Lietsusta kirpparilta retrokaiuttimet paketille. Nekin takaisin kierrätyksessä. Soitin kaipaisi kyllä uutta neulaa.
Vinyylit aika sekalaista huttua. Älppäreitä Modern Talkingista Briteistä tilattujen kasarin Rap Attack-kokoelmien, Popedan ja Billy Idolin kautta Purplen Best Offiin vuodelta -73.
Sinkkuja Elviksestä Toyahin ja Marlien kautta Meatloafiin.
Täysin linjaton mies siis.
Palstan vinyylikeräilijöille vinkkinä, jos oman kokoelman katalogi ja arvo kiinnostaa niin kannattaa pistää ne Discogsiin. Mobiiliappilla pystyy lukemaan nykypainoksista viivakoodin ja valitsemaan oikean version, vanhat täytyy nakuttaa painoksen koodin perusteella.
Discogs näyttää oman kauppapaikkansa perusteella kokoelman ala- keski- ja ylähinnan.
www.discogs.com
On noi käytettyjen vinyylilevyjen hinnat aika hassuja.
Mulla on joku ehkä 500 lp levyä (En oo laskenut niitä), joskus kun katselee käytettyjen levyjen hintoja, niin miettii et nyt mulla ei olis enää varaa ostaa niitä - jos siis nyt vasta alkaisin keräilemään niitä.
Mut ei ne silloin aikanaan halpoja olleet lapselle, jolla ei ollut viikkorahoja. Kesäduuneilla niitä ostettiin. Duunipaikan vieressä oli Ladyland- niminen levykauppa, joka toi Kanadasta Importteja. Jostain syystä levyt oli siellä halvempia kuin normikaupoissa noin 40-45 mk verrattuna normikaupan 55-60mk.
Toinen kukkarolle sopiva aarreaitta oli Epe’s, jonka tarjouslevyt oli pakko tutkia jokaisesta uudesta Soundista heti! Cut-outit oli halpoja mutta musiikki oli hienoa
Jep,toi on mun raamattu! ![]()
Tämä oli hyvä, kiitos.
Itsellä ei levyjä ole kuin muutama kymmen, mutta innostuin katsomaan muutaman sivustolta. Olin tyystin unohtanut, että löytyy myös Uriah Heepin Innocent Victim. Ostin sen aikoinaan kielikurssilla, brittikaverin nuoremmalta, juuri vankilasta päässeeltä veljeltä. Varmasti oli pöllinyt sen jostain. Pyysi vitosta, maksoin kaksi puntaa. Nyt siitä saisi peräti 30 €. Aika hyvä nousu. Nollia vaan puuttuu.
Meilläkin on lp:t taas otettu käyttöön. Kasarin lopulla ostettu Dual cs 505-3 soitin pelittää yhä, varaosana jouduttiin vetohihna uusimaan. Kajarit ja vahvistin samaa ikäluokkaa. Jälkikasvukin innostunut levyjen hankintaan.
Hinnat ei mun mielestä ollenkaan “hassuja”. Paljon turhempiakin keräilykohteita olemassa.
Joku vanha juttu: