VIRHE: Vain alimmainen ketjuehdotus klikattavissa Chrome-selaimella

Joo tuosta ylläpitopuolella mainitsin jo hyvän aikaa sitten. Mulla on tiedossakin, mistä johtuu että esiintyy vain toisinaan ja toisinaan ei. Tämä on mainoslisäosan tai Googlen mainospalvelun ongelma. Tämä esiintyy aina, kun mainoksen latautuminen epäonnistuu. Linkkejä, jotka ovat siinä tilassa joka mainokselle kuuluisi, ei voi klikata. Ja mainospaikan korkeus on neljän ketjuehdotuksen korkuinen, joten vain alin ketjuehdotus jää klikattavaksi.

Latautuminen epäonnistuu useammin nimenomaan ketjun alla ja vaikuttaa ketjuehdotuksiin. Toisinaan epäonnistuu myös Tuoreimpien mainoksen latautuminen ja sama ilmiö toistuu: mainoksen tilassa olevia ketjuja ei voi klikata. Ongelma poistuu normaalisti sivun uudelleenlataamalla.

Pahaa mainetta keränneellä Chromellakin voi jälleen olla asian kanssa tekemistä. Onko kokemuksia? Laitan enemmän vaihtoehtoja, jotka yrittävät selvittää parin pääepäillyn osuutta asiaan.

  • Kyllä, minulla on Chrome-selain ja mainoksenesto-ohjelma poiskytketty.
  • Kyllä, minulla on Chrome-selain ilman mainoksenesto-ohjelmaa.
  • Kyllä, minulla on muu selain ja mainoksenesto-ohjelma poiskytketty.
  • Kyllä, minulla on muu selain ilman mainoksenesto-ohjelmaa.
  • Ei ole.

0 voters

Mulla tämä alkoi samoihin aikoihin kun asensin Ublock Originin, mutta kytkin sen toki ensi töikseni pois tällä palstalla. Olen katsonut, ettei asia voisi siihen minusta liittyä, ja sen äänestystulos näyttää vahvistavan.

Sen sijaan Chrome on yhä ehdolla syypääksi. Katsotaan löytyykö ongelmasta kärsiviä muiden selainten käyttäjiä.

Tämän vuoksi siirryin käyttämään Opera:aa. Sillä ketjut on mielestäni toiminut moitteettomasti.

3 tykkäystä

En ole ihan varma että onko samaa vikaa, mutta kun alareunan ehdotuksia klikkaa niin jos mainos on siinä yläpalkissa olevan Tappara logon “alla/takana” ja klikkaa logoa että menisi etusivulle, niin siirtyy suoraan sinne mainokseen.
Ajoittain myös tuo ettei ketjuun pääse muuta kautta kuin etusivulta tai rullaamalla kyseisen ketjun joko ihan alas tahi ylös, on havainnointi täältä.
Tämä kaikki siis puhelimella, Sony ja Android ynnä Chrome.

Välillä tullut samaa työläppärin Chromella. Mielestäni tässä ei ole asennettu mainoksenesto-ohjelmia.

F5:lla kun päivitän niin taas toimii kaikki linkit.

Päivityksen jälkeen tämä ongelma ei ole niin pahasti toistunut, kuin aiemmin. Itsellänikin @pieni_m aloituksessa mainitsema virhe on ollut ajoittaista. Onneksi ei toistu päivittäin.

Jotakin päivitystä tänään taidettiin ajaa foorumille. Sen jälkeen on pari kertaa käyny Chrome-selaimella niin, että edes alimmaista linkkiä en ole voinut klikata ilman sivun päivittämistä.

1 tykkäys

Nyt vasta huomasin tän viestiketjun. Kirjoitin omasta ongelmastani tuonne toiseen ketjuun, kun en tätä muistanut olevan. Ongelma kuitenkin sama. Mulla alkoi vasta nyt heinäkuun lopun Chrome-päivityksen aikoihin. Chrome ei myöskään aukea aina kunnolla, riippuen ilmeisesti mistä sen avaa. Välillä lagaa kokonaan. Mutta muuten näkyvin ongelma on tää tän palstan linkkien avaus. Niin ja Chrome ja Androidin web view ovat päivitettävien listalla, mutta päivitysnappi ei reagoi painallukseen. ???

Tämä taitaa toimia nykyään?

Nyt kun kysyit, niin enpä saa virhettä näkyville. Tuntuisi siis toimivan.

Ei toimi vaan ongelmaa esiintyy yhä.

Mikä laite?

WIndows 10, Chrome 87.

Ja näitä mainoksia tosiaan jää latautumatta aina joskus harvakseltaan, ja tällöin ongelma esiintyy. Aiemmin tätä oli enemmän, mutta kyllä tätä yhä tapahtuu.

Juu tänään kerran mulla käynyt tämä (Windows 10 ja Chrome 87.0.4280.66)

Ketju suljettiin automaattisesti 2 päivän kuluttua viimeisestä viestistä. Uusia vastauksia ei voi enää kirjoittaa.

Tänään myös mulla toistu virhe. MacBook ja Chrome selain. Oon aika vähä käyttäny kyseistä konetta foorumilla viime aikoina ja Chromebookilla virhe ei oo esiintyny.

Juuri nyt minulla on tässä tilanne, että mainosta ei ole ollut tarjottavaksi ja ehdotetut ketjut toimivat.

Saako joku vielä tämän toistumaan?

Mulla on tässä 24h sisällä ainakin käynyt pari kertaa kännykällä (Android) tämä virhe.

1 tykkäys

Oman käyttökokemuksen kohdalta viime aikoina esiintynyt harvemmin.
Itse käytän pääsääntöisesti Edge:ä, joten ei se pelkästään Chromen ominaisuus ole ollut.
Mitään tilastoa en ole pitänyt, mutta kun viestejä vähemmän kuin 5, klikit on jumittanut.