Yhteisöpeli: Kovaa peliä Minskissä - peliketju

Ajattelin että unettoman rooli on niin tärkeä pelin kannalta että on parasta pitää se ainakin ennen ensimmäistä yötä piilossa. Äänestin Jopetia väliaikaisesti ja vähän myös kokeilumielessä että mihin tämä tilanne tästä kehittyy.

Acetholle tuo viesti oli kai pieni yritys olla paljastumatta itse unettomaksi ja näyttää tavalliselta hyvikseltä. Toinen lainattu: en voinut tietää tarkalleen liikkuiko ensimmäisenä yönä Wratchchild vai tatesulo ja oliko liikkuja pahis vai henkinen johtaja tai unissakävelijä.

Kaikissa muissakin toiminnoissani yritin sulautua joukkoon ja näyttää tavalliselta hyvikseltä jotta voisin sitten joskus pelin loppupäivinä paljastaa teille paljon tietoja vaikka sitten putoaisinkin. En osannut alussa odottaa Acethon huijausta.

Kuinka monetta?

Mutta joo. Nuo kaksi lainausta vähän jäivät kontekstitta. Ne ovat lainauksia, joiden sisältö käy yksiin sanomasi kanssa.

Toisaalta Acetho ei ole välttämättä soluttautuja, vaikka olisikin huijannut. Jos hän on kultaranne, niin tuo olisi ollut erinomainen taktinen veto.

2 tykkäystä

Tähän halusisin lisää perustetta, en itse saa kyseistä näkökulmaa luotua.

@Armas olet ollut mukana pudottamassa molemmat hyvikset. Sattumalta loppupuolella käänsit äänen 'Childille. Olit kenties vähiten epäilty soluttautujien klaanista? Miten aattelit jatkossa olla hyödyksi?

Tässä näitä hämmennyksiä ja näitä riittää vaikka kuinka. Osoituksena Koon ja Armaksen suojelusta. Koo kun vielä ilmoittautuu unettomaksi niin kiva-Harrien keskinäisen kehun kerho voi rauhassa vetäytyä sikareja tupruttelemaan

Ja avatakseni vielä.

Hypoteettisesti Acetho = kultaranne.

Tärkeimmät hyvishahmot lisäkseen ovat uneton ja henkinen johtaja. Näistä uneton on huomattavasti helpommin imitoitavissa.

Hänet ollaan häätämässä. Hyvin suurella todennäköisyydellä toisena olevan rooli ei ole yhtä ratkaiseva ja voi jopa olla pahis. Tuossa kohtaa voi hyvinkin pelata upporikasta ja rutiköyhää, koska oikea uneton ei tuossa tilanteessa hyödy mitään ilmoittamalla fiilungista, paitsi jos on itse next in line.

Samalla soluttautujille on itsestäänselvää tiputtaa “uneton” seuraavana yönä. Vaan eivätpä tiputakaan ketään.

No miksi henkinen johtaja lukitsisi unettoman?

Ajattelin tätä seuraavana päivänä tai sitten kun olen juuri putoamassa pois yleisellä äänestyksellä.

Ei ole pelkoa. Ensin ulos Acetho ja perään Virvelia_kainaloon, joka hänen soluttautumistaan suojelee. Toki käy myös toisinpäin.

Kylläpäs sieppasi illalla, että lähdin äänenvaihtorumbaan mukaan. Toisaalta, jos Acetho on uneton ja Wrathchild oli unissakävelija, niin parempi näin päin. En kuitenkaan kokenut Wrathchildia pahikseksi ja hänen äänestäminen vähän kirpaisi. Sen verran tiukka paikka tuo Acethon julkistus kuitenkin oli, että äänenvaihtaminen tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Tuliko se kuitenkin tarkoituksella TOSI myöhään… Eli soluttautuja pelasti itsensä tällä keinolla vai oikeasti hyvis. Tällainen kahden unettoman tilanne sekoittaa soppaa nyt ihan älyttömän paljon. Ketä tässä nyt sitten kukin lähtee uskomaan. :grimacing:

Minulle tuli tuo Armaksen esittämä skenaario nro 2 mieleen. Pohdin, että jospa Acetho onkin soluttautuja ja nyt sitten soluttautujat ovat iskeneet kultaranteeseen tai sitten tosiaan henkinen johtaja on lukinnut soluttautujan. Kuitenkin mietin Acethon mahdollista soluttautujuutta jo tuossa yön aikana, kun peli oli suurimmalta osalta seis.

Sittenpä juolahti mieleeni myös, että onko soluttautujat keksineet, että hyvikset on keksineet sen ja nyt Joonatan tuli ulos myös vale-unettomana. Noh, ehkä se on vähän kaukaa haettua. Sitten meillä olisi täällä jossakin vielä piilossa se oikea hyvis. Olisi ehkä turhan uhkarohkeaa soluttautujilta tällainen kombo.

Noh, nyt kurkkasin ennen tämän viestin postausta oletteko ehtineet sanoa jotain ja about sata viestiä ehti tulla kun kirjotin tätä. Eli aika lailla vanhoja ajatuksia jo usealta kantilta. :sweat_smile:

Siis piilossa se oikea uneton… Ajatusvirhe.

Ajattelin kirjoitella taas listojani ja sen sellaista. Lisäksi tarjoan vinkkejä kielioppi- ja oikeinkirjoitusasioissa, jos joku niitä kaipaa, mutta yleensä ei kaipaa.

Äänestykset ovat menneet vihkoon, joskin Mustis pysyy yhä epäiltynä. Eilisessä äänestyksessä luotin Acethoon. Sattumalta en tosin ääntäni vaihtanut, kuten selkeästi ilmaisin.

Toisaalta tämä boldaamani kohta vähentää sen skenaarion uskottavuutta, jossa Acetho olisi hyvishuijari-kultaranne.

Nyt puhuu Joonatan pehmeitä. Hyvä yritys kyllä haastaa, mutta älkää nyt tuohon menkö.
-Jopeti
++Joonatan

Tämä on todella nerokas teoria, mutta olen uneton, en kultaranne.

Vai niin, olet siis soluttautuja.

Poliisihan tietää, mikäli Acetho on kultaranne. Jos Acetho ei ole kultaranne, niin silloin hyvin luultavasti henkinen johtaja on osunut pahikseen. Mä en nyt kysy poliisilta mitään, kunhan pohdin. Jos äänestetään reilusti Acethoa, niin sitten poliisi voisi tilanteen pelastaa.

Voihan Joonatankin olla kultaranne. Ei välttämättä tuokaa järkevää.

Älä nyt helkkari poliisi paljasta itseäsi.

2 tykkäystä

Miksi Joonatan olisi kultaranne? Kyllä hän omiin silmiin nyt soluttautuja on, en muuten näe järkeä hänen toiminnassaan.

Sama hämmennys jatkuu. Tosiaan nyt ei kannata missään tapauksessa paljastaa muita rooleja kuin pahisten. Kaikkien hyvisten pitää nyt keskittyä soluttautujien etsimiseen. Hyvikset, lopettakaa siis spekulointi rooleilla. Uneton käy kyllä ilmi ja huijari myös.