Yhteisöpeli: Kovaa peliä Minskissä - peliketju

Olen uneton enkä kultaranne niin kuin jo sanoin.

No jos haluaisi soluttautujat yöksi peräänsä. Tosin viimeöinen tippumattomuus tarkoittaa todennäköisimmillään sitä, että soluttautujat tietävät kultaranteen.

Ei mun todennäköisyys ymmärryksellä?

Tavallaan ymmärrän Virvelin pointin tässä kultaranne-spekulaatiossa, mutta se vaikuttaa kohtuuttoman vaaralliselta peliltä.

Tässä kohtaa rajaan oman tarkasteluni akselille Acetho-Joonatan.
Myös Jopetia on silti tarkkailtava.

1 tykkäys

Kyllä se tarkoittaa. Oon aika varma. En kerro miksi.

1 tykkäys

Jotenkin mietityttää nuo Joonatanin sanomat nimet, jotka on unettomana kysynyt… Aika näppärästi veisi epäilyjä tatesulosta ja Koosta, jotka ovat nyt muun muassa olleet tapetilla pahisepäilyissa. Mutta tekisikö soluttautujat noin selkeän liikkeen noiden nimien ja yöllä liikkumisen suhteen. En kyllä tiedä nyt yhtään kumpaan unettomaan tässä uskon.

Pohdin tässä, että miksi soluttautuja haluaisi nyt hämmentää ja kertoa olevansa uneton, jos Acetho olisi oikea uneton… Tätä en ehdi nyt pohtia enempää, kun tosielämän kiireet painaa päälle. Palataan asiaan.

2 tykkäystä

Selvä tarkoitushan lienee, että äänestätte mut pois tänään, jolloin he voivat jo jahdata ensi yönä seuraavaa erikoishahmoa. Veikkaan, että olin tuloksieni kanssa niin lähellä ratkaisua, että jotain oli tehtävä. Joonatan voi olla Minskin mies, jonka pahistiimi voi periaatteessa uhrata täysin ilman mitään merkittävää vaikutusta.

Esim siksi että luovat epävarmuutta hämmennystä ja äänten jakautumista, jolloin ovat vahvoilla. Lue viestit ennen äänestystä eilen, niin tajuat että olen varma hyvis. Tai pitäisi tajuta.

Oli kyllä kiero juoni Acetholta ilmoittautua juuri ennen ensimmäistä yötä unettomaksi. Silloin en voinut paljastaa itseäni koska olisin muuten joutunut pudotuksen kohteeksi ja nyt olen kuulemma epäilyttävämpi koska sanon olevani uneton Acethon jälkeen.

Mikä eilen herätti huomion äänestyksessä, oli Armaksen salamannopea reagointi taas! Mietin näin, että soluttautujat tarvitsivat yhden äänen lisää Wrathchildille ja Acethon ilmoitus oli tarkoituksella niin myöhään ja merkki että Armas voi vaihtaa äänensä. Ilman Acethon ilmoitusta se olisi kiinnittänyt liikaa huomiota.

1 tykkäys

Eilen kaivattiin pohdintaa, ja nyt se onkin hämmennystä…

Jaa. Pariinkin otteeseen olet jo ottanut minun salaman nopeat äänestykseni tikun nokkaan. Muutenkin tunnut viljelevän minua kohtaan jokseenkin epämääräistä vihjailua.

Huomautan, että minä en ollut ensimmäinen enkä todellakaan ainoa, joka ääntään vaihtoi. Lisäksi perustelin vaihdon mielestäni ihan tarpeeksi hyvin.
Jos luet illan viestini, ilmoitan ensin, että aion todennäköisesti vaihtaa ääntäni. Salaman nopeat 22 viestiä myöhemmin niin teen.

Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama putoanko. Se vain mietityttää, mikä tässä kaivelussa on taustalla.

Pohdit rooleja, et etsinyt soluttautujia. Kun osuin mainitsemaan vahingossa kaikki soluttautujat samassa viestissä, vaihdoin äänesi minulle. Ymmärsit kyllä ihan itsekin.

Mielelläni kuulisin sinulta pohdintaa soluttautujista, niin kuin kaikilta muiltakin. Erityisesti toivon sitä hyviksiltä. Keitä epäilette ja miksi, pienetkin asiat jotka ovat jääneet vaivaamaan. Soluttautujat eivät hirveästi virheitä tee mutta aina jotain. Kaikki data on hyödyksi paitsi hyvisten roolien pohdinta. Sitä harrastaa soluttautujat.

Taas.
Vaihdoin = vaihdoit

vahvasti. Lisäksi… Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Totta kai hyvisten rooleilla on merkitystä. Niiden kautta muodostuu hyvin erilaisia skenaarioita mahdollisista soluttautujanelikoista. Lisäksi voidaan ehkä välttää vahvojen hyvisroolien äänestäminen pihalle.

Jo pelkästään eilisillan ja tämän päivän perusteella on muodostunut kymmenkunta skenaariota, jotka lähtevät erkanemaan siitä, onko uneton Acetho vai tatesulo ja mitä yöllä oikein tapahtui. Se että kaivan jonkun Tilhen eilisen epäilyttävän liirum laarum viestin, jossa vähän epäillään kaikkia, ei auta yhtään mitään.

Olen minä sinut ihan suoraan maininnut viestissä jossa kerron oman soluttautuja nelikon. Ei mun tarvi epämääräisesti ketään epäillä. Mä epäilen ihan suoraan ja kaikkia. Se on pelin henki ja tiedät hyvin. Miksi ärsyyntyy epäilyistäni? Olet sinäkin minut listannut.

Ja ettei nyt kellekään jää epäselväksi, kaivelussa on taustalla soluttautujien löytäminen. Typerintä mitä hyvis voi tehdä, on pitää jotain varmana hyviksenä ennakokäsityksen mukaan. Kaikkia pitää epäillä. Epäilen niin Acethoa kuin Joonatania. Epäilen sinua ja epäilen Koota erityisesti tällä hetkellä. Mun kimppuun saa hyökätä vapaasti, ihmettelen vaan että miksi? Soluttautujat tietävät minut hyvikseksi ja vähän oon kutina takapuolessa heille. Hyvä niin.

Joo, sellaiset 160 viestiä (ja kasvaa) pitäisi nyt käydä läpi, että voisi jotenkin tilannetta päivittää. Mahdollisesti käytävä koko ketju läpi. Pitää laittaa hetkeksi taustalle ajatushautomoon, että kuinka tätä vyyhtiä alan purkamaan.

Lisäksi, koska epäilen Acethoa, herättää hänen puolustelunsa sinua kohtaan epäilyksiä. Useampaan kertaan mutta sivulauseessa harkitusti. Samoin kun Virveli heitti vahvan tunteen Koon tärkeästä roolista, ettei vain kukaan äänestä. Normipeleissä noihin Acetho,Virveli, Koo ja sinäkin tarttuisit. Nyt hiljaista siltä rintamalta.

Sama myös sinulle, mielelläni kuulen pohdintoja soluttautujista sinulta. Ei aikaa on heikko selitys jos on aikaa hyökätä mun kimppuun.

Jo on sekameteli soppa :sweat_smile: