Yhteisöpeli: Kovaa peliä Minskissä - peliketju

Ei uskalla pistää lusikkaansa kun ei ole mitään järkevää sanottavaa kellekään…

Kerro mielellään jos olet erimieltä mun teoriasta. Se kiinnostaa minua koska se on nyt tämänhetkinen haaste jonka olen heittänyt. En väitä että totuus.

Virveli - Koo - Acetho - Jopeti/Tilhi/Armas
Virveli - Joonatan - Jopeti - Koo/Tilhi
Virveli - Joonatan - Armas - Mustis
Virveli - tatesulo - Acetho/Joonatan - Armas/Tilhi/Mustis/Jopeti
Joonatan - Jopeti/Koo - tatesulo/Virveli -Armas/Tilhi/Mustis

Tässä omat näkemykset työpäivän ohessa tehtyihin havaintoihin ja omat järkeilyt mahdollisiksi nelikoiksi. Tämän mukaan Virveli olisi suurin epäilty.

1 tykkäys

Laitetaan painetta. Pidän Acethoa varmana soluttautujana. Jostain syystä Virveli häntä puolustelee.

-Acetho ++Virvelia_kainaloon

1 tykkäys

En nähdäkseni ole ärsyyntynyt. Pelin henki on etsiä ja syyttää, mutta siihen kuuluu myös puolustautuminen ja vastaepäily.

Eilen kirjaamastani listauksesta on luettavissa, etten mitenkään erityisesti ole sinua epäillyt. Kiinnitin huomiota siihen, että olet epäillyt minua, mutta tässä oli luupin alla vain se, miksei kukaan muu ole.

Mutta esitän tarkemmin kyllä epäilyjäni vielä. Tällä hetkellä painotan pähkäilyt Joonatanin ja Acethon välille, sillä on lähes varmaan, että toinen on soluttautuja. En osta kultaranne-teoriaa.

1 tykkäys

Tämä viesti jäi mieleen. Minun, hyviksen, puolustaminen sai äänestämään hyvistä?

Aika hyvin olet jo tässä vaiheessa päätynyt kuuteen mahdolliseen komboon ja saanut Joonatanin ja tatesulon varmaksi. Itse en lähtisi ihan tuohon, saatoin hyvinkin olla tatesulon osalta väärässä.

Ja varoitan jo tässä vaiheessa, että jos minut äänestätte pois, niin 40 % mahdollisuus, että samalla ovenavauksella lähtee joku muukin. Mutta silti toki minua kannattaa ennemmin äänestää kuin kultarannetta, poliisia, unetonta tai henkistä johtajaa. Järkevämpää kuitenkin olisi nyt keskittyä soluttautujiin, heitä on lähellä melkein yhtä monta kuin meitä tavallisia hyviksiä.

Mulla on nyt fiilikset muuttuneet vähän Acethoa kohtaan, ja oon pikkasen kallellaan Joonataniin unettomana enemmän… Ja sitten epäilyttää nuo jotka hyssytteli oikeaa unetonta olemaan hiljaa… Näin on mietteet nyt…ja vois hyvin olla näin ja noinkin ja ihan toistepäin…hyvä jos tästä joku ottaa selvää…

Tajuan kyllä senkin ettei ole järkevää huudella erikoisosaansa…mutta silti, silti… :thinking:

En kanssa helpolla usko, että Joonatan olisi itseään turhanpäiten tikunnokaan nostanut kun ei muuten ollut epäiltyjen joukossa. Tuntuu siltä, että eniten saataisiin irti Atheco pois äänestämällä. Mutta suurimmat epäilyt ilman tätä uneton-casea on silti kohti Jopeti ja Virveli.

1 tykkäys

No johan on taas tapahtunut päivän aikana. Itse jäin kanssa miettimään, että miksi Joonatanilla kesti noin kauan, jos on todella uneton? Itsellä paremmin sellainen tunne, että ensimmäinen fiilis mikä tuli, kun hän kävi kimppuuni, että tuntuupa tutulta aiemmasta pelistä, taitaa pitää paikkaansa. Veikö aikaa mahdollisesti miettiä, että mitä nimiä voi kertoa kysyneensä ja millaisia vastauksia kertoa saaneensa? Wrachchild oli nyt helppo valita yhdeksi nimeksi, kun oli jo tiedossa, että hän unissakävelijänä liikkui varmasti. Koon saatoit lainata 50 pinnan osumismahdollisuudella Acetholta ja tatesulo voi olla vaikka soluttautujakimppanisi. Tai miksei vaikka Kookin voisi olla. Heidän roolit tiedät ja tiedät myös silloin minkä vastauksen heistä saisi ja Wratchchildin vastauksen sait näkymään tänäaamuna. Soluttautujien juoni, kun uneton joutui tulemaan esiin pakon edessä, että vältti pudotuksen. Aika riskialtis juoni, mutta mahdollinen.

Itse uskon ainakin tämän hetken tilanteessa enemmän Acethoon aitona unettomana kuin auttamattomasti myöhässä paikalle ilmaantuneeseen toiseen unetonehdokas Joonataniin.

++Joonatan

1 tykkäys

Olisiko tässä Casperi juonineen tämän taustalla? Äänestä minut pois, ja saatte nauraa, kun uneton lähtee hyvisten toimesta, esiin tulleena, äänestyksen kautta, ulos.

Miten sellainen seikka, että Joonatan kirjoitti esiintuloni jälkeen:

Eiköhän Joonatan jotain muuta olisi tuossa kohtaa laulanut kaikille, jos olisi siinä samassa saanut selville, että olen soluttautuja. Osalle menee hänen selityksensä läpi, tai sitten joukossa on tämän juonen suunnittelijoita mukana.

Joonatan kuitenkin päivän alussa hyppäsi heti Jopeti kelkkaan. Joo, kyllähän hän nyt sanoo, että ei halunnut paljastua jne.

1 tykkäys

@Mustis @Acetho Jos Acetho putoaa ja paljastuu hyväksi, niin Joonatan olisi selvä soluttautuja. Miksi hän olisi siinä tapauksessa tehnyt kyseisen liikkeen, kun mielestäni hän ei kovin epäilty ole ollut?

Lisäksi, oliko tämä tarpeellista tuoda heti esiin jos hyviksenä huomasit selvinneesi?

@Acetho Lisään vielä, että kun merkit jo vahvasti osoitti kohti Jopetia.

Viime pelissä tein ainakin omasta mielestäni aikamoisen virheen, kun heti ensimmäisenä päivänä ilmiannoin itseni äkkinäisillä reagoinneilla ja siinä se sitten oli. Putosin aika alussa enkä ehtinyt kerätä paljonkaan tietoja. En halunnut illalla toistaa tätä virhettä vaan odotin ensin yön melko turvassa. Alempana kerron miksi en sitten heti aamulla tullut esiin.

Tuo oli kuule ihan suunniteltu ääni ja kuului siihen taktiikkaani. Kuten samalla Jopetia äänestäessäni sanoin, minusta oli kiinnostavaa ensin nähdä miten esim Jopeti, Koo ja Casperi suhtautuvat huijauksiisi siitä, että he olivat liikkuneet yöllä (en tiedä ovatko Casperi ja Jopeti liikkuneet oikeasti kun en ole yöllä kysynyt mutta en usko että Acethon huijauksena sanoma sisältö olisi sattumalta totta).

En tosiaan ole niin tyhmä että ottaisin tuollaista riskiä.

Jos Jopeti on soluttautuja, kuten Acethon kertomat tiedot nimistä antavat todennäköisimmin ymmärtää, niin voisiko olla jonkin sortin pelastusoperaatio kyseenalaistamalla uneton.

Ja paljastaisivat toisen? En usko. Perustan uskomukseni edelleen siihen että Joonatan ei juuri ole ollut epäiltyjen joukossa, niin miksi nyt tuoda hänet esille.

Ehkä juuri siksi kun ei ole epäilty, niin olisi (ehkä) luontevaa ilmaantua paikalle merkittävässä hyvisroolissa. En tiedä. Menipä tämä nyt vaikeaksi. Onneksi iltaan on vielä aikaa.

En ehkä vielä tänäänkään olisi tullut esiin, ajattelin etteivät muut hyvikset välttämättä tykkää jos paljastan itseni liian aikaisin ja tärkeä rooli putoaa pois. Sitten kuitenkin tein sen, kun tuli perusteltuja toivomuksia pariltakin suunnalta.