Yhteisöpeli: Kovaa peliä Minskissä - peliketju

Muutaman pelin jos saisin alle, niin lähtisin ihmeessä kyllä kanssa joskus peliä vetämään. Ehkä sitten ensi vuoden puolella. (Uudenvuoden lupauksena voin tehdä, että pidän ensi vuonna :wink: )

Tosiaan ihmeessä uutta vain purjeisiin, kunhan seuraava järjestäjä saa hommat sujumaan.

Itsehän oikein kirjauduin tänne palstalle sen myötä, kun seurasin edellistä peliänne sivusta ja tuli kova fiilis mukaan

7 tykkäystä

Jes, täältä kanssa nyökkäilyä tälle.

2 tykkäystä

Vitsit tulee taas vähän hiljaisempia päiviä. Ehdin ite jo tottua tätä seurailemaan. Huippu porukka täälä ollut

2 tykkäystä

Minä olen ollut lukemassa ja siksi kirjautunut jo aiemmin. Mutta nyt ensimmäinen viesti koko palstalla tuli minulta tähän ketjuun. Jännitin niin hitosti alkuun, että munaan. :sweat_smile:

Oma mies (Tonke) on parissa pelissä ollut mukana ja olen seurannut ne pelit. Nyt tuli himo lähteä itse mukaan. @Tonke on kyllä ollu mun takapiruna ja tukena koko ajan.

Ja täähän on siis kuin Among us, mut vähän eri muodossa. Todella koukuttavaa.

2 tykkäystä

Joo, itseäkin jännitti alkuun pirusti muutamistakin syistä, muttei tämä nyt aivan mönkään kokonaisuutena omalta osaa mennyt. Todella kouluttava peli päästessään ideaan mukaan tämä!

No täytynee kai meidän se seuraava peli sitten järjestää :slight_smile: Jos tatesulolle vain sopii niin pelin suunnittelu voisi jo alkaa, ja itse peli sitten myöhemmin. Uusia erikoishahmoja pitää ehdottomasti kokeilla, ja Armaksella taitaakin jo olla mielessä muutama hauska lisäys peliin :wink:

5 tykkäystä

Lähetin viestillä joitakuita enemmän tai vähemmän kokeiltuja ideoita.

1 tykkäys

Oikeastaan kyllä harmittaa ettei oma elämäntilanne salli osallistua näihin peleihin. Kyllä olisi kivaa pelata muuten lisääkin, ja koukuttavaa on tosiaan! Nytkään en pystynyt paneutumaan kuin koitin jotakin viestejä sillon tällön lätkiä että olisin kuitenkin aktiivinen. Sitten viimeisenä päivänä kun olin jäänyt jäljelle (jota kauhulla pelkäsin :sweat_smile:) oli pakko paneutua ja täällä tuli katsottua vähän liikaa Pipsa Possua eilen ja tänään :rofl:

Toivottavasti tämmöisiä pelejä vielä järjestettäisiin sitten kun itsekin pystyisi osallistumaan :+1: Mutta en varmasti malta olla seurailematta vähän ainakin teidän muiden seuraavaa peliä :grin:

1 tykkäys

Olisi ollut kiinnostavaa nähdä, miten peli olisi edennyt jos Joonatan ei olisi tullut oikeana unettomana esiin. Olisikohan se hyödyttänyt enemmän hyviksiä vai pahiksia? Vaikeaa tietysti spekuloida, kun on niin monia muitakin tekijöitä pelissä.

Putoamisyönään Joonatan kysyi Casperin ja Virvelin liikkumista.

1 tykkäys

Tuota noin viitattiinko tällä oikeaan poliisiin vai ei? Viestisi ei saanut vastakaikua onneksi, eikä poliisin metsästys alakanut ketjussa silloin. Noin muutenkin minun ja poliisin keskustelussa oli aktiivinen ote ja siinä ketjussa reagoitiin peliketjun tapahtumiin. Näin pelin ensikertalaisiena olin hukassa aika ajoin. Varjoseurannan viestit oli mielenkiintoista luettavaa. Jälkipyykissä on tullut paljon asiaa ja hyviä pointteja. Niin kuin jo varjoseurantaan totesin, aion osallistua seuraavan peliin. Kuinka pian ja kuka lähtee seuraavaa peliä järjestämään? Jäin koukkuun peliin.

Seuraavan pelin roolilla ei ole itselleni niin väliä. En kuitenkaan pelinjohtajaksi rupea. Peli oli mielekiintoista seurattavaa loppuun asti. Kiitos siitä.

5 tykkäystä

Kiitos erinomaisesta pelistä, harmi kun lento loppui lyhyeen. Onneksi tuli tuo kisakatsomo! Ensi kertalaisena oli helppo hypätä peliin, ei ollut liian korkea kynnys.

@Acetholle hatunnosto loistavasta peliliikkeestä, ensi kerralla ehkä osaan paremman vastuksen antaa… :grinning:

@Tilhi sulle kävi lopussa vähän samanlailla kuin minulle, kova vakuuttelu ei auttanut. Alun leima oli liian kova. Siinä huomasi hyvin tuon @Derekin pointin, miten sitkeässä on nämä ensivaikutelmat, ja pinttymykset pelin edetessä. Helposti näkee vain sen mitä haluaa nähdä.

Minäkin luulin että vain Minskin mies saa tiputtuaan osallistua juonitteluun erikoisroolinsa vuoksi… :thinking:

Edit: ja onnea voittajille! Mustis Koo ja Achetho oli epäiltyjä, mutta @Jopeti veti hienosti tutkan alla koko pelin!

7 tykkäystä

Ehdin tätä jo myös pohtia, kun ketään unetonta ei tullutkaan esiin heti kolmannen päivän alussa. Jos Joonatan olisi tullut vaikka seuraavana päivänä sitten esiin, olisin vakuutellut hänen olevan Minskin mies, eli että häntä ei edes kannata tiputtaa ollenkaan. Ja Jopeti olisi lähtenyt pahiksena pois kolmantena päivän mun “tuloksien” kautta, joten tuskimpa olisi ollut kovin vaikeaa vakuutella, että minä olen oikea uneton. Toki aika pian olisi käynyt selväksi, että minä en öisin tipukkaan, joten tämä olisi sitten ollut ainoa huolenaihe. Olisi ollut kyllä hauska vetää unettoman roolia pidempäänkin.

Kiitos, mutta kyllä annoit kovan vastuksen, sait meikäläisen kiikkiin ja muita mukaan äänestämään. Ylipäänsä koko ensikertalaiskaarti pelasi erinomaisesti, ja oli mukava nähdä, kuinka esim. tuo viimeisen päivän kolmikko sai aikaan aktiivisen ja mielenkiintoisen väännön vielä kolmistaankin.

2 tykkäystä

Totta! Tää peli opetti kyllä paljon tästä, sinun juttusi ja sitten Acethon… Ja viime pelin loppuhetkillä kun lähes empimättä uskoin vaan hyvikseltä vaikuttavan olevan hyvis ja äänestin pahiksille voiton… Näistä oppia saaneena osasin onneksi jo erottaa Jopetin pahikseksi. Harmi vaan että itseluottamus oli koko pelin luokkaa nolla ja sitten kun olisi pitänyt tosissaan luottaa itseensä niin että olisi saanut Hornankin luottamaan, se ei kantanut. Uskon että Horna olisi kääntynyt puoleeni ja oltaisiin voitettu jos olisin ollut itsevarmempi. Itse kuitenkin pidin jo Jopetia pahiksena heti vikan päivän alusta ja koko ajan tuli vaan lisää vahvistuksia sille. Jos vielä joskus osallistun peliin, aion päättää olla itsevarmempi! Yllätin myös itseni että omat päättelyt osui oikeaan enkä ollutkaan niin pihalla kuin itseäni koko pelin mollasin. Tosin muina päivinä en pystynyt paneutumaankaan niin paljon kuin vikana päivänä oli pakko. Mutta oma fiilis oli enempi semmoinen epäonnistunut ja ettei tästä kuitenkaan voi mitään tajuta…

1 tykkäys

Ärsyttää jälkeenpäin, olin siinä yhdessä vaiheessa todella vaihtamassa Jopetiin. Pelasit hyvin, itsekin tein näitä aloittelija virheitä

2 tykkäystä

Joo, miten voikin yksi peli ärsyttää näin paljon jälkikäteen! :sweat_smile: Uskon että olisit vaihtanut jos en olisi alkanut hötkyilemään!

2 tykkäystä

Luultavasti olisin vaihtanut, ainakin hetkeksi, jos olisit pitänyt ääntäsi vain Jopetilla. Kun lähdit vaihtelemasn, niin usko hiipui hieman :grimacing:

1 tykkäys

No ei mikään ihme oli se mun meno aikamoista sekoilua ulospäin! :joy:

1 tykkäys

Jäin miettimään, miten hyvikset olisivat voineet vikana päivänä saada Jopetin kiinni. Kolmannen päivän äänestys olisi ehkä voinut herättää kysymysmerkkejä. Tässä kolmannen päivän äänestystulokset viimeisen päivän mahdollisilla pahiskomboilla:

ACETHO-KOO-MUSTIS-TILHI

7 Acetho - Koo
6 Joonatan - Acetho, Mustis, Tilhi

ACETHO-KOO-MUSTIS-HORNA

7 Acetho - Koo, Horna
6 Joonatan - Acetho, Mustis

ACETHO-KOO-MUSTIS-JOPETI

7 Acetho - Koo, Jopeti
6 Joonatan - Acetho, Mustis

Tällä tavalla kun vertaa, niin ei tuossa ole hirveästi järkeä että Tilhi olisi ollut pahis. Acethohan putosi yhden äänen erolla, eli pahis-Koon ääni ratkaisi pudotuksen. Mitä järkeä olisi ollut keskittää kaikkien muiden pahisten äänet hyvikselle, ja pudottaa Minskin mies yhden pahiksen äänellä?

5 tykkäystä

Hyvä tuo ehdotelmasi, tuosta olisi joku voinut ehkä keksiä. Toki ei tuokaan mikään vedenpitävä todiste Tilhiä vastaan ole. Toinen, mikä näissä peleissä aina nousee esiin, on se, pitäisikö mennä sen mukaan, mitä mutu sanoo, vai sen, mitä järki sanoo. Ainakin itse koen usein suunnatonta vaikeutta valita, luottaako fiilikseen vai järkeen. Ja ikinä ei voi tietää, kumpaan luottaisi.

Kuten Derek aiemmin sanoi, pelinjohtajana koko touhu näyttäytyy jotenkin hassulla tapaa päivänselvältä, kun tietää kaikkien roolit. Sitten, kun itse on pelissä, ei pysty luottamaan kehenkään ja kaikkien sanomiset ja motiivit sekoittuvat toisiinsa. Yleensä käy juuri niin, että tarrautuu liikaa tiettyihin pelaajiin, ja etsii heitä vastaan väkisin johtolankoja, ja kokonaiskuva hämärtyy. Joskus kymmenisen vuotta sitten, 13-14 -vuotiaana, kun pelasin ensimmäisiä tällaisia pelejä, luotin usein vähän turhankin sokeasti johonkin pelaajaan, jonka kanssa sitten ikään kuin tiiminä toimittiin pahisjahdissa. Muistaakseni joku kerta luotin tällä tavoin sinisilmäisesti pahikseen.

5 tykkäystä

Juu, te ette tosiaan jättäneet kovin paljon mistä ottaa kiinni, kun joutuu tällaisia hataria äänestysvertailuja tekemään, että edes jälkiviisaana löytää johtolankoja :smiley: