Yhteisöpeli: Soluttautujia Draft -tilaisuudessa - peliketju

Päivä on nyt päättynyt ja kirjoittaminen taukoaa. Iltaviestiä kohta.

1 tykkäys

Ensimmäinen ilta

Ensimmäinen päivä sujui oikein mukavasti – pientä eripuraa, mutta lopulta kaksi kaveria nousivat epäilyttävyydessä ylitse muiden: Rantt3 ja Casperi. Lopulta, kun kaikki äänet on annettu, Rantt3, kaveri, joka oli koko päivän istunut nurkassa pukahtamatta kenellekään, erotettiin Solumpuksen henkilökunnasta. Sääli, sillä kyseessä oli ihan tavallinen itäliigojen kykyjenetsijä. Ehkäpä hän ei osannut kieltä? No, tulkkaaminen on enää turhaa.

Lopullinen äänestystilanne

3 Casperi (Derek, mazzus, Petri)
5 Rantt3 (Jopeti, Casperi, tatesulo, Bilbo, Armas)
2 tatesulo (Joonatan, Tonke)
1 Armas (Virvelia_kainaloon)

Henkilöstöstä erotetut

Rantt3, 1. päivä (tavallinen henkilökunnan jäsen)

Pelissä mukana olevat pelaajat (11/12):

Armas
Petri
Derek
Joonatan
Casperi
Bilbo
Tonke
Virvelia_kainaloon
Jopeti
tatesulo
mazzus

Yö laskeutuu yllemme, ja yönimiä saa alkaa minulle lähettelemään ne, keiltä sitä odotetaan. :slight_smile:

2 tykkäystä

2. päivä

Aamu valkeni, ja kovat spekuloinnit alkoivat levitä heti aamutuimaan Solumpuksen toimistolla. Mazzusia ei näkynyt missään, ja kaikki ihmettelivät, mihin kaveri on kadonnut. Häntä ei näkynyt kahvihuoneessa tai toimiston aulassa, missä hän yleensä vastaanotti kaikki henkilökunnan jäsenet aamulla iloisena vastaan. Perinteinen “oikein hyvää huomenta!” ei kuulunut tällä kertaa ollenkaan, ja tämä pisti muun henkilöstön yhä vakavampaan mieleen: nyt on käytävä toimeen ja pistettävä loppu tälle sabotoinnille!

Henkilöstöstä erotetut

Rantt3, 1. päivä (tavallinen henkilökunnan jäsen)
mazzus, 1. yö (tavallinen henkilökunnan jäsen)

Pelissä mukana olevat pelaajat (10/12):

Armas
Petri
Derek
Joonatan
Casperi
Bilbo
Tonke
Virvelia_kainaloon
Jopeti
tatesulo

Nyt alkaa 2. päivä, ja se loppuu keskiviikkona, 4.11. klo 21:00. Jatkakaa, olkaa hyvä!

2 tykkäystä

Jahas, soluttautujat yrittävät lavastaa meikäläistä.

Mielenkiintoista että soluttautujat valitsivat Mazzuksen tiputettavaksi, vaikka muutama johtoportaaseen ilmoittautunut olisi ollut tarjolla. Mielenkiintoiseksi nousee myös Virveliä_kainaloon ääni Mazzukselle, jonka vaihtoi Armakseen. Virveli myös houkutteli äänestämään rantt3a. Maineeltaan niin puhtoinen ja käytökseltään moitteeton. Toisaalta, kukaan ei ole kyseenalaistanut hänen rooliaan johtoportaassa. Rooli hänellä on, niinkuin lähes kaikilla jäljellä olevilla. Minun lisäkseni enää yksi tavallinen henkilökunnan jäsen jäljellä.

Mutta mielenkiintoista, että pois häädettiin mazzus eikä Armasta. Joka tapauksessa soluttautujien selkeä tavoite oli yksilöidä pudotuksellaan huomio yksittäiseen solumpuslaiseen.

Kyllä meidän tarvisi scouting reportteja välillä saada, ei sitä palkkaa voida tyhjästä maksaa. Mazzus oli hutilaukaus, pyörittelin siinä Armaksen, Joonatanin, mazzusin, Tonken ja Petrin nimiä. Näitä joista ei saanut avauspäivänä mitään otetta. Iso riski, koska nyt soluttautujien oli helppoa osoittaa, että tämä henkilö yritti pudottaa näitä muita.

Mazzus äänesti Casperia ja Armas Rantt3a. Voisiko tässä olla lisäponne, eli yrittivätkö lisäksi saada huomion Casperiin, vai onko Casperi soluttautuja ja halusivat saada yhden henkilön pois kintereiltään? Voi olla vain sattumaa ja voi olla, että heittivät kolikkoa siitä häädetäänkö yöllä Armas vai mazzus.

Meikäläiseltä tyhmästi pelattu avauspäivän ilta, annoin avaimet käteen sisakolaisille.

Yritin vastaavaa taktiikkaa edellisessä pelissä, soluttautujana, silloin et idealle lämmennyt. Miksi nyt tuli kiire kiinnittää huomio viestittömyyteen, sitä aloin pohtimaan eilen illalla. Rantt3 oli helppo kohde saada porukka mukaan. Nythän ei ollut minkäänlaista loppuhetkien draamaa, vaihdot tehtiin hyvissä ajoin, yritit hämmentää ja peittää jälkiäsi, mutta yllättäen kukaan ei lähtenyt mukaan. Olet niin rationaalinen aina, että käytöksesi oli todella outoa.

Täytyy lukea eiliset viestit uudestaan, teen sitten vasta laajempia analyysejä.

Positiiviset puolet: Ei menetetty yhtään erikoisheppua.

Siihen hyvät asiat eilisestä peliesityksestä sitten jäikin. Solumpuslaisen äänesti pois vähintään kaksi omaa, mahdollisesti useampikin. Omissa papereissa Casperi, Tatesulo ja Armas ovat punaisella merkitty, mutta olisi aika ennenkuulumaton strategia soluttautujilta äänestää heti alussa samaa. Tosin juuri sen vuoksi se voi olla heidän strategiansa.

Vähän himmeämmällä punaisella on kaksi nimeä.

Mazzukselta jäi toimistolle nippu päteviä muistiinpanoja Christiano Taunuksesta, ja alan kallistumaan hänen puoleen varauspäivänä (vaikka sinitakit.co foorumilla vähän poikaa kritisoidaankin).

1 tykkäys

Taunuksen tilannetta olen aamun yrittänyt selvitellä. Alaraajavamma, sen verran tärkeät pelit käynnissä, etten tarkempaa tietoa saanut.

Koitan kaivaa vielä lisätietoja ja mielenkiinnolla odotan myös muiden raportteja eilisillan tapahtumista.

En lämmennyt idealle silloin samasta syystä kuin vaihdoin eilen äänen Rantt3lta pois:

Tuota viestiä ennen ajattelin, että ensimmäisenä päivänä nollan viestin kykyjenetsijä voisi olla yhtä hyvin joko pahis tai hyvis. Jänne katkesi sitten näiden poissaolijoiden kanssa, koska en halunnut lähteä hakuampumaan.

Sitten vaihdoin äänen mazzusiin, koska mielestäni Casperi ja Burgerman olivat hyvin epäsoluttautujamaisia.

Mazzusin äänestysviestissä kirjoitin ylläolevasti. Tässä kohtaa aivan mututuntumalla Armas oli listakakkosena. Lähellä samaa kategoriaa olivat Petri, Joonatan ja Tonke.

Sitten Derekiltä tuli tällainen viesti:

Jolloin päädyin äänestämään Armasta. Kiistatta olen ollut vahvasti Derekin johdateltavissa, mutta hän kirjoitti heti alkuun näin:

Joten otaksuin hänen olevan hyvis. Nyt lähden kuitenkin osittain luistamaan tämän Derekin doktriinista, koska olen selkä seinää vasten ja meidän hyvisten on saatava jotain kättä pidempää Sinitakkien tulevaisuuden turvaamiseksi.

Viime yönä minulla oli Zoom call Solumpuksen jääkiekko-operaatioiden presidentin kanssa. Kävimme dialogia erääseen kykyjenetsintätiimissä toimivaan henkilöön liittyen. Kyseessä ei ollut mazzus. Tarkempia yksityiskohtia käymästäni keskustelusta en koe tarpeelliseksi paljastaa.

Nyt on siis tippunut jo kaksi hyvistä. Pahalta näyttää tilanne.

Virvelia_kainaloon ja Derek vaikuttavat selvästi hyviksiltä, mutta pidetään mielessä että he ovat kumpikin hyviä juonittelemaan ja saattavat siis peitellä soluttautujan roolia uskomattoman hyvin. Casperi vaikuttaa yhä enemmän soluttautujalta, kun äänesti Rantt3a joka tippui pois. Toki itsekin äänestin Rantt3a, joten en uskalla vielä tuomita Casperia.

Derekiltä hyvä pointti eilispäivän lopussa, joten Armas on nyt epäiltyjen listalla. Joonatan, Petri, Tonke ja Jopeti ovat olleet hiljaa jonkin aikaa, ja tatesulosta en edelleenkään osaa sanoa.

Laitetaan nyt joku ääni, vaihtaahan sen aina voi ennen päivän päättymistä:
++Armas

Rooli sivuun ja analyysia:

Oma lista epäilyttävimmistä on nyt (ei järjestyksessä):
tatesulo, Virvelia_kainaloon, Derek, Bilbo ja Armas

tatesulon kohdalla täytyy myöntää, että varmasti hänen mielestä olin epäilyttävä kaveri JOS hän on hyvis. Jos hän on pahis niin meikäläisen poisäänestäminen olisi kyllä sitten taas paljastanut hänet 99% varmuudella soluttautujaksi.

Virvelia_kainaloon äänesti ensimmäisenä Rantt3:a (tatesulo jos sen olisi tehnyt, niin olisi ollut taas selkeämpi merkki yllämainittutun teoriaan). Äänestyksen lopussa ääni vaihtui useampaan otteeseen. Nyt sitten kuvion jatkoksi sovittu biiffi, johon koitetaan kiinnittää huomio, ehkä? Omaan makuuni hieman hämäriä tämän päivän viestit, varsinkin viimeinen. Lopun paljastus, toivottavasti minä ymmärsin sen väärin mikäli olet hyvis.

Derek sekoili eilen viesteissään, ja viestit ollut aika samoilla linjoilla Virvelia_kainaloon kanssa.

Bilbo huomasi ehkä saman asian ja tuli suojelemaan soluttautujatovereita? Luultavasti Rantt3:a äänestäneistä 2 on soluttautujia, melko varmasti vähintään 1. Koittiko Virvelia_kainaloon tätä peitellä?

Armas sitten, ei reagoi oikein mihinkään, kokeneemmat pelurit epäilee häntä tai koittavat saada helpon targetin. Äänesti myös Rantt3a (lue ylläoleva äänestysteoria)

Toivottavasti tässä taas porukka pikkuhiljaa aktivoituisi, nyt olisi saatava jotain aikaan tai menee hankalaksi. Näin ollen: ++Armas

Nimien ja tekniikan kanssa sekoileminen ei kyllä kerro mistään mitään. Sitä ei aina muista että näitä viestejä ei saa editoida, eikä siksi jokaista viestiä tule niin tarkasti oikoluettua ennen lähettämistä. Jostain kumman syystä takerrut tällaisiin mitäänsanomattomiin tekniikkavirheisiin ja koitat korostaa niitä, ikäänkuin niillä olisi jotain syvempääkin merkitystä. Jostain pitää saada aihetta syytökseen minua kohtaan, ja kun mitään oikeaa syytä ei ole keksitään niitä vaikka väkisin?

Ja kuten Virveli aiemmin myönsi, hän peesaili minua eikä päinvastoin. En ole peesannut ketään koko touhun aikana, en näe peesailua kovinkaan järkevänä soluttautujien tavoittelussa. Ja tämä paljastaa samalla kuka toinen heistä on, joita viime viestissä kerroin lievästi epäileväni. Aiemmilla harjoitusleireillä Virveli keskittyi etsimään vikoja, eikä peesaillut ketään ainakaan noin selkeästi kuin tässä minua.

Sanoinko että sinä peesailet? Sanoin että teidän kahden viestit on samoilla linjoilla. Näin ollen kun epäilen Virveliä, niin epäilen myös teikäläistä.

Sanoisin, että meidän hyvisten kannattaisi meikäläisen epäilemisen sijaan miettiä, kenen ollessa soluttautuja minun maalittamiseni olisi kannattavaa. Toki jos tästä päivästä selviän, niin tällä tahdilla pahisten ei välttämättä kannata äänestää minua pois vielä ensi yönäkään tällä menolla.

Armas olisi luonnollisesti yksi tällainen, ja hänellä pari ääntä onkin, mutta toisaalta hän voi olla tuolla paikalla sattuman kautta ja siksi, kun satuin häntä äänestämään. Toki hän on yksi ehdokkaista, mutta kuuluu mielestäni samaan sarjaan muiden hiljaisempien kanssa. Jotenkin tuntuu, ettei tässä olla päästy jäljille vielä lainkaan.

Ajatellaan nyt esimerkiksi tilanne, jossa soluttautujat olisivat vaikkapa Petri-Joonatan-Tonke. Käytännössä homma alkaisi jo olla melko lailla taputeltu.

Kirjoitit, että minun viestit ovat olleet samoilla linjoilla Virvelin kanssa. Käsitin sen niin, että minä olisin viesteilläni peesaillut häntä.

Toki ollaan ilmeisesti oltu samoilla linjoilla, paitsi Rant3n suhteen ihmettelin kaikkia jotka häntä äänestivät, mukaanlukien Virveliä.

Hiljaisuus on sinällään epäilyttävää, tai ainakin heikkoa toimintaa hyviksille, joten @Tonke @Petri @Jopeti @Joonatan ja @Armas teiltä olisi mukava saada vähän enemmän inputtia.

2 tykkäystä

Tottahan tuo on @Virvelia_kainaloon. Jos kaikki aktiiviset ollaankin hyvisten puolella, ja toistemme kimpussa niin tämä menee juuri niinkuin Sikakon porukka haluaa. Itse jo aloitinkin, saadaanko lisää painetta hiljaisten suuntaan?

Petrin analyytikosta pelllaajaksi on selkein muutos. Armaasta epäilyttävän tekee, ettei ole muutosta ensimmäiseen peliin jossa oli soluttautuja. Joonatanista vaikea ottaa selvää, vaikka on jo ollut molemmilla puolin. Toisaalta, ei ne kaikki soluttautujat välttämättä ole hiljaa, mutta kyllä nyt kaipaisi kaikilta hyviksiltä aktiivista otetta ja pohdintaa.

1 tykkäys