Noniin, olen palannut Lapista ja päässyt taas työpisteelle.
Hiljaisuuteni herättää näemmä epäilyksiä. Selitän viestittömyyttäni edellisenä päivänä kyllä tuolla matkalla, mutta ei sitäkään käy kiistäminen, ettenkö lähestyisi tätä peliä muutenkin vähän varovaisemmin.
Jos en väärin ymmärrä, niin minun syyllisyyteeni osoittaa nyt lähinnä vain se, että olin viimeksi pelatessani pahis. Tietoa omasta pelityylistäni on siis kertynyt vain siltä kierrokselta, eikä pelityyliäni hyviksenä ole juuri päästy vielä näkemään. Vertailuahan ei siis voi edes tehdä.
Meikäläiseen osoittavia sormia omistavat nyt siis ainakin Derek, Bilbo ja Casperi. Tavallaan tekisi mieli äänestää suoraan takaisin, mutta en nyt ainakaan vielä.
Tuumailin vähän pelaajien äänestyskäyttäytymistä. Otetaan lähtökohdaksi, että soluttautujana on helpointa pelata lentämällä tutkan alla. Tällöin siis äänestäminen on negatiivinen asia, eikä viestejäkään parane turhaan lähetellä. Laskin nopeasti, miten monta kertaa kukin pelaaja on antanut äänen. Niiden perään kirjoitin suluissa, montako viestiä pelaaja on ylipäätään kirjoittanut. Listassa voi olla virheitä. Kertokaa toki, jos on.
Armas: 1, (3 viestiä) =4
Petri: 1, (5 viestiä) =6
Derek: 1, (18 viestiä) =19
Joonatan: 1, (5 viestiä) =6
Casperi: 3, (16 viestiä) 19
Bilbo: 4, (9 viestiä) =13
Tonke: 1, (7 viestiä) =8
Virvelia_kainalooon: 3, (17 viestiä) =20
Jopeti: 2, (5 viestiä) =7
(Rantt3: 0, (0 viestiä) =0)
tatesulo: 2, (14 viestiä) =16
(Mazzus: 1, (3 viestiä) =4)
Kun edellisessä pelissä olin soluttautuja, kävimme kyllä keskustelua ja taktikointiakin löytyi. Sopii siis olettaa, että näin on nytkin. Tällä perustelen seuraavan ajatuksen:
Soluttautujakolmikosta löytyy ainakin yksi paljon kirjoittava (Derek, Casperi, Virvelia_kainaloon, tatesulo?) ja ainakin yksi vähän kirjoittava (Petri, Joonatan, Tonke, Jopeti?). Bilbolla on viestejä sopivasti siinä välissä.
Olen varma vain omasta roolistani. @Bilbo n edellinen viesti ja siinä esitetty soluttautujakolmikko käy kuitenkin muiden osalta järkeen. Petri ja Casperi äänestivät myös lopulta eilen eri pelaajaa, mistä ehkä voi jotain päätellä tahi sitten ei.
Ääntä voi onneksi vielä vaihtaa, mutta:
++Petri