Yhteisöpeli: Soluttautujia Draft -tilaisuudessa - peliketju

Ainakin yhden soluttautujan pitää olla äänessä, että saa huomiota kiinnittymään tiettyihin pelaajiin. Ellei sitten tosiaan homma mene juuri niin kuin haluavat ja kaikki Sinitakit on toistensa kurkuissa.

Tatesulo ei ainakaan omissa papereissa näytä enään niin vahvalta soluttautujalta. Armas alkaa olla tällä hetkellä vahvin ehdokas.

3 tykkäystä

Äänestystilanne:

2 Armas (Bilbo, Casperi)

Päivä loppuu keskiviikkona klo 21:00.

1 tykkäys

Derek on minun papereissani tällä hetkellä Solumpuksen mies, hänellä lienee rooli jota ei halua paljastaa. Myös Petri ja Virveliä_kainaloon ovat vihjailleet roolistaan. Jäljelle jää:

Bilbo
Casperi
Joonatan
Tonke
Jopeti

Kaikki ovat ilmoittautuneet duunareiksi, mutta vain yksi heistä on aito duunari, muilla on oltava joku rooli, joko soluttautujia, tai haluavat pitää roolinsa piilossa.

Armas pääsi livahtamaan minulta ensimmäisessä pelissä, olisiko muka niin härski että luottaisi samaan taktiikkaan. Rooli siis lienee Armaksellakin.

Bilbo ja Casperi vähän kilauttelivat sapeleitaan, toisaalta Tonken ja Casperin ystävyydelle ei vieläkään olla saatu selitystä.

Jopeti ja Joonatan, en oikein vieläkään saa otetta, Pitää käydä lukemassa edellisten pelien viestit ja verrata onko käytös muuttunut.

Äänestyskäyttäytymisestä ei ota mitään selvää, on hyvinkin mahdollista että kaikki soluttautujat ovat äänestäneet eri henkilöä, kuten myös se että ääniä annettiin vain hyviksille.

En ole vedonlyöjä, enkä siten todennäköisyyslaskennan ammattilainen, nyt kaipaisi apua näiltä analyytikoilta, mutta hiljaisia ovat ja siksi erityisen epäilyttäviä:

Joonatan +++
Petri +++
Virveliä_kainaloon ++
Armas ++
Tonke ++
Casperi +
Derek
Jopeti
Bilbo

Epäilyttävyysjärjestyksessä.

1 tykkäys

Kaksi duunaria on pudonnut, eli jäljellä on vielä kolme jotka itse luulevat olevansa duunareita. Lavastettuhan ei tiedä olevansa erikoinen.

2 tykkäystä

Totta kyllä, minä olen yksi duunari, se on ainoa mikä minulle on varmaa, joten kaksi muuta duunaria on jäljellä.

Anteeksi hiljaiseloni, on ollut tekemistä pelaajaraporttien kanssa niin en ole ehtinyt soluttautujia nappaamaan.

Virveli on ollut kieltämättä epäilyttävä ja selitys peesailusta kuulostaa köyhältä. Lisäksi ensimmäisen päivän äänestyskäyttäytyminen ihmetytti. On myös väläytellyt kuuluvansa omistajaportaaseen, jota en ole kyseenalaistanut ennen kuin tajusin erään seikan. Viimepelissä kukaan ei kyseenalaistanut hänen rooliaan seuralegendana, joten huomasikohan Virveli tuolloin, että esittämällä tärkeää hahmoa soluttautujalla olisi hyvät mahdollisuudet voittaa.:thinking:

Vaikka näytöt ovat kiistattomat, en siltikään usko Virvelin soluttautujuuteen. Ai miksi? No soluttautujat pudottivat yöllä mazzuksen, joka sai Virvelin näyttämään syylliseltä/soluttautujalta, olihan Virveli häntä äänestänyt. Eli uskon ennemminkin soluttautujien lavastaneen Virvelin. Virveli kuitenkin tarkkailussa.

Muista en osaa sanoa tällä hetkellä mitään, ikävä kyllä.

Äh, annan ääneni kuitenkin jo nyt pelaajalle, joka oli ekana päivänä soluttautujamaisin.
++Casperi

On sittemmin toki rauhoittunut ja ei näytä enää niin vahvasti soluttautujalta, mutta epäilyttävin omasta mielestä siltikin.

1 tykkäys

Casperi on epäilyttävien listalla ykkösenä tällä hetkellä tosiaan minullakin. Oli yksi niistä joiden tiedetään varmasti äänestäneen hyviksen pois. Epäilyttävän suuri osuus viesteistään on lisäksi ollut “Taunusta” ja muuta “offtopicia”, tosin tämä saattaa myös johtua siitä että on ensi kertaa pelissä mukana.

Muusta henkilöstöstä on toistaiseksi vaikea sanoa.

Todennäköisin soluttautujakolmikko on mielestäni tällä hetkellä Petri – Armas – Casperi.

Casperi on ollut hyvin aktiivinen, ja Armas ja Petri taas ovat pitäneet hyvin hiljaista profiilia. Petri yritti selkeästi saada soluttautujat nalkkiin viime pelissä, mutta nyt on tilanne täysin erilainen. Armas käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla kuin ensimmäisessä pelissä, jossa oli soluttautuja. Jos olen oikeassa, niin soluttautujat ovat sopineet niin että yksi on hyvin aktiivinen ja muut ovat hiljempaa.

Tämäkin on tietysti osittain arvailua, mutta kyllähän nämä kolme pelaajaa soluttautujilta tällä hetkellä eniten vaikuttavat. Ääneni pysyköön Armaksen tilillä, tällä kertaa näyttää vahvasti siltä ettei sitä tarvitse enää vaihtaa.

4 tykkäystä

Noniin, olen palannut Lapista ja päässyt taas työpisteelle.
Hiljaisuuteni herättää näemmä epäilyksiä. Selitän viestittömyyttäni edellisenä päivänä kyllä tuolla matkalla, mutta ei sitäkään käy kiistäminen, ettenkö lähestyisi tätä peliä muutenkin vähän varovaisemmin.

Jos en väärin ymmärrä, niin minun syyllisyyteeni osoittaa nyt lähinnä vain se, että olin viimeksi pelatessani pahis. Tietoa omasta pelityylistäni on siis kertynyt vain siltä kierrokselta, eikä pelityyliäni hyviksenä ole juuri päästy vielä näkemään. Vertailuahan ei siis voi edes tehdä.

Meikäläiseen osoittavia sormia omistavat nyt siis ainakin Derek, Bilbo ja Casperi. Tavallaan tekisi mieli äänestää suoraan takaisin, mutta en nyt ainakaan vielä.

Tuumailin vähän pelaajien äänestyskäyttäytymistä. Otetaan lähtökohdaksi, että soluttautujana on helpointa pelata lentämällä tutkan alla. Tällöin siis äänestäminen on negatiivinen asia, eikä viestejäkään parane turhaan lähetellä. Laskin nopeasti, miten monta kertaa kukin pelaaja on antanut äänen. Niiden perään kirjoitin suluissa, montako viestiä pelaaja on ylipäätään kirjoittanut. Listassa voi olla virheitä. Kertokaa toki, jos on.

Armas: 1, (3 viestiä) =4
Petri: 1, (5 viestiä) =6
Derek: 1, (18 viestiä) =19
Joonatan: 1, (5 viestiä) =6
Casperi: 3, (16 viestiä) 19
Bilbo: 4, (9 viestiä) =13
Tonke: 1, (7 viestiä) =8
Virvelia_kainalooon: 3, (17 viestiä) =20
Jopeti: 2, (5 viestiä) =7
(Rantt3: 0, (0 viestiä) =0)
tatesulo: 2, (14 viestiä) =16
(Mazzus: 1, (3 viestiä) =4)

Kun edellisessä pelissä olin soluttautuja, kävimme kyllä keskustelua ja taktikointiakin löytyi. Sopii siis olettaa, että näin on nytkin. Tällä perustelen seuraavan ajatuksen:
Soluttautujakolmikosta löytyy ainakin yksi paljon kirjoittava (Derek, Casperi, Virvelia_kainaloon, tatesulo?) ja ainakin yksi vähän kirjoittava (Petri, Joonatan, Tonke, Jopeti?). Bilbolla on viestejä sopivasti siinä välissä.

Olen varma vain omasta roolistani. @Bilbo n edellinen viesti ja siinä esitetty soluttautujakolmikko käy kuitenkin muiden osalta järkeen. Petri ja Casperi äänestivät myös lopulta eilen eri pelaajaa, mistä ehkä voi jotain päätellä tahi sitten ei.
Ääntä voi onneksi vielä vaihtaa, mutta:
++Petri

5 tykkäystä

Noniin tulihan se sieltä kun vähän potki. Potkitaan lisää siis.

++petri

2 tykkäystä

Tässä on otettava huomioon, että ydinporukalle tämä on kolmas yhteinen peli. Pitäisin enemmän kuin todennäköisenä, että pahikset eivät tällä kertaa pelaa perinteisen pelikirjan mukaisesti. Voivat jopa sopia, että kaikki ovat hyvismäisesti äänessä ja koittavat saada epäilyksiä hiljaisempiin.

++Casperi

1 tykkäys

Äänestystilanne:

2 Armas (Bilbo, Casperi)
2 Casperi (Jopeti, Derek)
2 Petri (Armas, tatesulo)

Armas lähdössä, kun on saanut äänensä ensin. Päivä päättyy keskiviikkona klo 21:00.

1 tykkäys

–Armas
++Petri

Casperilla on kovin vähän kavereita. Tonke on oikeastaan ainoa jonka kanssa hän on molemminsuuntaisesti tullut varsin hyvin toimeen. Näyttää minulle lähes yhtä selkeältä hyvikseltä kuin Joonatan näytti, kun peliaikoina oltiin harjoitusleirillä (jolloin hän oli hyvis).

En nyt epäile vielä ketään Casperia äänestänyttä, mutta viestejä läpikäymällä huomaa suuren enemmistön olleen hänen kimpussaan ja hänen olleen loppujen perässä.

Jos arvioin muiden soluttautujuustodennäköisyydeksi nollan tai yhtä suuren arvon muiden epäiltyjen kanssa, niin näkisin, että ollaan 50% todennäköisyyksissä per tiimin jäsen. Petri on siis tällä hetkellä pörssikärki, ja hänelle annan kolikonheiton mittaiset saumat.

Tähän asti äänestäneiden joukossa uskoisin olevan 0-2 soluttautujaa, ja uskoisin heidän hajauttaneen äänensä.

Annan kuitenkin myös jälleen perstuntumalla jollekin äänen, koska muidenkin teorisointia on hyvä ruokkia. Tämä hajanaisuus ei välttämättä ole pelitaktisesti järkevää, mutta minulle hyvin epäilyttävänä pelaajana näyttäytyy ++Joonatan.

Mitä ihmettä? Nyt on kyllä niin epäilyttävää, että täytyy antaa ääni ++Virvelia_kainaloon.

Mitenkäs tuo valmistautuminen varaustilaisuuteen, kohta kello käy? Tuntuu että @Virvelia_kainaloon muistiinpanot on kovin sekaisin, vai onko joku sekoittanut ne? Kuka niin olisi päässyt tekemään?

Oliko se sittenkin @Joonatan, kun sikarit tarjoili? Perhanan kasvomaskit mitä saunassakin oli pidettävä, uutena kaverina en vielä muista muodoista tunnista. Siellä suunalla vaikuttaisi olevan isännän elkeet ja homma hanskassa.

Katsoin aamupäivällä KHL-matsin Jukkurit-Sutsisatsi, siellä luuti pakkiparina Nate Mäkki ja Konsta Davidinpoika, pelaten ilmiömäisesti yhteen. Onko kukaan kollegoista esim. maajoukkuepeleissä pistänyt merkille miten peli käy, kun ei ole tuttu pakkipari?

Siinä alkaa olemaan meikäläisen top-10 käyty läpi, maalivahtikysymykseen ei riitä kapasiteetti arvioimaan toisin kun varmasti teillä kokeneemmilla. Kait me vielä kokoonnutaan katsomaan illan isoa peliä?

3 tykkäystä

Nämä paperit on ihan järjestyksessä. Näissä vaan jostain syystä lukee meidän kykyjenetsijöiden nimiä. Liekö joku kähveltänyt pelaajaprofiilit? Joku tästä on huomaamattani livahtanut. Armaksen, Petrin, Joonatanin, Tonken ja Jopetin näin liepeilevän toimistoni ovella tullessani lunchilta. Liekö Derek ollut juonessa mukana vetäessään minut työhuoneeseensa keskustelemaan Ipandeeruksen Topi Lammenpolusta?

Nyt tähän pöydälle on jätetty Casperin, tatesulon ja Bilbon kuvat sekä tabloideista leikattu ja liimattu uhkauskirje. Kirjeessä sanotaan, että ensi yönä tulee kenkää ellen äänestä jotain näistä kolmesta. No, kunnon Solumpus on aina tough to play against. Ei lähdetä tanssimaan kiristäjien kanssa.

Ärsyttävän kiireistä on ollut kaiken touhuaminen tässä, enkä ole ehtinyt analyseeraamaan, mutta toivottavasti pian kerkiäisi kunnolla. Ensimmäistä äänestystä katselin, ja aavistuksen alkoi hahmottua pelin henki.

Nyt on tullut muutaman kerran kannu selattua, ja fiilikset olisivat tällaisia:

Armas - Epäilyttävin tällä hetkellä. Hiljaista on ollut, sisakolaisena se olisi sopiva määrä viestejä. Ei toki kovin montaa epäilystä ole itse antanut, mutta sellaisella “en nyt oikein tarkemmin tiedä” -viestillä ääni Rantt3:lle. Jos Armas olisi sisakolainen, niin hyvin todennäköisesti siinä tapauksessa toinen soluttautuja on Casperi tai Bilbo.

Casperi - Toinen pääepäiltyni. Iski mukaan Rantt3:n pudottamiseen. Ilmassa on halua puhua paljon.

Bilbo - Jännää pelaamista, epäilyjen heittelemistä sinne tänne. Ei sinänsä isosti sisakomainen, mutta jos Armas on, niin todennäköisesti kuuluu samaan ketjuun.

Virvelia_kainaloon - Yhtä epäilylinjaa edustava Virveli on ollut puhelias, mutta se voi olla hämäystä. Suurin ongelma hänen suhteensa on se, että selkeää soluttautujakumppania ei ole nähtävillä. On myös hyvin mahdollista, että Virvelia yritettiin lavastaa viime yön pudotuksella.

Joonatan - Samu Helinen!?

Tonke & Jopeti - En ole vielä oikein saanut kiinni teistä.

tatesulo - Casperi-linkki on ihan mahdollinen. Ääniäsi vaihdoit ensimmäisessä äänestyksessä jonkin verran myös Bilbon kanssa samansuuntaisesti, vaikka toki saattoi jälkimmäinen vain peesata sinua.

Derek & Petri - varmimmat hyvikset tällä hetkellä.

Jotta emme unohtaisi pääasiaa, niin pidetään mielessä myös tuleva drafti. Se on meille kaikille tässä upeassa organisaatiossa tärkeää, että saamme hankittua aidon franchise-pelaajan, jotta seurallamme on mahdollista menestyä kunnolla. Puhumattakaan fanituotekaupan lisääntymisestä!

1 tykkäys

Minä olen ainakin ihan tavallinen henkilökunnan jäsen, ja uskon että tatesulokin on, joten vielä on yksi jäljellä. Uskoisin sen olevan joko Tonke tai Jopeti. Virvelia_kainaloon ja Derek ovat omissa papereissani erikoishahmoja, ja Petri, Armas ja Casperi puolestaan soluttautujia. Joonatanista ei oikein millään meinaa saada otetta.