Tervetuloa jälleen uuden yhteisöpelin pariin! Tällä kertaa matkataan pelinjohtajien Bilbon ja @Acetho:n mukana Italiaan . Jos et tiedä mitä yhteisöpeli tarkoittaa, mene painamaan ilmoittautumisnappia ja tutustu sen jälkeen tarkemmin mistä oikein on kysymys.
Soluttautujat pizzeriassa
Italian suurkaupunki Laivatsiaan on avattu uusi pizzapaikka nimeltä Pizzeria di Campioni (“Mestarien pizzeria”). Paikan johtaja mainostaa kautta maan uudesta pizzareseptistä, jonka avulla hänen kokkinsa leipovat maailman parhaita pizzoja. Niistä onkin ehtinyt tulla vajaassa viikossa suurmenestys kaikkialla Italiassa, eikä suosio näytä kuin nousevan. Kaikki pöydät ovat olleet varattuina jo päiviä, minkä vuoksi laajennustoimet käyvät ympäri vuorokauden.
Uudet mainiot pizzat näyttävät ilahduttavan melkein kaikkia, mutta vastakkaisella kadulla ollaan asiasta eri mieltä. Kaupungin vanhin ja tähän asti suosituin Primo pizzeria di Laivazia (“Laivatsian ensimmäinen pizzeria”) on menettänyt melkein kaikki asiakkaansa. Tämän pizzerian omistaja kihisee nyt kiukusta ja on lähettänyt omia kokkejaan töihin vakoilemaan Pizzeria di campioniin. Uusi hypersuosittu resepti on nyt vaarassa joutua vääriin käsiin. Oikeiden kokkien on löydettävä pizzeriaan soluttautuneet valekokit ja häädettävä heidät. Johtajalla on hermot riekaleina, mutta päättäväisyyttä on yhä jäljellä: “Heistä on päästävä eroon, ennen kuin on liian myöhäistä!”
Ja mistä onkaan kysymys?
Tämä on Tappara.co -keskustelupalstan järjestyksessään kahdennentoista yhteisöpelin ilmoittautumisketju. Yhteisöpeli on leppoisa ja mukava ajanvietepeli, joissa käydään hyvisten ja pahisten välinen taistelu. Pelaajille arvotaan ja jaetaan peliroolit ennen pelin alkua, hyviksiä on enemmän ja pahiksia vähemmän. Pahikset saavat keskustella keskenään yksityisviestein ja tietävät pelistä jonkin verran jo etukäteen. Hyvikset eivät juuri muuta tiedä kuin oman roolinsa. Peli kestää noin pari viikkoa. Tarkempaa informaatiota saa säännöistä, kun ne jossain vaiheessa julkaistaan tässä ketjussa roolihahmojen kera.
Mikäli et ole ilmoittautunut ennakkoon ja olet kiinnostunut, tässä ilmoittautuminen äänestyksen muodossa. Ilmoittautumisaikaa on tällä hetkellä 11. syyskuuta asti, mutta sitä voidaan lisätä tarvittaessa.
Mukana pelissä?
Totta kai!
Ei tällä kertaa
0äänestäjää
Pelissä mukana olevat (10)
Armas
Virvelia_kainaloon
Jopeti
Casperi
Nuti
mazzus
louskutin
Joonatan
Varilasit
Petri
Hahmolistan yritämme saada valmiiksi viimeistään ensi viikon alulle. Viikonloppuna on kummallakin hyvin aikaa suunnitella rooleja. Silloin pitäisi olla pelaajamäärä tiedossa. Peli varmaan lähtee liikkeelle joskus syyskuun puolivälissä, mutten vielä osaa tarkasti sanoa milloin.
Kymmenellä pelaajalla saa jo pelin aikaan, mutta vielä mahtuu mukaan todella monta pelaajaa. Mitä enemmän pelaajia, sen mielenkiintoisempi pelistä aina tulee.
Olenkohan koskaan sanonut ääneen, että olisi mielenkiintoista pelata sellaista versiota, jossa poistetuilla pelaajilla olisi jonkinlainen mahdollisuus palata peliin. Vankila, zombie-teema, maastakarkoitus. Tämä toki pitkittäisi peliä, mutta voisi silti olla mielenkiintoista.
2v ja 3kk ikäiset tenavat verottavat vähän vapaata aikaa. Muutenkaan en oikein tiedä onko nämä pelit oikein mun juttuni, lähtee helposti roolipelaaminen käsistä. Ja kun vielä olen melko huono häviäjä, liian intensiiviset pelit ylipäätään eivät oikein sovi mulle. Mutta hyvää yhteisöpeliä mukana oleville, seurailen täältä sivusta jos aikaa riittää.
Kannattaa koittaa. Peliä ei pidä ottaa liian vakavasti. Kun välillä osaa nauraa omalle hölmöydelle (viime peli hyvin muistissa) niin pärjää. Kukaan muu ei pelin “virheistä” syytä sinua, vaan se palaute tulee sieltä oman pään sisältä.
7 tykkäystä
mazzus
(Vaihtui auto kun aika oli kypsä! Armas, ota mallia.)
16
Messiin vaan! Ainakaan mulla ei ole mitään hampaankolossa, toivottavasti ei sullakaan.
mazzus
(Vaihtui auto kun aika oli kypsä! Armas, ota mallia.)
17
Koo, mun maailma nyrjähtää radaltaan. Ketä mä nyt sitten äänestän ja epäilen? Nyt peliin sieltä niin kuin olisit jo!