Yhteisöpeli XXX - Merirosvoja Karibian auringon alla

Flipannut = kuolee

Siis tulee siitä kun livenä werewolfissa kuolee ja joutuu kääntämään korttinsa ympäri

Ilves on mun mielestä hieman sus, mutta voi olla että se vain johtuu hänen presenssistä

1 tykkäys

Sanonpahan muuten vaan: jos myös kakkosretki jää sabotoimatta, käy pahisten olo todella tukalaksi. Tämä senkin vuoksi, että meillä olisi aika kasa lähes varmoja hyviksiä kolmosretkelle. Tässäkin mielessä mielestäni ei olisi yhtään huono idea ottaa ensimmäisen yön nelikkoa retkelle. Jos toinen retki sabotoitaisiin tällä kokoonpanolla, antaisi sekin paljon infoa. Ja peli olisi vasta 1-1.

Suhteellisen korkeasta luottamuksestani johtuen ilmoittaudun vaikka vapaaehtoiseksi seuraavalle retkelle, jos vain Casperi suo. Tämä siksi, että jos teoriani ensimmäisestä retkestä on oikea ja Casperikin on hyvis, niin peli on lähes voitettu siinä vaiheessa.

Selvää on myös se, että jos ykkösretkeläiset on hyviksiä ja Casperi on hyvis, niin joku meistä kakkostetkeläisistä lähtisi de Ganasin liipasimesta lankulle. Pahisten olisi käytännössä aivan pakko tehdä näin.

2 tykkäystä

Tämä kuulosti hieman tyrkyltä. Eiköhän sinne kaikki ole vapaaehtoisia, niin hyvikset kuin pahikset.

1 tykkäys

Olenko nyt vain niin väsynyt vai miksi en tajunnut tätä?

Tällöin olisi kuusi pelaajaa (Cliffy, Ode, Casperi, Nellisi, Ultraviolet, tp2) laittaa kolmannelle retkelle. Jos nuo ovat kaikki lähes varmoja hyviksiä, niin pelihän on ohi. Pakkohan siitä olisi pahisten pudottaa joku, että olisi mitään mahkuja.

1 tykkäys

Tiedä sitten, onko tippuneen hyviksen näkemyksellä enää myöhemmin merkitystä, mutta sanon silti, että Tonza vaikuttaa hyvältä ja tp2 pahalta. Muista kyllä vaikea sanoa. No Jopetiakin veikkaan hyväksi.

Mutta väärässähän olen näissä tyypillisesti ollut, että silleen. Eikä sitäkään ihan varmaksi voi sanoa tipunko tänään, mutta siltähän tämä nyt vaikuttaa.

Voi olla, voi olla olematta. En olisi ihan välttämättä halunnut ensimmäiselle retkelle, kun en tiennyt, keitä muita siellä on. Tuossa nimeämässäni porukassa olen - pelin realiteetit huomioiden - verrattain varma, että olisin hyvisporukassa.

Olet sinänsä oikeassa, että periaatteessa pahiksena voisi harkita saman tyyppistä ehdotusta, koska tässä formaarissa ja tässä tilanteessa yhden pahiksen vaihto yhteen sabotointiin olisi kannattavaa. Sikäli siis ehdotus ei sinänsä todista mitään. Hyvis tosin olen.

Antaisiko? Sehän ei antaisi muuta kuin sekasorron. Ei olisi tiedossa oliko alkuperäisellä ryöstöretkellä sittenkin pahiksia vai onko pahikset uuden kolmikon joukossa.

1 tykkäys

Kakkosretkellehän lähtee 7 pelaajaa ja 3. retkelle 6, joten siinä vaiheessa tiputuksella ei olis juurikaan merkitystä. Tämän takia pahiksille olisi elintärkeää päästä tähän retkeen mukaan. Tämä taas tekee sinun pyynnöstäsi päästä retkelle minun silmissäni hyvin epäilyttävän.

1 tykkäys

Mennäänkö me Bilbolla vai mitä tehdään. Sanokaas nyt muutkin jotain?

Antaisi. Syitä on monia, mutta yksi on tosiaankin se, että ensimmäisellä retkellä tuskin oli yhtä pahista. Todennäköisimmin ensimmäisellä retkellä oli joko pelkkiä hyviksiä tai Nellisi on pahis ja retkellä oli useampi pahis. Mahdollisesti 3 tai 4.

Jos tuolla ehdottomallani porukalla (josta siis puuttuu yksi nimi täyteen 7 joukkoon) mentäisiin retkelle ja se sabotoitaisiin, olisi pahikset ainakin omasta näkökulmastani aika selkeästi osoitettavissa yhdestä suunnasta. Ellei Casperi ole pahis, mutta silloin oltaisiin aika isolla porukalla väärässä.

1 tykkäys

Bilbo vaikuttaa olevan ihan ok eliminaatio mielestäni

1 tykkäys

@Nuti vieläkö vaihdetaan sinuun? Oletko tyytyväinen tulokseen?

2 tykkäystä

Riippuu toki siitä, saataisiinko kakkosretkellä seitsemänneksi pelaajaksi myös hyvis. Tuolloinhan homma olisi selvää pässinlihaa. Siitäkin huolimatta en usko, että pahikset luovuttaisivat, minkä vuoksi heidän paras yrityksensä olisi pudottaa joku 2. retkellä olleista hyviksistä.

Olet oikeassa, että pahisten on elintärkeää päästä 2. retkelle. Kirjaimellisesti aloitin sen ehdotusviestini toteamalla juuri tämän, eli ei tuo sinun huomiosi mikään uusi ollut.

1 tykkäys

Tiedän vasta iltaviestistä, olenko tyytyväinen. Ja itse olen hyvis.

Cliffy, mitä mieltä olet pelistä tässä ja nyt?

Äänestystilanteet:

:dagger: Pudotus :skull_and_crossbones:
8 Bilbo (tp2, louskutin, Nuti, Veteraani, Nellisi, Petri, Ilves1931, CliffyByro)
4 Ode (Casperi, Jopeti, Bilbo, Tonza)
2 CliffyByro (Ode, Armas)

:pirate_flag: Kapteeni :parrot:
11 Casperi (Jopeti, Tonza, tp2, Helbendeerus, Veteraani, Petri, Nellisi, Armas, louskutin, CliffyByro, Ilves1931)
3 Nellisi (Nuti, Ode, Ultraviolet)
1 Tonza (Bilbo)
1 Armas (Casperi)

Putoamassa Bilbo kahdeksalla äänellä. Kapteeniksi Casperi yhdellätoista äänellä.

Päivä päättyy tänään klo 20.
12 minuuttia jäljellä!

2 tykkäystä

Ainiin, unohdin jo että tuon viestisi ensimmäinen kappale oli hyvä🤦 Ehkä menen vain nukkumaan.

1 tykkäys

Peli systeemi on minusta hemmetin hyvä ja mielenkiintoinen, ja vähän jopa hävettää se, että en ole oikein millään tavalla kartalla nyt tapahtumista. Joku Casperi–Ode-hommeli on kuulemma olemassa. Nellisi on hyvä pahis tai paha hyvis.

Tämän siitä saa, kun ei ole ihan kunnolla kiinni pelissä: vaihtoehtoja on aivan liikaa. En usko lähteväni vaihtamaan ääniä. @Casperi – O Captain! My captain!

2 tykkäystä