Kaiken järjen mukaan tuossa on 5 pahista. Liian selkeä tulos?
Onko kapteenin nauha sitten pahiksella?
Pahoja on viisi. Onko tosiaankin niin, että he eivät olisi kyenneet pelastamaan minua, jos olisin paha?
Kuten olen tässä nyt hokenut;
Pidän erittäin varteenotettavana skenaariona, että 1. retkellä oli pelkkiä hyviksiä. Tätä olen perustellut aiemmin. Casperista en ole satavarma, mutta ainakin hän on pelannut omaan silmääni hyvin tyypillistä hyvis-Casperi-peliä. Voihan hän olla etevä pahiskin, mutta joissakin asioissa on vaan mentävä fiiliksellä.
Ottaen edellä esitetyt arvioni huomioon voisin lähteä 2. retkelle, koska pidän hyvinkin mahdollisena, että se voisi lähes ratkaista pelin (eli johtaa onnistuneeseen retkeen ja 2-0-tilanteeseen). Kuten olen niin ikään aiemmin sanonut, en olisi esimerkiksi ensimmäiselle retkelle välttämättä halunnut, koska olisin saattanut joutua pahispoppooseen ja sitä kautta pudotetuksi tänään. Nyt olen - pelin realiteetit huomioon ottaen - aikas varma, että olisin esittämässäni porukassa muiden hyvisten kanssa. Ja jos en olisi, niin sekin kertoisi minulle paljon seuraavaksi päiväksi.
-Bilbo
++CliffyByro
Perusteena nyt liian selvä kapteeniäänestys.
-Ode
++CliffyByro
Jättäisikö Ode myöskään yksittäistä ääntä tuonne?
Äänestystilanteet:
Pudotus
7 Bilbo (louskutin, Nuti, Veteraani, Nellisi, Petri, Ilves1931, CliffyByro)
4 CliffyByro (Ode, Armas, tp2, Bilbo)
3 Ode (Casperi, Jopeti, Tonza)
Kapteeni
11 Casperi (Jopeti, Tonza, tp2, Helbendeerus, Veteraani, Petri, Nellisi, Armas, louskutin, CliffyByro, Ilves1931)
3 Nellisi (Nuti, Ode, Ultraviolet)
1 Tonza (Bilbo)
1 Armas (Casperi)
Putoamassa Bilbo seitsemällä äänellä. Kapteeniksi Casperi yhdellätoista äänellä.
Päivä päättyy tänään klo 20.
6 minuuttia jäljellä!
Millä perusteella? Itse en usko, että on. Miksi pahikset äänestäisivät samaa tällaisessa landslide-äänestyksessä? Toki jos näin on, niin Casperi lienee hyvis. Porukalla pahiksen äänestäminen näin kapteeniksi vasta olisikin outoa.
++Bilbo
Cliffybyro tyrkyttää itsensä ryöstöretkelle. Ekassa porukassa on kuin onkin ollut yksi hänen pahiskaveri. Tyrkyttää myös sen porukan ryöstöretkelle. Pahiskaverinsa kanssa sabotoivat ryöstöretken ja huomenna käyttää korttia “en kai olisi tehnyt itsestäni tuollaista maalitaulua pahiksena”.
En tiiä saiko kukaan, mutta tämmöinenkin ajatus tuli.
Onko kapteeni hyvis? Tässä tapauksessa ehkä ei.
Vaihetaanko vielä sinne? Eli CB?
Okei, meinaatte että tänään nähtäisiin ekaa kertaa historiassa(?) tilanne, jossa muut pahat äänestävät omasta tahdostaan kaverinsa pihalle. Noh, ei niin vielä tänäänkään käy.
No. Tp2 luotan, hän äänestää CB. Bilbo mielestäni hyvis.
-Ode
++CliffyByro
Odekortti oisi ollut kiva katsoa myös.
Eikun nimenomaan silloin Casperi olisi paha? Mikä olisi parempi tapa varmistaa sabotointi?
Kuinka monta kertaa pitää sanoa: ainoa tapaus, missä ekalla retkellä olisi vain yksi pahis, olisi pudotusta pelkäävä AdG-Nellisi jättänyt sabotoimatta ja ottanut vain hyviksiä. Tämäkin aika epätodennäköistä. Yksinäisen pahiksen olisi aivan ehdottomasti kannattanut sabotoida, koska ryöstöretket tämän viime kädessä ratkaisee, ei pudotukset. Huoh…
Niin, ja en ole pahis. Ehkä sen tiedätkin.
Äänestystilanteet:
Pudotus
8 Bilbo (louskutin, Nuti, Veteraani, Nellisi, Petri, Ilves1931, CliffyByro, Ultraviolet)
5 CliffyByro (Ode, Armas, tp2, Bilbo, Jopeti)
2 Ode (Casperi, Tonza)
Kapteeni
11 Casperi (Jopeti, Tonza, tp2, Helbendeerus, Veteraani, Petri, Nellisi, Armas, louskutin, CliffyByro, Ilves1931)
3 Nellisi (Nuti, Ode, Ultraviolet)
1 Tonza (Bilbo)
1 Armas (Casperi)
Putoamassa Bilbo kahdeksalla äänellä. Kapteeniksi Casperi yhdellätoista äänellä.
Päivä päättyy tänään klo 20.
3 minuuttia jäljellä!
-Ode
++CliffyByro