Okei, mulla meni mun toisen foorumin käyttäjätunnus sekaisin tän kanssa, eli kokeillaan alusta
K+Ultraviolet
Nyt kun tästä skill issuesta on päästy yli, niin voidaan keskittyä siihen olennaiseen, eli pahisjahtiin.
Okei, mulla meni mun toisen foorumin käyttäjätunnus sekaisin tän kanssa, eli kokeillaan alusta
K+Ultraviolet
Nyt kun tästä skill issuesta on päästy yli, niin voidaan keskittyä siihen olennaiseen, eli pahisjahtiin.
Minulla on sellainen tapa kirjoittaa äänestettävät, että laitan at-merkin ja pari ensimmäistä kirjainta, niin voin valita nimimerkin, joka on oikein kirjoitettu. Sitten at-merkki pois ja ++ tai K+ tilalle ja boldaus.
Esimerkiksi @Wrathchild ja sitten pientä editointia.
Tämä viesti saa Petrin näyttämään mielestäni hyvikseltä.
Jos hän olisi pahiksena saanut tästä ajatuksia, niin en usko että olisi näin nopeasti lähtenyt tätä komppaamaan.
Kiitos vinkistä, tää kyllä helpottaa kun en tunne porukkaa
@Ultraviolet mulla jäi tämä vähän auki, tiedätkö paremmin?
Mä en tiedä onko tämä kovin järkevää - peli kestää maksimissaan 5 päivää, sillä siinä ajassa kolme ryöstöretkeä joko onnistuu tai epäonnistuu, ja peli päättyy. Ryöstöretket on meille olennainen tapa saada tietoa tässä pelissä, ja tämän infon jättäminen ulkopuolelle ei oikein ole järkevää.
En myöskään saa kiinni, että miten tämä liittyy ehdotukseeni Kapteenille suojan antamisesta seuraavalle päivälle. Miten se blokkaa meiltä infoa?
Olen Casperin kelkassa tässä. Ihan hyvä vaihtoehto äänestää Tonzaa tai Armasta. Pahiksille tyypillinen toistensa äänestäminen siis taustalla.
Toki tuo nyt voi olla sattumaa ja tällaisella verukkeella äänestäminen tuntuu vähän pahalta. Johonkin pitää kuitenkin tarttua.
Nähdäkseni tässä ei ollut mukana sattumaa. Viime kerralla taisin haastaa @Armas sta kun oltiin laivalla. Tällä kertaa Armas lähti haastaan meikäläistä
Ensimmäiseen, tuolla pahisten rooleissa luki, että pahikset voivat keskustella keskenään yksityisviestein.
Perinteisessä Resistancessa pahiksilla ei ole tällaista yksityistä kanavaa. Jos tehtävässä on kaksi pahista, niin molemmat pahikset joutuvat tekemään sabotointipäätöksen itsenäisesti ja pahiksilla on aina riski siitä, että laittavat kaksi sabotointia yhden sijasta, ja paljastavat siten itsestään infoa.
Tässä pahikset voivat keskustella salaa, joten pahikset voivat sopia miten he osallistuvat ryöstöretkelle. Ei siten ole mahdollista, että pahikset laittavat vahingossa kaksi sabotaasia kun yksi riittäisi.
Tätä ajoin takaa resistancea tunteville pelaajille.
Jos kapteenille taas annetaan automaattisesti suoja, niin se antaa pahiskapteeneille mahdollisuuden toimia liian vapaasti. Jos me annetaan toi suoja ääniltö/epäilyiltä automaattisesti, niin se voi evätä meiltä keskustelun siitä et pitääkö kapteeni pistää lankulle vai ei, ja se on mielestäni olennainen keskustelu kun arvioidaan ryöstöretkeen osallistuneiden pelaajien puolta. Kapteeni todennäköisesti ottaa aina itsensä myös mulaan tehtävään, minkä takia tää on erityisen tärkeetä.
Kapteeni todennäköisesti ottaa aina itsensä myös mulaan tehtävään, minkä takia tää on erityisen tärkeetä.
Siinähän saisi yhdestä pelaajasta enemmän lisätietoa, jos ei laittaisi itseään
Ei munkaan mielestä kapteenille voi antaa mitään suojaa seuraavalle päivälle. Kapteenihan tekee yksin päätöksen ketä ottaa mukaan ryöstölle, kuka saa kyvyn ja onko itse mukana retkellä. Liian monta muuttujaa yhden henkilön takana.
Perinteisessä Resistancessa pahiksilla ei ole tällaista yksityistä kanavaa.
Olisi kyllä temaattisesti hyvä, jos olisi. Olen monesti yrittänyt antaa selkeitä vihjeitä kanssaterroristeilleni siinä. Joskus jopa tajuavat.
Mitä nyt olen työpäivän lomassa ehtinyt miettimään, niin ainakaan ensimmäiseksi yöksi on kovin vaikea keksiä mitään vastaavaa. Tämä siis ainakin seuraavista syistä:
Näin ekana päivänä on melko vaikea tehdä mitään kovin suuria päätelmiä tai peliliikkeitä. Tämän vuoksi pidän oikein tervetulleena sitä Ultravioletin peliliikettä, sillä sen nojalla saamme ainakin jonkinlaista infoa. Tällä en siis ota kantaa siihen, saako kyseinen peliliike Ultravioletin näyttämään enemmän hyvikseltä kuin pahikselta, tai toisinpäin.
Perinteisessä Resistancessa pahiksilla ei ole tällaista yksityistä kanavaa. Jos tehtävässä on kaksi pahista, niin molemmat pahikset joutuvat tekemään sabotointipäätöksen itsenäisesti ja pahiksilla on aina riski siitä, että laittavat kaksi sabotointia yhden sijasta, ja paljastavat siten itsestään infoa.
Mites tämä nyt menee: kerrotaanko perinteisessä Resistancessa julkisesta sabotointien määrä? Olen antanut itseni ymmärtää (en lukenut sääntöjä kovin tarkkaan), että tässä nyt käsillä olevassa pelissä kerrotaan ainoastaan se, onnistuiko ryöstöretki vai sabotoitiinko se. Näin ollen ilmi ei kävisi sitä, kuinka monta henkilöä osallistui sabotointiin (paitsi tiettyinä päivinä toki se, että vähintään kaksi pelaaja sabotoi).
julkisesti* sori.
Kauhea huiske ollut kannella koko aamun ja päivän, ei meinaa Ryöväri-Bilbo mukana menossa pysyä. Lensi heti rommiakin hienolle takilleni, oi voi, voi voi.
Lajin helppous viehättää
“Niin, sepä juuri.” (todellisuudessa tämä tuntuu vaikealta, mutta eihän sitä voi ääneen sanoa.)
@Bilbo Miksi äänestit Peteä lankulle ja kapteeniksi samaan aikaan?
Minulle käy Petrin valinta kapteeniksi, mutta niin myöskin heittäminen mereen. Toisen näistä äänistä toki perun myöhemmin, toisin sanoen nyt.
K-Petri
K+Nellisi
Sinänsä joo, mutta sä saat tarkempaa tietoa jos olet siinä itse mukana. 1/3 pahis o ntarkempaa kuin 1/4 pahis.
Lisäksi tää peli voitetaan tai hävitään noihin ryöstöretkiin, joten hyviksenä ottamalla itsesi ryöstöretkeen mukaan, pelaat hyvisten voittoehdon eteen, koska teet onnistumisesta todennäköisempää.
Taisi mennä liikaa sitä rommia eilen kun vieläkin on pää sekaisin.
Jaa niin kapteeni,
K+Nellisi
Itse en kyseistä manttelia halua.
Perinteisessä annetaan tietää sabotointien määrät, mutta tässä vain et onnistuuko vai sabotoidaanko.
Tää oli sellainen mekaaninen ero Resistanceen, jolla voi olla merkitystä. Sen takia toin sen esiin jos se on tuttu peli joillekin täällä. Olennaista on, että ryöstöretkien tarjoama info on tässä heikompaa.
Äänestystilanteet:
Pudotus
3 Armas (Tonza, Casperi, Jopeti)
1 Tonza (Armas)
1 Varilasit (Ilves1931)
1 Petri (Bilbo)
1 Bilbo (CliffyByro)
1 Ultraviolet (Wrathchild)
1 Ode (tp2)
Kapteeni
4 Nellisi (Wrathchild, Nuti, Bilbo, Ilves1931)
3 Ultraviolet (tp2, Armas, Ultraviolet)
1 Petri (louskutin)
1 Ode (Ode) 1 Nuti (CliffyByro)
1 louskutin (Jopeti)
Putoamassa Armas kolmella äänellä, kapteeniksi Nellisi neljällä äänellä.
Päivä päättyy huomenna torstaina klo 20:00. Päivää jäljellä n. 30 tuntia.
Taisi mennä liikaa sitä rommia eilen kun vieläkin on pää sekaisin.
Jaa niin kapteeni,K+Nellisi
Itse en kyseistä manttelia halua.
Kunnon pahiskommentit tähän väliin
Jollain kierolla tavalla haluan myös @Nellisi n kapteeniks
K+Nellisi