Mun mielestä Perkiön juttu oli hyvä ja varsin totta joka sana.
Samaa mieltä kanssasi. Mitä muuta toimittaja voisi kirjoittaa alkukauden esityksistämme. Ei lehtiä kiinnosta, miltä pelimme näyttää keväällä. Kirjoitukset perustuvat päivän kuntoon.
Mitäs tuossa nyt oli erikoista? Hehkuttaako pitäisi alkukauden suorituksia? Uutiset yleensä lehdistössä on lähimenneisyydessä tapahtuneista asioista.
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Tapparan peliesitykset 2017-18
Nimenomaan. Ei sekään kovin hyvää journalismia olis että sivuttais eilisen nihkeän voiton Liigan ehkä huonointa joukkuetta vastaan ja kertoilis sen sijaan kuinka on oltu viis vuotta putkeen finaaleissa…
Kuka tää haastattelija on? En oo törmännyt aiemmin, mutta kysymykset oli sen verran outoja, että sai Otsostakin jotain irti
Linkin varastin toisesta ketjusta, sen toimitti @Desperado
Aika outo kuvaus Tappara-Jyp pelistä aamun Aamulehdessä etusivulla:
Hurja taistelu ei riittänyt
Tappara putosi tiistai-iltana jatkosta jääkiekon Mestarien liigan eli CHL:n pudotuspeleissä hävittyään JYPille.
Mää olin tähän asti siinä uskossa, että mun uskomaton voittopelien putki (yhtä pudotuspeliä lukuunottamatta) Hakametsässä paikanpäällä jatku. Mutta näköjään lehdessä lukee, että Tappara hävis. Kai se on uskottava.
Käytännössä hävisi, joten kyllä tuo otsikko ihan paikallaan on. Yhteistuloksesta kuitenkin pelattiin.
Itse kannatan sitä, että otsikot on mahdollisimman selkeitä, ilman mitään väärinymmärryksen vaaraa ja toi ei mielestäni sellainen oo. Satunnainen urheilun ystävä ei tiedä kaikenlaisia sääntöseikkoja ja voi ihmetellä tulosta tähän otsikkoon peilaten. Pari mielestäni selkeämpää ehdotusta.
- Tappara putosi tiistai-iltana jatkosta jääkiekon Mestsarien liigan, eli CHL:n pudotuspeleissä hävittyään ottelusarjan JYPille.
- Tappara putosi tiistai-iltana jatkosta Mestarien liigan eli CHL:n pudotuspeleissä JYPiä vastaan.
- Tappara voitti tiistai-iltana JYPin, mutta putosi silti jatkosta yhteismaalisäännön turvin CHL:n pudotuspeleissä.
- Tappara voitti, mutta putosi silti. JYP jatkoon yhteismaalisäännön turvin CHL:n pudotuspeleissä.
"Suomen Kuvalehti uutisoi viime viikolla, että Päivi Anttikoski jäi ilman Aamulehden päätoimittajan paikkaa viime vuoden lopulla, koska hänen miehensä ja 10-vuotias lapsensa olisivat jääneet eri kaupunkiin.
Anttikosken mukaan Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne perusteli päätöstä toteamalla, ettei kymmenvuotias pärjää ilman äitiään."
Ammulehti haastatellu Lainetta otsikolla Patrik Laine ja hyväntekeväisyysvalinnan taustat. Hyvä raina oli mutta ylösalaisin, no nyt “this clip has been deleted 410”. Tuonne saattaa joskus tulla se oikeinpäin oleva videokin.
Aamulehti asentaa videoclipppppiä
Varussotilastoimikuntien liitto esitti kasvisruokapäivää jo viime vuonna, mutta armeijan ruokahuollossa päätettiin jakaa kasvisruokapäivä kahdelle päivälle.
Joko Varusmiestoimikuntien liitto tai varussotilaiden edunvalvojaliitto tjsp. Varussotilastoimikuntien liittoa ei ole olemassakaan. Ei erisnimiä voi väännellä miten sattuu. Skarpatkaa Aamulehti.
Mut onks varusmiestoimikunta erisnimi vai ei? En ole varma, mutta veikkaisin että ei. Mitään Varusmiestoimikuntien liittoahan ei taida olla edes olemassa (ainakaan googlella en löytänyt moisesta muita viitteitä kun nämä kasvisruoka-uutiset), joten se ei ainakaan ole erisnimi. Varusmiesliitto ry on kyllä olemassa.
Hyvä pointti. Kukakohan tuon ehdotuksen siis on oikeasti tehnyt, kun ei varusmiestoimikuntien liitosta ole koko internetissä muuta mainintaa kuin tämän ilmeisesti STT-lähtöisen tarinan yhteydessä.
8 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Lehtinen-podcast – Aamulehden urheiluaiheinen podcast
Kuvakaappaus tänään ilmestyneestä paperisesta Aamulehdestä. Hieman toimittaja sortuupi omaan näppäryyteen asemien nimien kanssa. Lainauksessa se olennainen ajattelemattomuus.
Mä oon aika monesti mennyt junalla pohjoiseen joka pysähtyy Akaan Toijalassa ja seuraava asema samalla junalla on Akaan Viiala.
Kyllä mua hivenen vitsittäisi mikäli ostaisin lipun Akaaseen ja päätyisin Viialaan enkä Toijalaan tai toistepäin.
Rautatiesektorin vieraantuminen arkielämästä paikallisjunaliikenteen lopettamisen eli 80-luvun jälkeen näkyy. Harvalle olisi takavuosina tullut mieleen, että junalippu tulisi voida ostaa tiettyyn kuntaan, jos on menossa tietylle asemalle. Esim. “Orivesi ei ole riittävän tunnettu → miksi en voi ostaa lippua Orivedelle, jos olen menossa Siitamaan tai Hirsilään.” Kysymys nousee taas esiin, kun Tampereen lähiliikenne taas alkaa.
Myös sen tunnettuuteen vaikuttavan tekijän olisi toki voinut mainita, että Akaa on ollut olemassa kuntana vielä 1940-luvulla, mutta Sastamala on “vain” historiallinen nimi (wikipedian mukaan 1300-luvulta) ja se on kuntana niin suuri, että “kyläidentiteetti” on edelleen vahva. (Jos nyt oikein muistan, niin Sastamalan ja Tyrvään kuntarajakin on kulkenut Vammalan aseman ja nykyisen keskustan välissä.)
Toisaalta toimittaja ei ota kantaa siihen, että pienempien paikkojen tunnettuus toisella puolella Suomea on yleensäkin vähän niin ja näin (eikä siitä ehkä kannattaisi hermostua). Piäkaapunnissa tuntui silti herättävän närkästystä se, ettei pirkanmaalainen tiennyt, missä päin savokarjalaa joku Silvola, Puhos tai Kurkimäki (huom. myös vantaalaisia ja itähelsinkiläisiä paikannimiä!) on.
Aamulehden julkkisjoukkue ensi kesän Jukolaan.
Ryhmän muut jäsenet ovat Mari Walls, Jenni Ahola, Paulina Ahokas, Miikka Seppälä, Raimo Helminen, Tommi Evilä ja Pekka Saravo.
Et oo tainnu lukea Aamulehteä, tai ainakaan netti-Aamulehteä ihan hirveän paljoa jos tää tuli yllätyksenä?
Turkkari uutisoi että Aamulehdessä alkaa yt neuvottelut: