Äänestyksiä asiasta jos toisestakin!

Enemmän minä olen noita seurahymnejä itse ruotsalaisen seurajääkiekon yhteydessä ihastellut kuin jalkapallon ja ajatellut että kunpa vielä jonain päivänä meilläkin. Eikä näillä kaikilla ruotsalaisseuroilla ole edes mitään jalkapallojaostoa mistä tuo olisi napattu.

1 tykkäys

Nää on aina pahoja ku vaihtoehdot on noin. Juoksin kaks kertaa intissä, molemmilla kerroilla tasan 3000. Ja tossa kyselyssä 3000 käy kahteen vaihtoehtoon. Valitsin tietenki sen isomman, mutta parempi olis laittaa haarukat niin, että 2750-2999 ja 3000-3249 jne.

Ps. Parolassa ku juostiin siinä ns. koiraradan hiekkakentällä cooper, ni jutellessa muitten yksiköiden kanssa selvis, että jollain oli kierros 20 tai 30 metriä pidempi ku meillä, joten sillä mittauksella olis menny komeesti yli 3000. Haminassa juostiin kunnon 400 metrin radalla ja sielä oli useampi hiihtäjä/suunnistaja, jotka veti nelosella alkavan tuloksen.

2 tykkäystä

Lukion toisella luokalla meni 3350 metriä. Intissä meni “vain” 3150 metriä.

Inttiä kohden. Lukion ensimmäisellä meni 3400m ja nyt tavoite samaa luokkaa…pitkä suunnistus- ja kestävyysurheilutausta kun on.

4 tykkäystä
Osaatko sitoa kravattisolmun katsomatta peilistä (ei väliä solmulla)?
  • Kyllä
  • En
  • En ole koskaan käyttänyt kravattia

0 äänestäjää

Osaan, vaikka en kyllä käytä kravattia. :grin:

1 tykkäys

Vaikeeta se on. En osaa solmia kaulassa ollenkaan. Ensin pitää solmia jossain pöydällä tms. ja vasta sitten pujottaa kaulaan. Mutta kysymyksenasettelu suosi. En tartte peiliä :slight_smile:

2 tykkäystä
Lensitkö koskaan Concordella?
  • Kyllä
  • En
  • Millä?

0 äänestäjää

Osaatko ratkaista Rubikin kuution?
  • Kyllä
  • En
  • Minkä?

0 äänestäjää

Tai no joo. Vedin sen prkleen kultatussilla kokokultaiseksi! Raivostuttava se on…

5 tykkäystä

Aika moni osaa. Itse osasin sivujen kaksi ylintä riviä, mutta siihen loppui.

Olet autolla ajamassa ja eteesi kaistallasi tulee hidaste. Mitä teet?

• Annat vaan mennä yli hidastamatta
  • Hidastat mutta muuten vaan ajat yli
  • Hidastat ja koetat ajaa yli symmetrisesti keskeltä
  • Tärkeintä on ohittaa hidaste vaikka toisen kaistan kautta
  • Valitset ajoreitin jolla vältät hidasteet
  • Kiroilet vaan pirusti, päivä on pilalla

0 äänestäjää

Viimeaikoina tullut kiinnitettyä huomiota näihin hidasteisiin niiden määrän lisäännyttyä. Ja erityisesti siihen, että niin moni koukkaa vastaantulevien kaistan kautta. Sitä tulee nähtyä lähes joka päivä ajellessani Hallilan läpi. Se on prosentuaalisesti aika iso määrä, kun eihän sitä kovin montaa autoa päivässä näe hidastetta kohtaamassa. Eteen ja taakse nyt juuri näkee.

Sitä myös ihmettelen, että hyvin monet ovat ns. premiumeja tai citymaastureita. Ei niiden uskoisi noissa hidasteissa pahemmin paukkuvan. Ehkä vaan kyse on sitten aktiivisista kuskeista, jotka tykkää kulkea omia teitään. :wink:

1 tykkäys

Kai Hallilassakin kaikki kadut on nykyään 30km/h rajoitettuja? Vaikka ajaa 40 niin ei siinä hidasteisiin tartte aivan kauheasti jarrutella.

2 tykkäystä

Näyttää ne ihmiset vaan yleensä hidastavan. Paitsi ne sivusta loikkaavat. Tuntuma on, että useimmiten ylitys tehdään reippaalla “kävelyvauhdilla” eikä sillä sallitulla nopeudella. Onkohan tästä tehty mitään tutkimusta. Rupes kiinnostamaan.

Nyt kun ainakin kaupungista Hallilaan tullessa on niitä päistään viistottuja hidasteita, niin ainakin itse pyrin ajamaan yli symmetrisesti, molemmat auton sivut siis menee kokolailla viistouksen yli. Pitäähän sitä sentään jotain puuhaa olla kuskilla kaiken ollessa muuten niin helppoa. :wink:

Minun mielestä hidaste pitäisi tehdä sellaiseksi että sen yli voi ajaa rajoituksen sallimalla vauhdilla melko huolettomasti, mutta kovemmalla nopeudella pitäisi alkaa ainakin kuskia hirvittämään!
Saattaa olla hankalaa miettiä profiilia, mutta noita silloin tällöin tulee vastaan. Enemmän varmaan kuitenkin semmoisia missä pitää vähentää nopeutta, joskus jopa siihen kävelyvauhtiin, kun ovat niin korkeita / jyrkkäreunaisia.

3 tykkäystä

Tapparalla on jo seurahymni. Soi usein pelin loputtua.

3 tykkäystä

Olen samaa mieltä, että hidasteen tosiaan täytyisi olla sellainen, että rajoituksen mukaan siitä voi ajaa huolettomasti. Usein hidasteet kuitenkin on sellaisia, että siihen on pakko kunnolla hidastaa vaikka ajaisi rajoituksen mukaan.

Vastasin kyselyyn, että hidastan ja ajan yli. Tosin täällä etelä-pirkanmaan pikkukylässä on sellaisia hidasteita, että saatan niitä kierrellä tai valita paremminkin ajoradan siitä kohtaa missä tiedän hidasteen olevan loivempi. Normaalitilanteessa kuitenkin, niihin hidastelen ja menen yli. Eiku hei muuten! Parkkihalleissa saatan joskus kiertää vastaantulijan puolelta hidasteen, koska niissä hidasteet on usein sellasia, että vaikka ajaisi jo valmiiksi hissukseen, niin hidasteeseen täytyy lähes pysähtyä.

Ihan aiheellinen äänestys mutta…
Hallilassakin on kolmenlaisia hidasteita.
Loukkaankadun Hallilantien puoleisessa päässä hidasteita väistetään ajamalla keskellä tietä, ne Loukkaankadun uudet hidasteet kierretään naapurin kaistan kautta ja Pehkusuonkadun korotettuja suojateitä ei voi väistää mitenkään järkevästi autolla.

Jos on matalat renkaat ja sporttijousitus niin ei ole mukavaa. :laughing:

Hallilantieltä lähtevä Loukkaankatu taitaa olla osittain 40kmh?

Miksi laittaa hidastetta jos siihen ei tarvitse hidastaa???
Ping @lepopulssi + @Nellisi

Mä veikkaan että noilla hidasteilla ja muilla esteillä yritetään vaan vähentää Hallilan läpiajoa???

2 tykkäystä
  • 35-45
  • 46-55
  • 56-65
  • 65->

0 äänestäjää

Leposykkeesi, unen aikana.