Ikinä en ole mitannut sykettä nukkuessani- vaihtoehto puuttuu
Itsehän en oikeasti tiedä onko hidasteen tarkoitus estää kaahailua vai hidastaa rajoituksen mukaista vauhtia entisestään.
Itse olen kuvitellut, että hidaste laitetaan sen takia, että jollakin tiellä ei kaahattaisi tai ajettaisi niin herkästi ylinopeutta. Silloinhan hidasteen pitäisi olla sellainen johon voit ajaa nopeusrajoituksen mukaan. En oo asiaa sen kummemmin edes ajatellut aiemmin, sillä oon kuvitellut, että sen pitäisi pääasiassa mennä niin.
Jos taas hidasteen idea on hidastaa vauhtia entisestään, niin silloinhan on järkevää, että hidasteeseen pitää hidastaa selkeästi. Noin yleisesti ottaen se ei mielestäni kovastikaan sujuvoita liikennettä, kun hidasteisiin sitten hidastetaan ja sen jälkeen taas nostetaan vauhtia. Miksi nopeusrajoitus ei sitten yleisesti ole siinä alhaisempi?
Se on eri asia sitten, jos hidaste on juuri jossain esim. koulun vieressä olevan suojatien edessä, niin ymmärrän sen tarkoituksen kyllä siinä niin, että autoilija hidastaa nopeusrajoituksen alle selkeästi. MUTTA jos on tie, jossa on hidasteita jatkuvasti, niin silloin mun mielestä pitäisi hidasteesta päästä nopeusrajoituksen puitteissa ilman hidastamista.
Ottikohan tästä yksinpuhelusta kukaan mitään tolkkua?
Sitten ei varmaan tarvi vastata… Jos haluat niin voit varmasti tehdä tuosta oman äänestyksen?
- Kiitos ei
- Löytyisikö vaihtoehtoa?
- Kyllä kiitos
0 äänestäjää
- Kyllä
- Ei, Tammela on Tammelaa
0 äänestäjää
Kesä ja kärpäset, mutta kumpi seuraavista ärsyttää enemmän?
- Hyttynen
- Paarma
0 äänestäjää
- Ei
- Kyllä
0 äänestäjää
Puuttui “Vihaan kaikkia öttiäisiä”.
Juhannuksen vietän:
- Omalla mökillä
- Ystävän tai sukulaisen mökillä
- Vuokramökillä
- Kotona
- Ystävän tai sukulaisen kotona
- Ulkomailla
- Töissä
- Katselen tietysti Tapparan viidettä finaalia myös juhannuksena ja juhlin mestaruutta (3-4, vieläkö täytyy Lahteen lähteä?)
0 äänestäjää
- Useampaankin paikkaan
- Kerran
- En
0 äänestäjää
Itse asiassa meidän koko lukioikäryhmä sai porttikiellon Suomusjärven motelli Syvälampeen. Oltiin juhlimassa ja paikka jäi aika tolkuttomaan kuntoon.
Sitten yhen bändin keikalta saimme yhteen raflaan porttarin kun tilan takana jossa soitimme oli harjoituskeittiö. Sieltä oli basson jytinäpaineen takia hyllyiltä pudonnut laseja, kuppeja, sokeri ja jauhopusseja. Kuulemma kamala sotku. Luulivat meidän tahallaan rikkoneen niitä.
Aikoinaan, kun toin muuttoauton Suomeen, autossa oli palosammutin. Oli kyseisessä maassa pakollinen. Ei ole sen jälkeen ollut ja silloin tällöin pohtinut, pitäisikö?
- Kyllä
- En
0 äänestäjää
2kg sammutin ei paljoa maksa eikä vie isosti tilaakaan.
Siihen en osaa vastata mihin tuo pieni sammutin sitten riittää.
6kg sammutin alkaa olla jo sen verran iso että sen sovittelu pieneen henkilöautoon vaatii mielikuvitusta. Siksi äänestin ei ja lisäksi mulla on palovakuutukset molemmissa kulkineissa.
En, mutta olen ollut bussissa, joka syttyi tuleen. Siellä oli onneksi sammuttimia. Pienemmäksi onneksi viereen pysähtyi erään lahkon toinen bussi, jonka nokkamies innoissaan tuli keskeyttämään meidän kuskimme suorittaman esisammutuksen ja tuhlasi kaikki sammuttimet liekkeihin ja taivaan tuuliin. Videokin on yhä youtubessa, mutta sitä en nyt linkkaa.
Mikäs näistä sopii parhaiten omaan suuhun?
- Vaari
- Pappa
- Ukki
- Isoisä
- Taata
- Ukko
- Joku muu
0 äänestäjää
Paappa se on täällä suunnilla.
Äitin puoli = vaari
Isän puoli = pappa
En tiedä miksi
Nyt on mielenkiintoinen.
Epäilen että vaari ja pappa ovat itse päässeet vaikuttamaan.
Omat isoisät olivat isän puolelta ukki ja äidin puolelta pappa. Oman lapsen kohdalla uudet isovanhemmat saivat päättää ja isän puolelta linja jatkui ukkina ja äidin puolella valinta osui vaariin. Epäilen myös jonkilaista valintaa myös omien isovanhempien kohdalla.
Jos joskus omia lapsenlapsia tulee, niin kai sitä voisi ukki olla?
Aiotko vaikuttaa itse asiaan vai annatko muiden päättää?