Ykkösylivoima kaudella 95-96 oli aika tehokas
Apa Kulmala - Janne Ojanen- Valeri Krykov
Derek Mayer - Timo Jutila
Ykkösylivoima kaudella 95-96 oli aika tehokas
Apa Kulmala - Janne Ojanen- Valeri Krykov
Derek Mayer - Timo Jutila
Tapparalla ei vain tuolla 95-96 kaudella ollut oikein mitään muuta asetta eikä nuorella Rautakorvella playoff-ässiä hihoissa. Professori Pietilä pelasi tuon ketjun pimentoon aika helposti puolivälierässä ja noutaja tuli.
Koska olen syntynyt vasta 1980-luvun mestaruusvuosien jälkeen, ei suosikkeihini kuulu niihin aikoihin tai ennen pelanneita nimiä. Olen kuullut heistä tarinoita, mutta koska en ole nähnyt heidän pelaavan, en heitä oikein suosikkinakaan voi pitää.
Mutta silloin lapsuudessa suurimmat suosikit olivat Timo Jutila ja Janne Ojanen. Voi sitä riemua, kun Janne palasi Tapparaan parin Malmön kauden jälkeen. Olkoonkin, että Tappara ei 90-luvulla pärjännyt, niin on noissa ajoissa sellaista hohtoa, jonka vain pieni lapsi voi kokea.
2000-luvulta lempipelaajani on Ojasen lisäksi Jori Lehterä.
Pakko mainita vielä Metsola, Kuusela ja Peltola. Jos ja kun kaksi viimeksi mainittua jatkavat Tapparassa vielä pitkään ja nostelevat kannuakin, niin saattavat nousta noiden lapsuuden idolienikin ohi.
Monia muitakin hienoja ja loistavia pelaajia Tapparassa on pelannut sinä aikana, kun joukkuetta olen seurannut, mutta jätetään pelaajien nimeäminen nyt näihin kuuteen. Muuten tulisi pitkä viesti.
Itselle yksi kovimpia konna Kontiola. Teki välillä kentällä ihan mitä tahtoi ja Youtubessa tulee vieläkin välillä ihailtua niitä passeja. Idolikseen mainitsi aikanaan Raipen. Ei ottanut kiakkoo liian vakavasti.
Marjamäki, Jutila, Ojanen, Kontiola, Lehterä, Susi, Nieminen, Metsola, Palola … Muitakin nimiä olisi tietysti paljon. Ja jo nyt lisään listaan tämän hetkisestä joukkueesta suosikkipelaajani Patrik Laineen.
Ville Nieminen - Janne Ojanen - Marko Mäkinen
Janne Grönvall - Miska Kangasniemi
Mika Lehto
Krykov - Barkov sr - M. Oijennus
Laksola - Jutila
Draper
Barkov SR, Ojanen, Nieminen, Jutila, Lehto
Mun tappara olis …Barkov SR ,Janne Ojanen, Roman Meluzin ,Kucera, Mayer, Cote ,Muzzatti
Nyt eräs All-time-Tappara Erkki Lehtonen on jo alkaneessa MTV3:n Tulosruudussa. Haastattelu tulee pian. Mielellään kyllä kuulee kyseisten legendojen kuulumisia.
Kaikkien aikojen ketju:
Alkula-Jarkko-Leinonen
Puolustajissa mennään sitten koosteeseen
Jutila-Marjamäki
Maalivahti
Leppänen
Kampuri-Lehto
Sulppi-Juti-Marja
Ojanen-Martti-Susi.
Ja vielä pakko myöntää että kautta aikain kovimmat taitaa olla Barkov Jr ja Laine.
Sellainen 80-luvun pelaaja, joka usein jää mainitsematta kun seurassa tähtiä on todella ollut, on mielestäni Pauli Järvinen. Ei niin näkyvä mutta tehokas.
Tässä oma All-Starini, joka sisältää vain elinaikanani Tapparassa pelanneita pelaajia. (Janne piti käytännön syistä laittaa laitaan. )
Enlund-Kontiola-Janne
Nieminen-Barkov sr-M.Ojanen
Laine-Lehterä-Peltola
Lucenius-Barkov jr-Koskela
Aalto-Mäntylä
Grönvall-Salmela
Saravo-Puistola
Leimu
Lehto
penkillä: Metsola
Mulla on muuten pelipaita!
edit: Ei siis mikään hieno hikinen, vaan 1990-luvun alussa kauhealla vaivalla fanishopista soitettu ja pitkiä viikkoja odotettu. Jotenkin se lähetys venyi ja venyi, ja ala-aste-ikäiselle lapselle se oli tosi pitkä aika.
Taisi muuten olla juurikin Tapparan liigakarsintavuosi, kun tuon paidan sain, sillä elävästi muistan, kun ensimmäistä kertaa lähdin innokkaana paita päällä höntsäämään paikalliselle kaukalolle (Satakunnassa), ja samanikäinen Tepsi-henkinen kaveri kuittasi samoin tein kaukalosta, että ”ens kaudella tuon olis saanut halvemmalla”.
Muisti on ihmeellinen asia.
Barkov sr. - Ojanen - Nieminen
Saravo - Mäntylä
Lehto(Metsola)
Noi ny ekana tuli miäleen.
Vaikea sanoa onko ihan all-time-Tappara, mutta näin 80-luvun alkupuolella syntyneenä, piti aina kasarin lopun pihapeleissä olla Jari Halme. Vähän aliarvosttetu Tappara-legenda.
Mun seuranta-ajalta kolme kentällistä:
Susi-Lehtonen-Heikkinen
Laksola-Jutila
Draper
Barkov-Ojanen-Tarvainen
Mäntylä-Numminen
Lehto
Laine-Barkov-Peltola
Rantakari-Saravo
Metsola
Nopeesti keksittynä. Jää kovia ulkopuolelle, mutta olisko noilla kaikilla mestaruus vyöllä. Paitsi Barkov jr.
Yks extrakenttä vielä:
Kontiola-Lehterä-Nieminen
Mayer-Salmela
Muzzatti
Edit. Laitoin Peltolan Haapalan tilalle
Barkov sr - Ojanen - Tarvainen
Juti - marja
Draper
Ja lisäksi pakko mainita M. Mäkinen
Pakko lisätä yks kenttä viä😁
Peltola - Vertala – Tarvainen
Salmela - Puistola